Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tigerfeet

Tigerfeet

05-11-2011 om 12:00

'goedkope"zelfzorgmedicijnen

Zoeken jullie weleens voor goekopere varianten van zelfzorgmedicijnen? Paracetemol haa ik bv vaak als huismerk dat scheelt een berg. Maar ik slik melatonine(3mg) en dat is ook weer vrij te koop bij de drogist. Ik betaal 9.50 voor 30 tabletten van het huismerk van de apotheek en dat ben je bij de drogist ook kwijt. Nu kwam ik deze aanbieding tegen: http://www.one-performance.nl/product-natrol-melatonine-3-mg.html veel goedkoper, maar is het dan ook vertrouwd?
tigerfeet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pilsje8

Pilsje8

05-11-2011 om 17:15

Ga ik ook voor

Maar het is inderdaad soms lastig om te weten of het wel veilig en/of werkzaam is. De melatonine die jij misschien wil kopen lijkt me wel oké, maar da's gewoon mijn mening, ik weet het helaas ook niet zeker.

Ik wil graag zelf aan jullie vragen of er ook goedkopere fluoride spoelmiddelen zijn aangezien ik 2 beugeldragende dochters heb die dagelijks moeten spoelen. Sinds enkele maanden wordt het niet meer vergoed en als er dan een goedkoper alternatief is (ik geloof dat zo'n fles nu via de apotheek ongeveer 6 euro kost) zou ik dat graag weten. Er zijn vast meer ouders hier die dit niet meer vergoed krijgen voor hun kids neem ik aan?

Fiorucci

Fiorucci

05-11-2011 om 17:54

Pilsje

Je kunt je ook afvragen of het spoelen werkelijk moet, of dat de ortho dat elke patient voorschrijft. Mijn drie kinderen hebben dat advies nooit gekregen namaelijk?

marie

marie

05-11-2011 om 18:34

Pilsje - hier ook niet

Hallo
Hier twee dochters met slotjesbeugels en die hoeven ook niet te spoelen met fluoride. Gewoon mee stoppen dus?
Verder haal ik ook paracetamol e.d. van het "huismerk" van de drogisterijen.
Groetjes

Pilsje8

Pilsje8

05-11-2011 om 19:35

Bedankt voor de reactie maar...

Ik snap ook wel dat het een advies is en dat je eraan kan twijfelen of het wel nuttig is. Maar mijn dochters zijn niet de beste tandenpoetsters, bij elke controle blijkt hun tandvlees wel wat ontstoken, dus daarom leek het me wel verstandig om het advies op te volgen en zo de tanden zelf misschien nog enigszins te beschermen?
Als iemand mij kan overtuigen dat het spoelen nutteloos of misschien zelfs wel niet zo goed is, dan hoor ik dat graag!

Mondhygieniste!

Wanneer je kids niet de beste poetsers zijn helpt fluoride daar geen bal tegen.

Wat jouw kids nodig hebben is regelmatig een bezoekje aan de mondhygieniste. De tandarts/ortho/mondhygieniste heeft speciale poetskits voor beugeldragers met tips enz.

Poetsen met een beugel is lastis, maar met raggertjes kom je een heel eind. Ik heb mijn dochter heel lang een paar keer in de week gecheckt en met haar geragd en geflost. Ook al vond ze dat niet altijd even leuk: big deal. Het is belangrijk. Thank me later, dacht ik dan

Fluor helpt je niet om je tanden schoon te houden. Het sterkt je glazuur. Maar wanneer het poetsen niet in orde is, helpt fluor ook niet veel. Daar moet wel een goede gebitsreiniging tegenover staan.

Dit even OT. Maar om bij het topic te blijven: nee, dat zou ik niet via een of andere site op internet kopen. Goedkopere middelen wel via de drogist, maar ik zou melatonine bv niet via een site kopen. Er is een hoop troep in omloop.

Fiorucci

Fiorucci

06-11-2011 om 07:06

Pilsje

Oh mijn dochter is net zo, en die krijgt van de ortho het advies om juist die plekken beter te poetsen. En hij let ook goed op de keer erna of ze dat doet en ze krijgt gepast op har mieter.. Fluoride helpt daar niet tegen, was het maar, dat zou mijzelf veel stokeren en rageren schelen.
En ik koop goedkope zelfzorgmedicijnen,maar niet online.

Pilsje8

Pilsje8

06-11-2011 om 15:38

Thanks moppeke

Da's duidelijk, beter poetsen dus en dan evt. spoelen. Maar dat betekent dat ik nu even niet meteen een nieuwe fles ga halen.

