Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

kiesje

kiesje

18-04-2011 om 10:28

Gevulde kies na 2 weken nog gevoelig

Mijn dochter (9) heeft 2 weken geleden haar (melk)kies laten vullen, omdat er een gaatje in zat. Nu 2 weken later heeft ze er nog last van, vooral bij warm en koud eten.
Is dat normaal?
De tandarts is nogal drukbezet en ik kom er telefonisch slecht door, dus ik parkeer mijn vraag nu maar even hier.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

18-04-2011 om 10:31

Oh ja hoor

Hier duurde het wel een half jaar! Warm en koud was gevoelig en zelf het bijten op een stukje chips (is toch echt niet hard) was vervelend. Langzaam werd het beter.

Marie

Marie

18-04-2011 om 10:49

Composiet?

Hallo
Is de kies gevuld met composiet? Daar heb ik ook altijd vreselijk lang (half jaar ofzo) napijn van. Dat komt door de "werking" (dat spul krimpt na).
We hebben sinds 1,5 jaar een andere tandarts en die vult met een soort van glas. Met die vullingen mag je een dag niet kauwen op die kant, maar helemaal geen napijn! Echt ideaal.
Groetjes

Jet Burg

Jet Burg

18-04-2011 om 11:18

Wel laten nakijken

Want ik las ook dat je er een tijd last van kon houden met koud en warm, maar na een jaar bleek er onder mijn kies een grote ontsteking te zitten en moest een aantal wortelkanaalbehandelingen ondergaan.

Brianna F

Brianna F

18-04-2011 om 12:12

Ja hoor

Jaren zelfs, tot ik met tandpasta voor gevoelige tanden begon te poetsen, toen was het over. Maar stop ik ermee, dan komt het weer terug.

ilsepilse

ilsepilse

18-04-2011 om 14:18

Nakijken

zoontje van 8 had het toen ook 3x terug geweest naar de tandart, uiteindelijk meegenomen naar mijn zus haar tandarts in Belgie, en die zag dat er een abces onderzat.
Hij wilde niet meer naar zijn eigen tandarts terug en we zitten nu al jaren bij de ACTA.

100%mama

100%mama

20-04-2011 om 11:01

Klachten

Pijn na het boren en vullen van een tand of kies kan zich uiten in verhoogde warm/koud gevoeligheid of het gevoel van 'stroompjes'. Dit hoeft niet verontrustend te zijn en deze pijn kan soms wel vier tot zes weken aanhouden. Wordt de pijn langduriger en heftiger van aard dan is het wel verstandig om het te laten controleren. Aan de andere kant, een extra controle kan nooit kwaad....sterkte hoor!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.