Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

bubbeltje

bubbeltje

29-11-2010 om 10:36

Gewicht en venlafaxine/efexor

Een vriendin van mij moet heel binnenkort naar de psychiater omdat de psycholoog vindt dat medicatie mogelijk een verbetering geeft. In het verleden heeft ze ook al eens AD gehad en is daar toen vreselijk van aangekomen. Dat wil ze persé niet. Uiteraard zal ze dit ook tegen de psychiater zeggen.
Nu weet ik dat je van Efexor/Venlafaxine niet aan hoeft te komen. Zelf heb ik dat middel ook gebruikt en behalve dat het heel goed hielp ik bleef ook keurig op hetzelfde gewicht.
Mijn vraag namens mijn vriendin aan Venlafaxine/Efexor gebrukers: wat deed het met jullie gewicht? Misschien kunnen jullie ervaringen haar wijzer maken. Ik kan alleen voor mezelf spreken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

29-11-2010 om 11:31

Anti-depressiva

Ik heb zelf diverse ad geprobeerd en geslikt. Eerst Seroxat en geen gewichtstoename. Daarna 10 jaar lang Efexor geslikt en niet aangekomen. Idem mijn moeder; zowel met Zoloft als met Efexor en Seroxat nooit een gram aangekomen. Alleen van Remeron kwam ik ontzettend snel en veel aan; daarnaast maakte het me als een zombie dus daarom ben ik ermee gestopt.
Maar een ad is heel persoonlijk. Wat voor de een goed werkt hoeft voor de ander niet te werken en vice versa. Het belangrijkste van een ad is dat het helpt tegen depressiviteit en welke de juiste is, blijft een kwestie van proberen en experimenten.

Ligt eraan

Hoe je erop reageert, ik kwam met Zoloft en Efexor wel erg aan, overigens kom je niet van het medicijn zelf aan maar van de eetbuien die je evt krijgt. Ik reageer goed op citalopram, zowel in gewicht als in stemmingen.
Ik snap dat ze liever niet wil aankomen, maar het is toch belangrijker om te kijken naar wat het medicijn met je doet. Ik werd nl van Effexor ontzettend passief in alles wat ik deed, en het had nog meer nare effecten waar ik nu even niet op in wil gaan. Ook vond ik het een middel wat een ramp is om weer vanaf te komen, ik heb het rustig afgebouwd maar vond dat heel heftig(ik slikte overigens een lage dosis). Voor mij werkt dus citalopram het beste maar dat is voor iedereen anders.
Muizemeis

Marianne

Marianne

02-12-2010 om 12:31

Bij mij okee

Sinds ik dit middel gebruik, heb ik minder hongergevoel, maar ook minder verzadigingsgevoel. Ik eet op gezette tijden omdat het gezin dan eet. Ik ben iets meer gaan eten bij de maaltijden en iets minder gaan snoepen. Ik ben een paar (3 denk ik) kilo aangekomen, maar dat is prima want ik was (en ben) vrij mager. Had ik die kilo's erg gevonden, dan zouden ze er zo weer af zijn, want zoals ik al zei, ik heb minder hongergevoel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.