Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Griep.... zo lang?

mijn oudste heeft sinds vorige week woensdag griep (volgens huisarts). een paar dagen lang 40,6 graden koorts en daarna rond de 38-39 graden. Dinsdag was ze koortsvrij dus woensdag weer naar school. Vandaag kwam ze uit school, was niet lekker en blijkt 38 graden koorts te hebben, wat nu al weer is op gelopen naar 39.

Is dit een griep met 2 fases? Het was volgens de huisarts vorige week een 'gewone griep', maar hoe lang gaat dit nog duren? wie heeft er ervaring met deze 'gewone griep'?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gruffalo

Ja dat hoor ik wel bij meer kinderen. Die van mij zijn maar een dagje ziek geweest(nu even snel afkloppen natuurlijk), maar van diverse andere kinderen op school weet ik dat ze beter lijken en na een of twee dageb toch weer ziek zijn met weer koorts.
Sterkte
Muizemeis

m ik

m ik

27-01-2011 om 21:31

Ja hier ook

Paar dagen ziek geweest. Toen het weer beter ging, weer naar school, maar vervolgens de volgende dag weer ziek. Hoor het ook op het schoolplein van andere ouders.
Het is echt een heel vervelend virus

Sascha2

Sascha2

27-01-2011 om 22:39

Klopt

Hier ook kinderen die een paar dagen de griep hebben gehad met flinke koorts, hoesten, keelpijn en hoofdpijn. Na een paar dagen leken ze beter. Vervolgens werd er geklaagd over buikpijn en hoofdpijn en na nog wat dagen kwamen er buikgriepachtige reacties. Op naar het voorjaar...

11 dagen

Hier 2 kinderen die 11 dagen ziek waren (en niet naar school konden), en die nog steeds klagen over hoofdpijn en vermoeidheid. En op school zijn ze niet de enigen, bij de kleuters waren 16 van de 28 kinderen niet op school!

En vanochtend hoorde ik dat er nu ook een noro-virus rondwaart. We zetten ons al schrap...en dan hebben we volgende week de CITO...

gruffalo

gruffalo

28-01-2011 om 10:46 Topicstarter

ik heb ze allebei vandaag weer thuis gehouden, ondanks dat oudste nu weer op 36,9 zit. Jongste heeft, na een week koorts, nog 37,5. 11 dagen dan ben ik er nog wel even mee bezig.

We zitten met een druk (verjaardags)weekend, ik zit te twijfelen of ik het nu moet afzeggen of toch maar door laten gaan. Kinderfeestje (van oudste) is gelukkig pas eind volgende week.

Een noro-virus lijkt me helemaal een drama, vooral met een cito-toets.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

28-01-2011 om 12:31

Terug naar arts.

Wat ik altijd begrepen is dat je naar de arts moet gaan als na ziekte de koorts terug komt. Van de site van het RIVM, onder het stukje 'Wanneer moet je naar de huisarts?': als de koorts terugkomt na een koortsvrije periode.
Een tijdje geleden heeft mijn man een longontsteking gehad. Hij had koorts, toen ging het weer beter, toen kwam de koorts weer terug enz. Steeds als we dachten dat het de goede kant op ging, ging het toch weer slechter, op en neer zeg maar. En dit schijnt ook typisch te zijn bij een longontsteking.
Dus ik zou snel terug gaan naar de arts om ze nog eens te laten onderzoeken en te luisteren naar de longen.
Sterkte.

Fiorucci

Fiorucci

28-01-2011 om 19:00

Ja maar

Als het echt griep is, is het echt niet zo vreemd hoor! Daar kun je een week hard ziek van zijn, en dan moet je nog herstellen. Ga je dan te vroeg weer aan de slag, dan merk je dat aan het feit dat je weer verhoging krijgt, dan was het nog even teveel van het goede.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

29-01-2011 om 09:31

Nou,

Bij mijzelf kijk ik wel hoe het loopt maar met de kinderen aarzel ik niet om bij terugkerende koorts naar de arts te gaan. Sterker nog: mijn arts wil dat ook.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.