Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

alleen

alleen

06-03-2012 om 12:45

Geen lekkere smaak in de mond

Ik heb de hele dag geen lekkere smaak in de mond. En dit is vooral na het eten zo. Ik moet dan altijd mijn tanden gaan poetsen of ik neem een kaugommetje.
Heeft iemand dit ook of wat is er aan te doen.
Ik heb het gevoel dat ik uit mijn mond ruik.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Coco

Coco

06-03-2012 om 15:03

Ontsteking?

Kan het zijn dat er ergens een ontsteking zit? Bijvoorbeeld een kies, of je keelamandelen? Of je tandvlees? In dat laatste geval kan de mondhygiëniste helpen.

Ja, tandvleesontsteking

is het eerste waar ik aan dacht. Hoe dan ook, ik zou even langs de tandarts gaan. Is er iemand die je even zou kunnen laten ruiken? Niet leuk natuurlijk, maar dan weet je zeker of je uit je mond ruikt.

Merel

Merel

06-03-2012 om 16:56

Pijnboompitten?

Of heb je onlangs iets met pijnboompitten gegeten? Ik had een keer de verkeerde gegeten (ik geloof chinese) en had toen ruim een week een rare ondefinieerbare smaak in mijn mond.

Coco

Coco

06-03-2012 om 17:55

Pijnboompitten geven bittere smaak

Van slechte pijnboompitten krijgen sommige mensen (waaronder ik) een bittere nasmaak, die dagenlang kan blijven hangen. Maar je krijgt er bij mijn weten geen slechte adem van.

O verhip ja zeg

Dat heb ik óók eens gehad na het eten van pijnboompitten: vieze smaak, idd vooral nadat ik iets gegeten had. Ook het eten zelf smaakte niet lekker. Hield ongeveer anderhalve week aan. Alleen weet ook niet of ze uit haar mond ruikt, dat kan zo lijken vanwege die vieze smaak.

Tong

Bij mij helpt het vaak als ik bij het tandenpoetsen ook mijn tong poets. En dan ook zover mogelijk achterin. Wel oppassen voor kokhalzen! Er schijnen ook speciale tongschrapers te bestaan. Op de tong kunnen nare bacteriën zitten die slechte adem kunnen veroorzaken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Tanneke

Tanneke

08-03-2012 om 02:32

Eten

Smaakt je eten ook anders?
dat heb ik als ik listerine ofzo gebruik. Daar schijnt iets in te zitten waar je smaak door kan veranderen en dan heb ik ook zo'n vieze smaak in de mond.

Tongschraper is ideaal. Vind het zelf een fris gevoel in elk geval.

Marjanne

Marjanne

08-03-2012 om 13:18

Rooibosthee

Ik kreeg een 'raar gevoel' op mijn tong van rooibosthee, Ben ermee gestopt. Als ik nu af en toe een kopje neem herinner ik me meteen dat gevoel dus er is iets........

kan ook een ontsteking onder een kies zijn, het vuil komt er dan uit als je kauwt

Marjanne

Lijnen

Ben je toevallig aan het lijnen.
Als ik op dieet ben, krijg k altijd het gevoel alsof er een dood vogeltje in mijn mond zit. Volgens mij ruik ik dan ook echt uit mijn mond. Tandenpoetsen helpt dan ook niet echt bij mij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.