Goedkopere optie

€ 9,50 voor 30 melatoninetabletten is best prijzig. Volgens mij kan dat veel goedkoper. Ik koop altijd Melatomatine Pure (o.a. Etos); 500 tabletjes (0,1 mg), waarvan mijn kind er 3 per dag inneemt. De prijs ligt rond de 10 euro.

Coco

Coco

07-11-2011 om 08:40

Zelfzorgmedicijnen

Het is eigenlijk absurd, die scheiding tussen "zelfzorgmedicijnen" en "alleen op recept verkrijgbare medicijnen".
Twee jaar geleden zat ik vanwege een enkelbreuk vijf weken in het gips. Toen het gips eraf kwam zat daar een nare wond, die flink was gaan etteren onder dat gips. Toen hij maar niet dicht leek te gaan, ging ik, op advies van de fysiotherapeut, ermee naar de huisarts. Dit soort wonden moeten op een aparte manier behandeld worden en ik kon iedere dag naar de huisarts komen, die hem dan zou behandelen, maar ik mocht het ook zelf doen.
Nou, ik koos er natuurlijk voor om het zelf te doen. Ik kreeg een receptenbriefje met allerlei spullen mee die ik bij de apotheek moest gaan halen. "Dat is dan € 50,- mevrouw" (en dat was nog maar eem voorraad voor een week) en "nee, dat wordt niet vergoed."
Het gekke is dat de huisarts ook niet wist dat het niet werd vergoed. Die dacht dat alles waar ze een recept voor uitschreef onder de verzekering viel. Ik had die spullen dus beter bij het Kruidvat of zo kunnen kopen dan bij de apotheek. En het allergoedkoopst was ik nog uitgeweest als ik gewoon iedere dag naar de huisarts was gegaan voor de wondverzorging (drie weken lang!), want dat werd wél volledig vergoed.....

Coco

verbandmiddelen worden wel vergoed als je arts een speciaal formulier invult (ZN formulier) zie http://www.knmp.nl/organisatie-regelgeving/medicijnvergoedingen/zn-aanvraagformulier-verbandhulpmiddelen

Coco

Coco

07-11-2011 om 09:59

Dat is fijn mien

Om daar twee jaar later achter te komen. Ik vind het wel vreemd dat zowel de huisarts als de apotheek daar helemaal niets van hebben gezegd. Bij de apotheek werd gewoon gezegd: "dat wordt niet vergoed". De huisarts was toen verbaasd, maar had zoiets van "Dat wist ik niet, vervelend voor je, maar ja, niets aan te doen." Als er speciale formulieren bestaan zou je toch zeggen dat ze je daar dan op wijzen en dat ook de huisarts daarvan op de hoogte is.

Coco

is helaas ook niet zo algemeen bekend..

Had toevallig een paar maand geleden een apotheek aan de telefoon, nav een recept dat was voorgeschreven door een van onze artsen..

Daarom wist ik het nog, van dat formulier, wie weet kun je met terugwerkende kracht nog vergoeding krijgen? Ik zou sowieso de apotheker eens aan de jas trekken

Puck

Puck

07-11-2011 om 12:59

Verbandmiddelen vergoed

Wat Mien zegt klopt wel, maar er zitten heel wat haken en ogen aan. Van het voorjaar had ik voor oudste ook gedurende een week of 4 verbandmiddelen nodig (zie draadje over wondverzorging voor de oorzaak) en het komt er op neer dat alleen bij chronisch en langdurig gebruik het vergoed wordt, langer dan een of 2 ?? maanden. Voor die 4 weken moest ik toch echt alles zelf betalen.

Tigerfeet

Tigerfeet

07-11-2011 om 17:41

Nausicaa

ja maar dat is 0.1 mg en ik heb het niet over 0.3 mg maar over 3 mg
Tigerfeet

Inge M

Inge M

07-11-2011 om 20:32

Hoe kun jij zonder recept 3 mg tabletten kopen

Ik dacht dat dit alleen met recept kan.

Puck

Puck

07-11-2011 om 21:15

Volgens mij ook inge

volgens mij is in Nederland alleen 0,1 mg melatonine vrij verkrijgbaar. Maar via internet zal je ongetwijfeld aan hogere doseringen kunnen komen

Tigerfeet

Tigerfeet

08-11-2011 om 19:11

Dat schreef ik dus ook al

Dat is tegenwoordig vrij verkrijgbaar. Nu krijg ik ze weliswaar via de huisarts maar moet ze wel zelf betalen. Nu ze weer vrij verkrijgbaar zijn vroeg ik me dus af of ze veilig via internet te koop zijn omdat ze daar9zie link) veel goedkoper zijn. En ik 10 euo per maand wegslik(klinkt wel leuk zo)
Tigerfeet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.