Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

jacci

jacci

18-04-2010 om 22:03

Gevoelige tanden

Mijn zoon van bijna 16 heeft zo'n last van zijn tanden. Heeft nog geen een gaatjes, maar wel zere tanden/kiezen. Zo erg dat ie zit te huilen tijdens het eten en dus niet meer wil eten. Ik heb al gezegd dat ik de tandarts zal bellen, maar misschien is hier iemand die hier iets van weet? Jacci

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

19-04-2010 om 08:17

Zo maar ineens?

Als het zomaar ineens is dan zou ik idd even de tandarts bellen want dat lijkt me wel iets waar even naar gekeken moet worden.
Als hij het al veel langer heeft (en dat kan al vanaf kinderleeftijd, onze jongste van 8 heeft het al) dan kan poetsen met een tandpasta speciaal voor gevoelige tanden verbetering brengen.

Vic

Vic

19-04-2010 om 09:18

Verkouden?

Is hij verkouden? Als ik verkouden ben heb ik heel erg last van mijn tanden en kiezen. Dat is vrij plotseling opgekomen en de eerste keer dat het gebeurde ben ik ook direct naar de tandarts gegaan. Wordt de pijn erger als hij voorover hangt of plotselinge bewegingen met zijn hoofd maakt?

100%mama

100%mama

19-04-2010 om 10:29

Verkouden kan

en dan hoef ik nog niet eens meer pijn te hebben als ik voorover hang......

Als het idd "spontaan" is gekomen zou ik een afspraak bij de TA maken, is het er gelijdelijk ingeslopen ook overigens, dan kan het bijvoorbeeld erosie (slijtage aan het glazuur) zijn en dan gaat er (hier dan) een plan in werking om a: je eet- en drink gewoonte te bekijken, b: een instuctie voor onderhoud en soms zelfs de c: het opvullen van de erosie.

Sterkte hoor voor je zoon!

jacci

jacci

19-04-2010 om 11:52

Vanmorgen geweest

De tandarts zag niets aan zijn gebit. Heeft erop getikt en overal gekeken. We hebben het advies om zachte dingen te eten en donderdag moet ie terugkomen. Als er niks veranderd is, wordt ie ws doorverwezen voor second opinion. Zelf zegt ie; als ik iets in mijn mond doe krijg ik een soort schok en als ik ga kauwen dan doet het zeer. Alleen helemaal achterin niet.
Hij heeft al een tijdje af en toe last van gevoelige tanden, heeft ook tandpasta daarvoor, maar zo erg al het nu is....

Ook..

zulke gevoelige tanden. bij mij vooral juist mijn kiezen. ik heb het ook ineens gekregen. volgens mijn tandarts komt het door dat mijn kaken 's nachts op elkaar knarsen en krampachtig dichtzitten. een beugeltje hiervoor zou moeten helpen.

100%mama

100%mama

21-04-2010 om 15:04

Even vraagje

maar slaapt hij met zijn mond open? Dat zou wel de gevoelligheid kunnen verklaren in sommige gevallen....

jacci

jacci

23-04-2010 om 10:07

Soms

Soms slaapt hij inderdaad met zijn mond open. Hij is ook vaak snuffelig, daar komt het denk ik ook door. Ik denk nu dat het inderdaad de combinatie met kou is geweest. Hij had gekampeerd en het heel koud gehad. En dat in combinatie met zelf al gevoelige tanden zal het misschien veroorzaakt hebben. Gelukkig gaat het nu beter, maar we houden het in de gaten. Iedereen bedankt voor het meedenken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.