Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

evenzo

evenzo

17-09-2010 om 08:55

Gespannen borsten

haha wat een titel. Sinds een tijd valt het me op dat ik super snel na de menstruatie alweer last krijg van de 'voortekenen' van de volgende menstruatie. vreselijk lastig (mn pijnlijke borsten). Ik ben nu ruim 40, heeft dat met hormoonveranderingen te maken? Ik ben niet te zwaar en heb wel een regelmatige menstruatie.Hou ook geen vocht vast.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

18-09-2010 om 12:26

Toen ik...

zo jong was als jij.,.. (hahahahaha) is bij mnij de eerste rommeltoestand begonnen rondom de menstruatie. Ik heb toen eerst een periode elke twee weken gemenstrueerd , net zo langdurig en soms zelfs langer. Dus ja, het kan dat het bij jou gaat rotzooien en dat je hormonen in de war zijn.
Ik heb toen ongeveer een half jaar last gehad van een dubbelsnelle cyclus. Daarna werd het weer een tijdje gewoon; hoewel het minder exact op tijd was. Ik zit nu, enkele jaren later (48) met een duidelijk afnemende mensturatie: slaat soms enbkele maanden over en dan ineens is het erweer. Overigens ook niet altijd feest want ik merk dat ik ondamks dat er geen bloed vloeit... ik wel de bekende verschijnselen (buikpijn, hoofdpijn, geiirriteerdheid) heb.

krin

krin

18-09-2010 om 13:22

Hier ook

Een tijd lang (op ongeveer dezelfde leeftijd als jij) de helft van mijn (nog regelmatige) cyclus van die borsten waar je niet te hard de trap mee af moest hollen (tenzij je ze goed vasthield
Het ging weer over, maar het was wel een eerste teken, geloof ik. Het wordt nu wat onregelmatiger, de PMS (waar ik nooit in geloofde) wat ernstiger, en de nieuwste ontwikkeling is koppijn als voorloper van ongesteld worden.
Joepie. Het voorlichtingsboek waar mijn moeder lang lang geleden mee kwam aanzetten, was uit de tijd dat je als vrijgevochten mina boven een spiegel moest gaan hangen om te kijken hoe mooi je geslachtsdeel was. Daar schreef iemand ook dat ze haar menstruatie verwelkomde als 'viering van haar vrouwzijn'. And I quote.
Nou. Wat een feest.

Hier ook,

sinds een maand of 4. Het gespannen gevoel duurt bijna 2 weken pffffffffff. En ik heb ook nog een Mirena spiraal. Ik denk zelf dat het daar aan ligt, hij zit er nu 4,5 jaar in. Al jaren geen menstruatie gehad en ook dat feestje mag ik weer meemaken de afgelopen maanden.

Hes@

Hes@

20-09-2010 om 14:08

Ja ik ook

Dit jaar 40 geworden en sinds een half jaar bijna heel de maand gevoelige borsten. Na de menstruatie 1 week niet en dan begint de ellende weer. Ik ben ook niet te zwaar en heb ook een regelmatige menstruatie.

Mooi omschreven hierboven: "borsten waar je niet te hard de trap mee moet aflopen"! Ik vind het net als in de eerste maanden van de zwangerschap.

Heeft iemand een remedie? Ik word er echt gek van. Zelfs met een goede bh blijven ze pijnlijk en overgevoelig.

Je kunt niet rennen, niet springen, niet op je buik slapen, niet sporten (ik doe een vechtsport). Je man moet er afblijven en als de kinderen blij op je toerennen om je te omhelzen weet je niet hoe je ze van je af moet houden. Dus wie heeft een oplossing?

Ja, ook

Bij mij weet ik dat mijn eisprong is geweest als mijn borsten gespannen gaan aanvoelen. Maar toevallig deze maand kreeg ik dat al op dag 11 van de cyclus, veel te vroeg voor mijn doen. Dit wordt waarschijnlijk dus een korte cyclus, of die hormonen gaan steeds eerder op hol
En een oplossing, helaas...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.