Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Goed geslapen maar geradbraakt

Gister had ik een redelijke dag. Aan het einde van de dag (uurtje of 6) ging het mis. Vreselijke maagpijn en overal pijn en heel erg moe. Misschien toch teveel gedaan die dag. Op tijd naar bed gegaan.
Nu heb ik vannacht redelijk goed geslapen (uurtje of 8) nadat ik gisteravond mijn ademhalingsoefening en ontspanningsoefening braaf heb gedaan. Heb ook enorm liggen dromen (over voetballers terwijl ik niet van voetbal houdt, tja...). Ik werd alleen compleet gesloopt wakker vanochtend. Alles deed (en doet) pijn en ik was doodmoe. Geradbraakt zou mijn moeder zeggen.
Is dat wel normaal na een nacht (eindelijk) goed slapen? Mijn maag doet ook zo'n pijn. Alsof ik een steen heb ingeslikt.

Ik wordt alleen al moe van mijn lijf. Het laat me echt even in de steek. Of misschien is het andersom heb ik het lijf in de steek gelaten de afgelopen jaren.

Zit voorlopig ook echt thuis. Bedrijfsarts heeft me tot 1 november gegeven, dan moet ik weer terugkomen om te bezien of reintegreren al gaat. Ben dus echt echt overspannen. Op mijn 37e. Wie had dat gedacht (ik niet).
Volgens de huisarts vallen ze met bosjes (hij ziet er veel), maar ik zie ze niet. Voel me dus ook heel erg remi en af en toe heel zielig.

Nou ja sorry voor het geklaag. Ben in ieder geval blij met dit forum.

Juulia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

05-10-2011 om 13:55

Lekker klagen

is prima toch!
Hee, maar even over je leeftijd overspannenheid heeft niets te maken met je leeftijd. Zelfs kinderen kunnen overspannen zijn.
Dat dromen is herkenbaar: volgens mij betekent dat dat je toch al een beetje tot ontspanning komt en dat je druk bezig bent met van alles te verwerken. Misschien dat je daardoor ook moe wakker wordt, omdat dat gewoon heel veel van je vergt.
Probeer evengoed je structuur een beetje vast te houden terwijl je thuis bent, of een nieuwe structuur in te voeren en zorg ervoor dat je dagelijks ook effe iets sportiefs doet. Al is het maar een ommetje!
sterkte hoor!

Valkyre

Valkyre

06-10-2011 om 01:00

Koentje heeft gelijk

Je bent aan het verwerken geslagen, Juulia, en dat is goed nieuws! En kennelijk ook uit that river in Egypt (the Nile - denial) want je zegt dat je echt echt overspannen bent. Goed zo!! Dat klinkt raar, maar dat is de eerste (en belangrijkste) stap.

En ja, alles verwerken kost energie. Heel veel energie. Dus geef jezelf toestemming om (nog meer) dutjes te doen. Blijf wandelen, zelfs al regent het. Frisse lucht en beweging helpen je te slapen. En blijf alles van je afschrijven.

Oh ja: ik was 28 toen ik een burnout te pakken had... Strebertje he, met alles vroeg (zucht).

Sterkte weer!

groet, Valkyre

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.