Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Liek.

Liek.

26-10-2010 om 14:00

Griep of zw. verkoudheid? vermoeidheid blijft aan...

Hoi allemaal,
Ik heb een week lang intens gehoest en voelde mij uiterst belabberd en moe moe moe.
Afgelopen vrijdag kon ik even tussendoor langskomen bij de HA. Ik zat een uur in de wachtkamer en werd nog steeds niet geholpen. Ik had even later een afspraak bij de tandarts voor de kinderen dus daar moest ik heen, anders betalen voor de noshow.
Ik heb me dus afgemeld bij de doktersass. en ben maar afgedropen.
De hoest is sinds dagen op zn retour. Ik heb geen koorts gehad , enkel erg snotterig en benauwd. Hiervoor gebruik ik heel zeldzaam ventolin.
Omdat de hoest beter gaat wil ik eigenlijk niet terug naar de HA, het lijkt immers dat het verbeterd.
Wat overblijft is dat ik al dagen slopend moe ben. Mijn bed niet uit te krijgen, heb me ziekgemeld, klusjes doen als koken, wassen het lukt me allemaal niet.
Intens moe, niet uit mn bed te komen, alles kost veel moeite.
Ik heb geen koorts gehad en ook geen echt griep.
Kan deze extreme vermoeidheid te maken hebben met de afgelopen verkoudheid? Het duurt nu al een paar dagen en wil eigenlijk met deze vage klacht niet nogmaals naar de HA.
Iemand herkenning of toch maar wel gaan?

dankjewel!!!
Liefs, Lieke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pippin

Pippin

26-10-2010 om 14:12

Toch maar gaan

Ik zou toch maar naar de huisarts gaan. Je hoest dan misschien minder, maar het klinkt alsof je nog steeds ziek bent.
Beterschap!

Ja maar pippin

Wat kan die huisarts dan doen? Ik weet het niet, ben geen medicus, maar is dit niet gewoon een heel akelig virusje? Daar krijg je niks voor/tegen van de huisarts. En ja, daar kan je vziw erg moe van worden.

Op zich is naar de HA geen natuurlijk niet echt verkeerd, maar nodig lijkt het me ook niet. Want nogmaals: hij/zij zal toch vertellen dat het waarschijnlijk vanzelf overgaat (wat gewoonlijk ook klopt, en als niet, dan kan je altijd nog naar de HA).

Groeten,

Temet

Liek

Liek

26-10-2010 om 16:23

Ik ga ook nog ff niet

Hi,

Ik denk dus ook dat de HA mij gaat zeggen dat dit even tijd kost.
Ware het niet dat ik angstig ben als me iets overkomt in mn lichaam wat ik niet ken en dus de enge dingen graag uitgesloten zie..
Ik ken het niet van een zware verkoudheid zo intenst moe zijn...
Ik wacht nog wel even af ook, dat kan ik wel, zolang ik maar weet dat ht normaal is

Pippin

Pippin

26-10-2010 om 17:32

Temet

Als je verkouden bent en benauwd, is dat volgens onderstaande folder een reden om naar de huisarts te gaan.
Ik begrijp, maar misschien lees ik het verkeerd, dat Lieke nu al anderhalve week benauwd is , en alleen maar vermoeider wordt. Mijn huisarts zou in een soortgelijk geval even mijn longen willen luisteren bijvoorbeeld.

http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenfolders/NHGPatientenfolder/PF13.htm

Fianna

Fianna

26-10-2010 om 17:38

Liek

Heb je (lichte) pijn op je rug, links of rechts? Ik had namelijk hetzelfde als jij en het bleek een longontsteking te zijn. Ik had geen koorts.
Zeker omdat je benauwd bent en zo gehoest hebt is het geen slecht idee om de ha even naar je longen te laten luisteren. Beterschap!

Liek

Liek

26-10-2010 om 19:09

Geen pijn

Hi,

Het idee van een evt longontsteking kwam ook wel bij me op maar ik merk dat het hoesten afneemt. En daarom bezorgd over die vermoeidheid, lig nu an 2 en een halve dag ik bed en kan niet veel. Alsof ik een berg heb beklommen zo uitgeput.
Wel goede eetlust, vriendje heeft net heerlijke spruitjesstampot gemaakt en behalve dat het wat zwaar valt was het smakelijk.
Ik kijk het nog even aan, als de vermoeidheid blijft ga ik zeker voor t weekend langs de HA.
En zal ook even de folder lezen nu die Pippin noemde.

Fianna, lang zoet mee geweest? en ik meende eigenlijk dat koorts er altijd bij hoorde mar ik dus kennelijk niet zo...

Net gegeten en nu uitbuiken in bed, boehhhh begin me zo alleen te voelen in dit kamertje
Dankjulliewel!!!

Fianna

Fianna

26-10-2010 om 19:23

Liek

Ja, lang zoet mee geweest. Duurde weken voordat ik de oude was, grootste klacht: vermoeidheid. Het begon met hoesten, dat ging weg, bleef wel heel moe en toen kwam langzaamaan die pijn achterop mijn rug met inademen, voelde als spierpijn. Eetlust had ik ook.
Dat je niet meer hoest zegt ook niet zo veel. Ik zeg niet dat je longontsteking hebt hoor, maar houd het in de gaten. De symptomen zijn niet altijd even duidelijk.
En koorts, dat ligt meer aan mij misschien, heb ik zelden...

jippa

jippa

27-10-2010 om 23:27

Liek

Sterkte. Ik herken het, heb een astmatische aanleg en mijn longen reaegeren soms heel gevoelig op een verkoudheid. Dat uit zich vooral in hoesten en vreselijke moeheid. Ik zou toch even langs de huisarts gaan om te laten luisteren en evt longfunctie te blazen. helpt de ventolin nu eigenlijk?
jippa

Liek

Liek

28-10-2010 om 17:59

Jippa

Hoi,

Mijn klachten lijken op de jouwe. Ben vanmiddag toch nar de HA gegaan vanwege de moeheid en afentoe een hoestaanval. Het blijkt een stevige bronchitis te zijn. De ventolin helpt soms maar heel weinig en heb nu Flixotide erbij gekregen. Nu ben ik erg allergisch voor ontstekinremmende medicatie ( NSAID’s) En ben vergeten te vragen of dit middel ok is voor mij.
Nu durf ik het niet te
nemen tot ik morgen even heb gebeld hierover

Het is verveled en hoop eigenlijk dat het snel overgaat , anders wil de HA overgaan op AB...bbrrrr.

jippa

jippa

28-10-2010 om 23:10

Liek

Gelukkig dat je naar de HA bent gegaan! Niet zo fijn dat het bronchitis is, maar het verbaast me ook niet, zo herkenbaar klonk het. Ik heb heel vaak bronchitis gehad en heb geleerd alles dan rustig aan te doen, maar wel te blijven bewegen. Ik hoop dat je tegen de flixotide kunt. Ik kreeg er vreselijke last van mijn stem van en heb nu alvesco. Als ik dat als onderhoudsdosis heb gaat het meestal goed tegenwoordig.
Ik wist niet dat je ook allergisch kunt zijn voor ontstekingsremmende medicatie.
Nou Liek, de het rustig aan en laat je nog horen hoe het gaat?
Jippa

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.