Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mijk

mijk

15-07-2011 om 08:26

Gevoelige tanden na tandsteen verwijderen?

Afgelopen maandag moest ik naar de mondhygiëniste om tandsteen te laten verwijderen. Dit was al wat pijnlijker dan ik gewend was maar sindsdien heb ik hypergevoelige tanden. Kan absoluut geen warme of koude dranken verdragen. Ik baal er zo van.

Kan ik er zelf nog iets aan doen? Heeft het zin terug naar de tandarts te gaan? Wat kan die doen...

Mijk

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Valkyre

Valkyre

15-07-2011 om 09:37

Je kunt ook

Zelf van die "Sensitive Pro" tandpasta kopen en dat op je tanden smeren en er voor het poetsen tien minuten oo laten zitten. Was een tip van mijn tandarts, en werkt bij mij erg goed. Na het poetsen niet teveel spoelen, maar nog een restje tandpasta in je mond achterlaten. Of spoelen met Elmex paars mondwater.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mijk

mijk

15-07-2011 om 19:34

Dank!

dat ga ik eens even proberen! Dit weekend, kan ik maandag eventueel nog even terug..

Mijk

Moontje

Moontje

15-07-2011 om 22:03

Komt goed

Dit is een normaal verschijnsel. Je kunt ook een paar dagen poetsen met tandpasta voor gevoelige tanden. Je lichaam maakt dit beschadigde glazuur weer zelf aan.
Het is wel heel irritant!

Wandelen met wind

bij mijn moeder is het nooit meer goedgekomen, een tandarts heeft 20 jaar terug ooit ook geknoeid en haar glazuur mede verwijderd. Ze heeft voor haar leven gevoelige tanden. Als ze aan het wandelen is met wind bijv. opent ze haar mond liever niet. Ze baalt er nog steeds van.

mijk

mijk

18-07-2011 om 15:54

Oh jak vivo

Ik hoop dat het bij mij wel over gaat. Het is al iets beter gelukkig!

Mijk

Zal wel...

...meevallen bij jou, bij mijn moeder is het wel heel extreem. In die tijd wist een tandarts een stuk minder dan nu hoor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.