Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-06-2017 om 14:48
De titel zegt het al, ik ben eigenlijk best wel een glas half leeg type!
Ik baal hier enorm van.
Ben een kei in kijken hoe goed een ander het heeft. Het gras is in mijn ogen altijd groener op een ander. Voor het gemak vergeet ik te kijken naar de vele gevallen waarin het tig keer slechter is dan in mijn geval.
Heb niks te klagen. Getrouwd met een lieve man. 2 lieve en gezonde kinderen. Allebei een prima baan. Een koophuis etc. We kunnen prima rondkomen en zelfs wat sparen. Tja, wat zeur je dan zal je zeggen. Ik weet het zelf ook niet. Bij elk spontaan etentje vind ik het super leuk, maar eigenlijk al weer zonde van het geld. Ben erg veel met geld bezig. Wil het liefst zo veel mogelijk potten, en vergeet daardoor bij wijze van spreken te genieten. Ben ook altijd "bang" dat andere mensen (vrienden, familie) veel meer te besteden hebben, of veel meer sparen/op hun spaarrekening hebben dan wij. Ik houd dus aan de ene kant enorm van gezelligheid, maar vind het aan de andere kan zonde van het geld. Ik kan echt jaloers zijn (niet ziekelijk, want gun een ander van alles)op mensen die het in mijn ogen financieel veel beter hebben. Nogmaals, waarom heb ik dat niet andersom richting mensen die het slechter hebben?
Manlief daarentegen is precies andersom. Met weinig tevreden. Van geld moet je genieten (niet onverantwoord natuurlijk). Leeft veel meer in het hier en nu, en kijkt over 10 jaar maar weer verder. Het alles komt goed type. Hij wordt soms ook gek van mijn potgedrag. Als hij heeft overgewerkt wil hij iets leuks gaan doen van dat geld, terwijl ik dan al weer denk "ha, weer extra spaargeld".
Ik probeer mezelf echt wel terecht te wijzen. Weet ook wel dat je naast geld, beter herinneringen kunt sparen. Maar phoe hey, ik krijg mezelf niet omgebogen. Zou willen dat er een pilletje bestond waardoor ik zen en tevreden in het leven stond.
13-06-2017 om 14:52
Jeetje n@nny
Je slaat geloof ik de spijker op de kop.
Ik heb het hier niet direct aangehaald, maar houd wel enorm veel van controle idd. Waar dat "probleem" vandaan komt, geen idee!
Ik heb er vaker draadjes over langs zien komen, en die zijn een feest van herkenning. Het 1 kan dus zeker met het ander te maken hebben. Wanneer het moment komt dat ik me veilig voel met mijn buffer? Jeetje, goeie vraag. Ik zelf denk bij 50.000 euro, maar waarom? Geen idee! Waarschijnlijk omdat de verschillende sites dat adviseren ofzo......
13-06-2017 om 15:03
sites
Hebben die sites dat geadviseerd op basis van jouw input?
https://bufferberekenaar.nibud.nl/#/panel/0
13-06-2017 om 15:22
Triva
Jouw link geeft 30.000 aan.
Een link bij ING 40.000.
Mijn hoofd 50.000
Wat een verschillen.....
13-06-2017 om 15:46
tja
Mijn hoofd geeft ook meer aan dan die sites maar dat komt omdat ik weet wat ik met dat geld wil en die sites niet. Ik zou het toch niet zo gaan overdrijven in jouw geval en afspraken met je man maken over hoe hoog de buffer moet zijn en hoe je aanvult als je er onder zit. Verder: laat los...
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.