Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

notje

notje

24-01-2012 om 19:04

Geschrokken

Hier kwam dochterlief van 8 thuis met buikpijn,op de bank gelegd denkend dat ze het buikgriepvirus van haar broer heeft gekregen.
opeens pakt ze de emmer die ik naast haar neer heb gezet,en is ze kortademig.Ik wil haar helpen om beter te gaan zitten schreeuwt ze dat ze dat niet kan.ze heeft pijn in haar voeten en benen.Ik wil haar oppakken en zie haar voeten helemaal naar binnen verkrampt en ook haar handen zijn helemaal in elkaar,en ze poept in haar broek.Ik heb haar op de grond gelegd,en haar geprobeert te kalmeren en rustig te laten ademen.Het duurde een minuut of 10
Ik heb haar verschoond en op de bank gelegd waarna ze in slaap viel.Tijdens dit stukje typen werd ze wakker en moest overgeven.
Zou het verkrampen misschien hyperventileren geweest zijn?Ik had niet het idee dat ze lang kortademig was.Ik bel morgen wel de dokter om te informeren,maar we zijn wel geschrokken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

24-01-2012 om 19:24

Kan me voorstellen dat je schrikt

Jeetje Notje, dat is inderdaad schrikken. Dat kortademige kan wel van hyperventilatie, maar ik weet niet of dat verkrampen van benen daar ook bij hoort, dat klinkt niet echt logisch. Ik ben beslist niet iemand die bij het minste of geringste naar de dokter gaat, maar als dit mij zou overkomen dan zou ik geloof ik wel even de doktersdienst bellen voor informatie. Ik zou dan, hypochonder als ik ben, eerder denken aan iets epileptisch ofzo. Dan kan je in ieder geval informeren wat je moet doen als zoiets nog een keer gebeurt vanavond of vannacht.
Sterkte ermee, klinkt akelig.

Irene

Irene

24-01-2012 om 19:33

Doktersdienst

Ik zou toch zeker even de doktersdienst bellen en overleggen. Heeft ze trouwens koorts? Dan zou het misschien ook een koortsstuip kunnen zijn. Maar bel gewoon even!

Wat moet je doen

Natuurlijk kun je even voor overleg bellen. Wat ik in elk geval zou doen is bij kind blijven vannacht en aanzien hoe het zich ontwikkelt. Als geruststelling voor je kind en uit veiligheid. Zonodig een keer een temperatuur opmeten (vooral voor het verhaal aan de dokter). Het kan gewoon het begin van een griep zijn maar dat is nog niet duidelijk.

Isabella

Isabella

24-01-2012 om 21:12

Epilepsie

Ik heb het natuurlijk niet zelf gezien maar het klinkt mij (als ex-verpleegkundige neurologie) als een partiƫle epilepsie aanval. Zeker gezien het feit dat ze daarna in slaap viel. Een koortsstuip zou ook nog kunnen maar dan moet er wel koorts in het spel zijn.Ik zou zeker de huisartsenpost bellen en om raad vragen. Waarschijnlijk doen die vanavond niets maar ze kunnen je wel medicijnen geven voor als het zich vanavond of vannacht nog een keer herhaalt.
Maar hopelijk valt het allemaal mee, succes.

costa

costa

25-01-2012 om 06:41

Notje

Kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Heb je de doktersdienst nog gebeld? En ben je al wat wijzer geworden? Hopenlijk valt het allemaal mee, sterkte!

notje

notje

25-01-2012 om 10:04

Nou,

De dokter belt straks terug.
De nacht zijn we goed doorgekomen,ook geen koorts.Ze heeft naast me geslapen,vannacht een beetje water gedronken en vanmorgen wilde ze toch wel een boterham.Ze klaagt wel over een beetje hoofdpijn.Nu wachten wat de dokter zegt.ik laat het nog weten.

Puck

Puck

26-01-2012 om 21:39

En?

Wat zei de dokter en hoe is het met je dochter?

notje

notje

27-01-2012 om 10:34

Toch

hyperventilatie,ze knapte snel op en is al weer naar school.Waarschijnlijk is ze door de buikkrampen te oppervlakkig gaan ademen,het zijn dus wel symptomen van hyperventilatie.
Als het nogmaals gebeurt moeten we direct naar de ha.
Beadnkt voor jullie reacties!

K. Dootje

K. Dootje

27-01-2012 om 12:50

Ook

Mijn eerste idee was ook een epilepsie-aanval. Ik heb zelf zwaar hyperventilatie en ik was daar nog nooit onzindelijk bij.

Wat ook tekenend is, is dat je het soms voelt aankomen.

Wat je kan doen als het zich nog eens voordoet is het filmen zodat de dokter de ernst beter kan inschatten. Niet zo handig op zo'n moment maar heel nuttig achteraf. Hoeft ook niet zo lang te zijn.

Maar hopelijk is het enkel hyperventilatie!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.