Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

reina

reina

04-07-2010 om 09:49

Gevoelige hoofdhuid

Wie weet goede shampoo en evt andere verzorgingsmiddelen voor een gevoeige hoofdhuid (eczeem?) Ik heb al lotion van de huisarts, helpt wel wat, maar niet afdoende, verschillende shampoo's geprobeerd (op advoes van kapper en apotheek) zonder 'geur-, kleur- en smaakstoffen', maar dé shampoo nog niet gevonden, laat staan conditioner en mousse......

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kerastase

Ik heb de groene shampoo van kerastase voor een gevoelige hoofdhuid. Heet dermo calm. Werkt voor mij met licht eczeem op mijn hoofd heel goed. Heb er een gewone conditioner bij.

Mariel

PS Heb ook een tijdje sebamed gebruikt. Werkte ook goed maar vond mijn haar minder fijn voelen en ik heb vrij lang haar.

Deze?

Hier een dochter met ook veel exceem, droge gevoelige huid, allergisch voor de meeste agressieve zeepproducten etc. De enige shampoo die zij goed verdraagd als ze weer een veel exceem heeft en last heeft (het wisselt nog wel 's) is deze: http://www.sanex.nl/Ontdek/Normalehuid/Pages/Sanex-Anti-Roos-Behandelshampoo.aspx
Het klinkt raar, want het is geen roos, en normaliter is sanex geen shampoo of douchespul waar ze goed op reageert, maar alleen deze werkt écht goed. Ooit als tip gehoort van iemand die ook bij de huidarts zat de wachten en toen ik het later aan de huidarts vroeg zei die dat we het rustig konden 'proberen' dan wisten we het snel genoeg. Dat was ong.12 jaar geleden. Sindsdien halen we altijd deze shampoo als het écht erg is...neemt het weer af dan wast ze met gewone goedkopere shampoo,dan gaat het weer een tijdje goed meestal tot ong. een half jaartje later enz. Bij deze shampoo heb je geen creme-spoeling nodig, je haar wordt er erg zacht van. En als iemand een grote krullerige klittenbos heeft is oudste het wel en zelfs zij vindt d'r haar redelijk kambaar na die sanex.
't proberen waard dus. Je moet wel écht deze en niet andere sanex shampoo's proberen hoor..want die anderen zijn heel anders qua samenstelling.'t is wel een dure shampoo...maar als je de creme erbij optelt valt 't nog mee...toch?
groeten albana

Yta Chalne

Yta Chalne

04-07-2010 om 12:50

Urtekram

Bij mij werkt de shampoo van Urtekram het best. Sinds ik dat gebruik gaat het helemaal goed; geen jeuk, geen gedoe, mijn haar blijft lekker lang schoon en voelt lekker zacht. Ik heb de kamille en de rozemarijn. Er is ook conditioner van, maar ik gebruik nooit conditioner dus daar durf ik niets over te zeggen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

04-07-2010 om 15:30

Hoofdhuid

Is het misschien Seborroisch eczeem? Dan heb je echt een medicinale shampoo nodig en speciale behandelingen. In anti-roos shampoos zit iets wat ook kan helpen maar dit is slechts tijdelijk en niet afdoende. Zie http://download.nhg.org/FTP_NHG/standaarden/FTR/Seborrhoisch_eczeem_text.html en https://www.patient1.nl/mijn-zorgdossier/encyclopedie/aandoening/325/seborroisch-eczeem-bij-volwassenen Bij SD moet je ook uitkijken met Sodium Lauryl/Laureth Sulfaat (detergent).
Kijk ook even of je niet allergisch bent voor Cocamidopropyl Betaine en aanverwante ingredienten. Dit zit in veel "milde", hypo-allergene shampoos en verzorgingsprodukten maar kan je eczeem verergeren. Bij http://www.huidarts.com/cgi-bin/ctalg.pl?cgifunction=form&fid=1115062770 Als conditioner/haarmasker kan je ook gewoon kokosolie of een andere pure olie (amandel, Arganolie) gebruiken. Wat haarstyling produkten betreft zou ik zo min mogelijk gebruiken. Ik heb Elnett haarspray zonder parfum en dat is het enige wat ik gebruik. Er zijn genoeg andere produkten zonder parfum, conserveringsmiddelen en andere allergenen maar less is more heb ik ondervonden. Door trial en error ondervinden tegen welke ingredienten je niet kan en welke je wel kan gebruiken. Ik ben een ingredienten-lijsten junk

Bastet

Bastet

04-07-2010 om 18:31

Zarqa

Bij de Tuinen verkopen ze Zarqa,zalig spul,helpt goed.
bastet

reina

reina

04-07-2010 om 19:15

Dank

Ik ga eens uitproberen welke van de aanbevolen shampoo's werkt. Volgens de huisarts is het "eczeem', meer weet ik niet. De lotion die ik heb (en in heftige periodes 2 x per dag gebruik en daartussen in in elk geval na elke wasbeurt, zoals aanbevolen) helpt wel, maar idd bij bijv warmte verergert het weer snel. De shampoo die ik nu heb lijkt wel te werken, maar m'n ziet er zo droog uit, daar ben ik niet blij mee. Ik ga een lijstje maken en kijken welke ik in de buurt kan vinden. Mijn dank!

Massi Nissa

Massi Nissa

05-07-2010 om 09:28

Resdan?

Ik heb ook vaak jeuk op mijn hoofd. Ik heb geen roos, luizen of psoriasis, maar ik smeer elke dag ontzettend veel rommel in mijn haar om het van Diana-Rossie-met-dr-haren-op-een-bossie te transformeren in gladde krullen. Hoe dan ook, de jeuk verdwijnt op slag als ik mijn haar was met Resdan, een anti-roos-shampoo. Het ruikt ook nog eens lekker en geeft een fris, tintelend gevoel. Heel fijn.
Groetjes
Massi

reina

reina

05-07-2010 om 11:02

Antiroos

Ik heb juist altijd begrepen dat antiroosshampoos de boel verergeren? Maar ik ga het eea eens proberen, op het moment gaat het de goede kant weer op en dat wil ik graag zo houden Omdat ik tamelijk 'allergisch aangelegd' ben denkt de huisarts ook hierbij aan een allergie, maar ontdek maar eens voor wat ...., vandaar dat ik iets zoek zonder geur- en kleurstoffen.

Manus

Manus

05-07-2010 om 22:33

Reina

Ik herken het. Heb ook - volgens de huisarts - seb. eczeem. Gewone shampoo is niet fijn; levert jeuk en korsten op. Twee opties: de eerste is al genoemd - Zarqa. Te verkrijgen bij de Tuinen. Optie 2: Weleda rozemarijn shampoo. Werken beide als een tierelier.
Succes ermee!

Manus

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.