Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hanny61

Hanny61

26-01-2020 om 14:08

Gordelroos

Sinds een week heb ik gordelroos. Er zijn nu open plekken in mijn lies, op mijn bovenbeen, bil en rug. Het is heel pijnlijk. Lopen, zitten en zelfs liggen gaan moeizaam. Ik zou er graag iets opsmeren, maar ben bang voor infectie. Iemand ervaring en/of een goed idee?

Huisarts

Overleg met je huisarts. Zinkolie wordt geadviseerd, dat droogt in wat de bedoeling is. Er kan ook anti bacteriele zalf voorgeschreven worden.
En verbind het comfortabel met niet klevend verbad of van dat verband met een olie achtig laagje een zwachtel om het te fixeren zodat het niet door kleding losraakt of schuurt. Laat het thuis zoveel mogelijk drogen aan de lucht.
Bij waterpokken gebruikten we hier Calendula lotion. Misschien kan dat hier ook wel?

Marie

Marie

26-01-2020 om 14:33

huisarts

Dochter had paar jaar geleden gordelroos op haar rug.
Van de huisarts kreeg ze toen Diclofenac voorgeschreven, omdat het een zenuwpijn is. Daar kon ze het aardig mee uithouden.

man en zoon

hebben t ook allebei apart van elkaar gehad en man heeft in t ziekenhuis gelegen aan infuus met antibiotica en zwachtels om zn benen met antibacteriele zalf/gaas. Zoon kreeg antibioticakuur thuis en hoefde niet te smeren.
Wat zegt de huisarts?

Zeetakje

Zeetakje

26-01-2020 om 16:13

Diclofenac misschien even navragen

Dochter heeft het ook gehad en mocht juist geen diclofenac of iets anders uit de nsaid-groep slikken, omdat dat in combinatie met gordelroos voor vervelende bijwerkingen schijnt te kunnen zorgen. Althans, dat werd ons verteld door de huisarts. Volgens mij smeerden wij vooral met koelzalf en zinkzalf, maar ik ben daar niet meer helemaal zeker van.

Ad Hombre

Ad Hombre

26-01-2020 om 18:47

Shingrix

Mijn moeder heeft het heel heftig gehad met vijf jaar zenuwpijnen.

Vandaar dat mijn partner en ik allebei een shingrix vaccinatie hebben gehaald bij het vaccinatiecentrum Utrecht.

Geadviseerd voor iedereen boven de 50 die ooit waterpokken heeft gehad. De Gezondheidsraad adviseert opname in het vaccinatieprogramma maar ambtelijke molens draaien langzaam.

Hanny61

Hanny61

26-01-2020 om 18:50

Diclofenac

Mag ik inderdaad niet hebben, omdat ik slechte nieren heb. Ik heb veel pijn gehad aan een zenuwknoop, maar daar heb ik medicijnen voor gekregen. Die pijn is gelukkig zo goed als weg. Wat nu overblijft, is de schrijnende pijn van de open wonden. Ik zal morgen bellen met de arts als de wonden nog open zijn. En dan ook de tips van AnneJ qua verbinden toepassen. Dank voor het meedenken.

Hanny61

Hanny61

26-01-2020 om 18:54

Ad Hombre

Wat een heftig verhaal van je moeder! Ik hoop niet dat het mij overkomt. Ik ben al anderhalf jaar in gevecht met mijn gezondheid in verband met (de behandeling van) kanker. Dat hoeft er niet bij.

Ad Hombre

Ad Hombre

26-01-2020 om 19:02

Hanny

Dan krijg je gordelroos erbij omdat je immuunsysteem verzwakt is. Het is een onderschatte ziekte waar veel mensen last van krijgen in verschillende mate.

Sterkte met je medische ellende!

Hanny61

Hanny61

26-01-2020 om 19:58

Ad Hombre

Dank je wel!

Guppie

Guppie

28-01-2020 om 17:17

Lysine

Zou vooral de binnenkant versterken. Vooral die dingen eten die laag in arginine zijn en hoog in lysine. Lysine en wat andere voedingsstoffen slikken. Zoals vitamine C en msm. Voor je zenuwstelsel zijn ook stoffen als vitamine B en magnesium goed. En vooral ontstressen. Uitwendig kan zuiveringszout helpen.
https://geneeshetzelf.nl/herpes-simplex-virus/

Ik heb op de site van het RIVM gekeken en daar staat dat Shinrix in Nederland niet of nauwelijks verkrijgbaar is. Wordt die soep niet zo heet gegeten, of heb jij connecties?

Groeten,

Temet

Guppie

Waarom zou je geen arginine eten? Dat stimuleert juist je imuunsysteem en is essentieel voor je (en je maakt het nauwelijks zelf aan).

Ad Hombre

Ad Hombre

29-01-2020 om 18:26

Temet

https://www.vaccinatiecentrum.nl/index.php/vaccinaties-en-medicatie/prijzen

Zo te zien hebben ze momenteel weer niets, maar ze krijgen regelmatig partijen. Als je je op de lijst laat zetten laten ze het je wel weten als ze weer voorraad hebben.

Het is wel duur, twee keer 187,50 en we werden er allebei allebei de keren beroerd van, met name de tweede dag na de vaccinatie.

beste ik heb nu zelf ook al 2 shingrix injectie gehad, maar tot nu toe nul resultaat
is echt balen

Ad Hombre schreef op 26-01-2020 om 18:47:

Shingrix

Mijn moeder heeft het heel heftig gehad met vijf jaar zenuwpijnen.

Vandaar dat mijn partner en ik allebei een shingrix vaccinatie hebben gehaald bij het vaccinatiecentrum Utrecht.

Geadviseerd voor iedereen boven de 50 die ooit waterpokken heeft gehad. De Gezondheidsraad adviseert opname in het vaccinatieprogramma maar ambtelijke molens draaien langzaam.

Beste , 

Heeft het vaccin geholpen, want ik heb er ook 2 vaccins van gehad, maar moet zeggen heb wel al van 2013 maandelijks last van gordelroos,en tot nu toe heeft het nog niet geholpen. 

Groetjes

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.