Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gordelroos in het gezicht...

Hallo,
ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben gehad met gordelroos. Een goede vriendin van mij heeft het in haar gezicht sinds twee dagen.
De ha ziet haar morgen, maar er is eigenlijk geen twijfel. (het zit aan een kant en het jeukt erg maar doet vooral veel pijn. Ook heeft ze er een flinke koortslip bij. Ze moet uitkijken voor de ogen. Omdat ze nu al veel pijn heeft, ben ik op zoek naar tips tegen de pijn en ook om de genezing te bespoedigen.
Ze is erg bang dat ze littekens op haar gezicht gaat krijgen...
Heeft iemand tips en ervaringen?
Bij voorbaat dank,
Lunamaya

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

18-03-2010 om 07:36

Als je niet krabbelt aan de plekjes,hou je er niks aan over.Ik heb ooit mijn halve gezicht vol gordelroos gehad,je ziet er niks meer van,behalve een plekje op mijn voorhoofd waar ik krabbelde.Ik was zwanger en mocht niks antiviraals.Ik deed op de plekjes calendulazalf.
Groetjes,bastet

lunamaya

lunamaya

18-03-2010 om 15:25 Topicstarter

Ben benieuwd

Ben benieuwd of ze van de ha ook een antiviraal middel krijgt voorgeschreven. Daar is ze vandaag naar toe. Het trok wel bij haar oog. De horrorverhalen op het internet kan je beter niet lezen (duh).

Basted, hielp de calendula zalf ook?

Groetjes Lise

Bastet

Bastet

18-03-2010 om 17:56

Calendula

Bij mij hielp het tegen de jeuk,je kunt ook calendula emulsie koud zetten in de koelkast,het verkoelt en verzacht en werkt genezend.Wens haar sterkte,het is een nare kwaal.

Marjanne

Marjanne

19-03-2010 om 19:35

Mijn broer

Wat vervelend. Mijn broer heeft het sinds 4 weken. Hij heeft 2 weken in zijn bed gelegen en was goed ziek, had heel veel pijn in zijn gezicht/hoofd. Heeft antiviraal middel en een zware pijnstiller gekregen maar moest ook naar de oogarts. Na ruim 2 weken kreeg hij alsnog oogklachten en kreeg dexamethason. Hij voelt zich sinds een paar dagen beter. Niet krabben geeft het minst kans op littekens.
Brrrr
Hoop het nooit te krijgen
Marjanne

lunamaya

lunamaya

22-03-2010 om 21:26 Topicstarter

Update

Gelukkig lijkt het met een sisser af te lopen. Wel nog wat last van eea maar geen grote uitbraak. Dat kan dus ook, wat fijn!
Bedankt voor het meedenken iig.

Groeten,

Lunamaya

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.