Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marieke

Marieke

29-03-2009 om 22:32

Genante vraag: jeuk

Wie weet een huismiddeltje of oplossing tegen jeuk op de schaamlippen. Ik heb er al ruim 3 maanden last van, het is alleen aan de buitenkant, ik heb geen last van afscheiding ofzo en er is niks te zien (voor zover ik het kan zien .
Ik heb helemaal geen zin om hiermee naar de huisarts te gaan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jesse_1

Jesse_1

29-03-2009 om 22:58

Wel doen

Je bent gek als je met de jeuk blijft lopen. En van hieruit is al helemaal niet te bepalen wat er aan de hand is, dus ook geen oplossing te bieden.
Jesse

Inge M

Inge M

29-03-2009 om 23:17

Schimmelcreme

Je kunt ook eerst een schimmelcreme (anti-schimmelcreme dus) kopen bij drogist/kruidvat.
Als die werkt dan weet je genoeg. Het is een schimmel.
Als die niet werkt of te kort, dan alsnog naar de huisarts.

Tinus_p

Tinus_p

30-03-2009 om 09:25

Dagelijkse kost

Marieke:
"Ik heb helemaal geen zin om hiermee naar de huisarts te gaan."
Die huisarts ziet letterlijk dagelijks beschimmelde schaamlippen.

Of het is geen schimmel

maar wat anders. Als schimmel creme niet helpt, zeker naar de huisarts gaan, er is bijna altijd wat aan te doen.

Verder natuurlijk de gebruikelijke adviezen

Niet wassen met zeep, katoenen ondergoed dragen, geen inlegkruisjes etc.

Dagelijkse kost?

Dat kan het dan zijn voor de huisarts, maar dat is het nietvoor Marieke. Die ligt ws niet dagelijks met haar benen wijd bij een vreemde vent.( hoop ik) Dus het kan voor de huisarts heel nomraal zijn, maar dat maakt het nog niet normaal voor de patiënt.

Tinus_p

Tinus_p

30-03-2009 om 16:33

Relativeren

jasset:
"Dat kan het dan zijn voor de huisarts, maar dat is het nietvoor Marieke. Die ligt ws niet dagelijks met haar benen wijd bij een vreemde vent.( hoop ik) Dus het kan voor de huisarts heel nomraal zijn, maar dat maakt het nog niet normaal voor de patiënt."
Ik hoop altijd, dat dit soort opmerkingen ervoor zorgt dat mensen hun (verder begrijpelijke) schaamtegevoel wat relativeren.

Franskaasje

Franskaasje

30-03-2009 om 16:50

Creme

ik kan me voorstellen dat het voor sommige vrouwen niet gemakkelijk is om naar de huisarts te gaan. Maar jeuk is absoluut niet prettig. En lijkt het me verstandig dat je toch naar de huisarts gaat.
Er is een creme miconazolnitraat die goed helpt bij een schimmelinfectie. (helaas genoeg ervaring mee) Deze creme kan je zonder recept bij de apotheek halen.

Succes

Marieke

Marieke

30-03-2009 om 21:00

Bedankt

Bedankt voor de beeldende beschrijvingen van vergaand beschimmelde edele delen tot riekende kaasplankjes aantoe. Ik moest er zo om lachen dat ik morgenochtend meteen de huisarts ga bellen ))))
Marieke
(die inmiddels angstvisioenen heeft dat haar onderkant in brie zal veranderen als ze niet snel ingrijpt)

Prulletje

Prulletje

30-03-2009 om 23:13

Schimmel?

Ik weet het niet. Schimmelinfecties zitten toch over het algemeen niet aan, of niet alleen aan de buitenkant? Ach maakt niet uit, jullie hebben Marieke toch al naar de huisarts gejaagd

Prulletje

Dokter kijkt vaak niet eens

..toen ik me over mijn schroom had heengezet bleek dat de dokter gewoon een paar vragen stelde en vervolgens schimmelcreme voorschreef.

Dus Marieke, zo kan het ook nog!!

Prulletje

Prulletje

31-03-2009 om 20:31

Wel hoor pelle!

Je geeft me een duidelijk antwoord, dus je begrijpt me wel Ik heb zelf een paar keer infecties gehad, maar juist nooit aan de buitenkant. Maar het kan dus blijkbaar wel. Weer wat geleerd!

Prulletje

Dropke

Dropke

01-04-2009 om 12:58

Van binnen

Ik krijg dat standaard van anti-biotica. Jeuk van binnen zal je niet krijgen Pelle...Maar maag-darm klachten, blaasjes in de mond, branderige ogen en jeuk van onderen dus. Het verschil zit in de behandeling. Creme zal dan meestal niet voldoende zijn, omdat het van binnen naar buiten gaat, zeg maar.

gr Dropke

Coco

Coco

02-04-2009 om 19:01

Maar dropke...

antibiotica helpt toch helemaal niet bij een schimmelinfectie? Dat is toch voor een bacteriële infectie? Ik begreep zelfs dat sommige vrouwen ná een antibioticakuur juist een schimmelinfectie kregen, omdat dan het evenwicht van de aanwezige "flora" verstoord wordt en de schimmels de kans krijgen zich ongelimiteerd te gaan vermenigvuldigen.

Dropke

Dropke

02-04-2009 om 21:24

Coco

Dat zeg ik...ik ben 1 van die vrouwen,

gr Dropke

Coco

Coco

02-04-2009 om 23:21

Sorry

Ik las het niet goed. Ik dacht dat je schreef "ik krijg dan standaard antibiotica" i.p.v. "ik krijg dat standaard van antibiotica".

Narcis

Narcis

05-04-2009 om 02:54

Jah

Ik ben allergisch voor Amoxiciline (anitibioticum)en dat geeft mij letterlijk een 'kruis-bestuiving'. Helaas heb ik dit 2x mogen ervaren. Geluk bij een ongeluk is wel dat ik nu de veroorzaker ken.
Sterkte!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.