Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vera*

Vera*

31-07-2009 om 12:16

Ggrr zoon krabt aan muggenbulten

Zoon is al 12 maar krabt zijn muggenbulten open en open en open tot het diepe kraters zijn geworden. Hij ziet er niet uit met weet ik hoeveel pleisters op zijn armen en benen. Hebben jullie misschien een betere tip?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

31-07-2009 om 13:34

Pandia

Helaas, dat helpt niet. Hij blijft gewoon krabben en krabben en krabben. De pleisters vind ik weer her en der door het huis en broekzak.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-07-2009 om 15:13

Vera

Ik heb hierboven de tip gekregen om lidocaine te proberen. Ik heb net gevraagd of dat vrij verkrijgbaar is, dat weet ik niet namelijk.

Vera*

Vera*

31-07-2009 om 15:53

Kaaskopje

ik heb dat ook opgeschreven . Op dit moment wil ik alles wel proberen (wat zullen zijn vriendinnetjes later wel niet zeggen over ál die littekens).

Tineke

Tineke

31-07-2009 om 18:27

12 jaar!

Een kind van 12 kan toch begrijpen dat het niet goed is om te krabben? Hij is toch geen baby die niet weet wat hij doet?
Ik ken een kind dat ook een muggenbult open krabde. Daar kwam een lelijke infectie van. In haar been. Het laatst dat ik haar zag, zat ze nog in een rolstoel.

Begrijpen en begrijpen

ja een kind van twaalf zou dat kunnen begrijpen....er is echter ook iets als gedachteloos doen denk ik. Het jeukt, het kriebelt, je wordt er gek van. Het is niet handig en zeker niet slim, maar ik kan me de frustratie en irratie wel voorstellen.
Denk dat het kind in kwestie er zelf uiteindelijk ook niet blij mee is. Jeuk is echter iets wat echt gekmakend kan zijn.

groetjes van Purk

Tineke

Tineke

31-07-2009 om 19:22

Jeuk

een antihistaminicum helpt tegen de jeuk

Huisarts

Vera,
Mss eens naar de huisarts met je zoon? Hij zou nl ook wel eens allergisch kunnen zijn tegen insectenbeten en dan krijg je grotere en jeukerige bulten dan normaal.

Puck2

Puck2

01-08-2009 om 19:32

Of gewoon een pulkerd

Er worden allemaal tips gegeven tegen de jeuk, maar kan het ook zo zijn dat het gewoon een kind is dat aan alle wondjes pulkt. Ik was vroeger ook zo'n kind en ook al jeukte het helemaal niet, toch bleef ik aan allerlei wondjes pulken, i.d.d. ook tot "kraters" aan toe. En nog steeds moet ik mezelf ernstig beheersen om wondjes en korstjes niet open te krabben. Ik heb dus verder geen tip, alleen herkenning. En wat die littekens betreft: die zijn er bij mij nauwelijks.

Ben ook zo'n pulk

Altijd al geweest, en nog steeds.... Toen ik 12 was hielp ook alleen maar pleisters plakken. Eventjes, want als ik de pleisters eraf had gehaald, krabde ik de korst eraf en plakte hem er gewoon weer over.

Ik ben wel overgevoelig voor muggenbulten, dus krabben moest en moet gewoon, anders word ik gek. Met antihistamine gaat het beter.

Linda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.