Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

koentje

koentje

28-06-2011 om 13:46

Goede dagcreme pigmentvlekken

In verband met pigmentvlekken in mijn gezicht heeft de dermatoloog een goede dagcreme met een flinke beschermingsfactor geadviseerd. Het is overigens geen zwangerschapsmasker, maar daar lijkt het een beetje op. Wie heeft een tip?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

28-06-2011 om 15:06

Ja,

als je het van de pil krijgt , kun je daar gewoon mee stoppen. De dermatoloog zegt dat het voorkomt bij vrouwen die veel oestrogeen hebben. Het heet melasma.

Brabander

Brabander

28-06-2011 om 15:09

Vitiligo

ik heb vitiligo, pigmentloze vlekken in hoofdzakelijk gezicht/handen/hals. Als ik in de zon kom moet ik factor 50 smeren, anders ben ik zo verbrand. Ik weet niet of er een "goede dagcreme" bestaat met factor 50. Anders zou ik gewoon zonnecreme smeren.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

28-06-2011 om 15:57

Pigmentvlekken

Je kan gewoon een zonnebrandcreme gebruiken die geschikt is voor jouw specifieke huidtype, die een hoge factor heeft en die zowel een goede UVA- als UVB-filter heeft. En als je een dagcreme met factor wilt gebruiken let er dan goed op dat het om een breedspectrumfilter gaat en dat de factor niet te laag is. Ter voorkoming van pigmentvlekken heb je vooral een goede, hoge UVA-bescherming nodig oftewel een PPD-factor.

Astrid

Astrid

29-06-2011 om 11:02

Vitiligo

Ik heb ook vitiligo in mijn gezicht en ik smeer dagelijks met 50+ crème van Roche posay en nu van DCL. Het is even zoeken naar een fijne crème niet te vet en te plakkerig maar ik ben nu heel tevreden. Over de zoncreme smeer ik dan nog dagcreme.

Voor mij zijn de dagcremes met ingebouwde SPF niet genoeg beschermend, net als voor Brabander

Suc6!

Groetjes,

Astrid
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.