Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

picobello

picobello

27-09-2009 om 17:17

Gezondheid dochter

dochter(7) heeft last van lactoseintollerantie, suiker en chocolade intol en een reflux.
Gebruikt op dit moment geen medicatie hoewel dat eigenlijk wel nodig is, maar door de medicatie verdwijnt haar eetlust en omdat ze al niet de dikste is moet ze echt eten op het moment.
Van de zomer heeft ze een hersenvliesontsteking( viraal) gehad en heeft 2 weken geleden weer met dezelfde symptomen in het ZH gelegen. Doordat ze ook slecht reageerd op antibiotica is er vorige keer gekozen om de behandeling zo kort mogelijk te laten duren en de 2de keer om haar geen ab te geven.

Maar waar ik me u zo zorgen om maak is dat het kind al langere tijd zo moe is, ze kan heel erg pieken, is dan niet moe, rent en vliegt, maar na een uur of 2 is ze op.
Ze heeft altijd wallen onder haar ogen alsof ze zeer laat naar bed gaat ( ligt om 7.30 in bed), ze ziet grauw soms geel, volgens de buurvrouw ( verpleegkundige) lijkt het alsof haar ogen steeds meer naar buiten komen ( ik zie dat zelf niet zo) en dat ze zo veel last heeft van gemoedswisselingen. Zo kan ze heel vrolijk zijn en zich omdraaien en heeeeeel shago zijn of zelfs wat depri.Hier hebben we ook van school al opmerkingen over gekregen.

Ik vind haar zelf een gezellig, vaak vrolijk kind, kan heerlijk spelen ect, maar zie ook wel dat ze sneller moe is dan haar leeftijd genootjes.
Ik krijg echter veel opmerkingen uit de omgeving die vinden dat ze er zo slecht uit ziet ( zeggen dat ook tegen kind) en dat ik er iets aan moet doen.

mijn idee is als ze net in zh geweest is en ze zou ergens last van hebben zouden ze dat toch daar ook wel gemerkt hebben?? of ben ik dan te naief?
Ik word er wat onzeker van.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

27-09-2009 om 21:46

Naief

picobello:
'mijn idee is als ze net in zh geweest is en ze zou ergens last van hebben zouden ze dat toch daar ook wel gemerkt hebben?? of ben ik dan te naief?"
Ja, dat is te naïef. Je moet alles zelf zeggen, als je zeker wil weten dat het opgemerkt wordt.

miranda

miranda

28-09-2009 om 12:18

Naar kinderarts (lang)

En snel ook , hier vergelijkbare ziektebeelden gehad bij dochter, ook vaak ziek, vermoeid verschillende keren opgenomen geweest in het ziekenhuis niet met hersenvliesontsteking maar met longontstekingen!!
Dochter had al jeugdreuma en werd vaak ziek gebruikte veel medicijnen en alles wat zei kreeg geven ze de schuld aan medidijnen! Bleef ook moe was erg actief voor een uurtje en stortte dan in had ook uitpuilende ogen en werd steeds magerder!! Uiteindelijk na de zoveeltse longontsteking lag ze weer in het ziekenhuis hebben we gezegd we gaan niet weg voordat er actie word ondernomen, wat bleek ze had een extreem snel werkende schildklier (ziekte van Graves) Dit komt bijna niet bij kinderen voor en word dus vaak over het hoofd gezien!
Deborah had klachten als hartkloppingen (snelle hartslag)
diaree, uitpuilende ogen , mager worden, na inspanning erg moe, maar wel proberen te blijven stuiteren, snel geirriteerd en afgeleid etc.
Ik wil je niet bang maken maar als het een schildklier afwijking is moet er snel actie worden ondernomen!!
Heel veel sterkte
Groetjes Miranda

picobello

picobello

29-09-2009 om 14:03

Ga toch maar weer afspraak maken

bij pediater, iemand wees mij idd al op evt schildklier, maar ik dacht dat een zh wel alles onderzoekt als je kind weer eens binnenkomt met iets. Dus toch te naief.

bedankt voor jullie reactie.

miranda

miranda

29-09-2009 om 16:35

Was het maar waar!

Dat ze alles testen als ze weer een keer in het ziekenhuis liggen!!
Bij mijn dochter toch niet helaas, dit heeft echt gevolgen voor haar verdere gezondheid!! Het blijft tobben met mijn meisje jammer genoeg!
Wens je veel sterkte en laat je niet afschepen!!!

Lieve groeten Miranda

picobello

picobello

02-10-2009 om 10:54

Weer ziek

ff balen, dochter weer van school op kunnen halen. Ik krijg het toch lastig op mijn werk zo.

miranda

miranda

02-10-2009 om 14:03

Picobello

Ik herken dit heel erg!! Houd eens in de gaten of haar hartslag erg hoog is? Mijn dochter was ook om de havenklap ziek heel frustrerend!!

sterkte ermee!

Groetjes Miranda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.