Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

H o n d e r d e n waterwratjes, nu in gezicht!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ely

Ely

01-05-2012 om 00:25

Prima maar ik hoef geen pudding

Want ik heb zelf geen kind met waterwratjes.

We hadden het over het werkingsprincipe van homeopathie, ik begreep van jou dat dat door slechts weinigen bekend is en dat goed zou zijn als we dat weten. Ik ben graag goed geïnformeerd zodat -als de situatie zich voordoet- ik beslagen ten ijs kan komen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Pluk53

Pluk53

01-05-2012 om 09:43

The proof of the pudding

Een uitstekende "proof of the pudding" zou zijn. als een homeopaat in staat zou zijn om "gepotentieerde" granules te onderscheiden van "gewone", onbehandelde granules.
En dat kan (wereldwijd!) geen enkele homeopaat.

Onno

Onno

01-05-2012 om 12:27

The proof of.

De homeopatische geneeswijze werkt niet met meetbare/zichtbare bestanddelen maar met informatie. Niemand maar dan ook niemand waar ook ter wereld kan een lege USB-stick aan de buitenkant van een volle onderscheiden. aan de buitenkant is ook niet te zien welke informatie er op staat. Dat is nu precies zo met homeopathie, daarom is het zo'n ongelofelijk secuur werk om de juiste informatie op die korrels te krijgen. Vandaar dat de homeopathie ook zo'n veilige geneeswijze is, omdat alleen de juiste informatie werkt en dat kan je van de meeste farmaceutische zooi niet zeggen.

Pluk53

Pluk53

01-05-2012 om 12:46

The proof of the pudding2

Dank je wel Onno, voor deze prima vergelijking .
"Niemand maar dan ook niemand waar ook ter wereld kan een lege USB-stick aan de buitenkant van een volle onderscheiden" Klopt helemaal. Maar ieder kind kan met een simpele handeling dat onderscheid wel maken: hang hen aan je laptop/pc, en je ziet direct het verschil.
Zoals al zovaak gezegd: jij (of elke andere homeopaat) mag elke test gebruiken die hij wil. Hij mag de granules zelfs innemen, of laten innenmen (proving, weet je wel ). En toch lukt het je niet. Vreemd heh.

Onno

Onno

01-05-2012 om 16:24

The proof of

Daar komt je gebrekkige kennis/ontwikkeling naar boven over de homeopathie.

Pluk53

Pluk53

01-05-2012 om 16:43

Onno, dooddoener!

leg uit Onno, leg uit: waarom merkt men als gezond persoon WEL effect van een homeopatisch middel bij een "proving", en kan dezelfde procedure niet gebruikt worden om een gepotentieerde granule te onderscheiden van een "gewone" granule??
Zie ook http://www.skepsis.nl/nvkh.html ; De NVKH beloofde al 8 (zegge acht) jaar geleden om zelf met een test/proef te komen, als alternatief voor de (afgewezen) test zoals voorgesteld door Skepsis. Ook nooit meer iets van gehoord.

Pluk53

Pluk53

02-05-2012 om 09:19

Daarom

Homeopathie kan alleen overleven "in de marge". Omdat elk systematisch onderzoek naar resultaten laat zien dat deze er niet zijn, kan een homeopaat enkel geld verdienen aan personen die onwetend gehouden worden over de achtergronden en de werkingsprincipes van de homeopathie.
Onno is prima antireclame voor de homeopathie, en ik mag hopen dat hij nog heel vaak zijn lege en onzinnige postings blijft plaatsen.

Onno

Onno

02-05-2012 om 12:38

Het gaat hier wel om het nodeloos lijden van kind.

Voor een goed klassiek homeopaat zijn waterwratjes binnen 'no time' te genezen. Hoe lang de moeder nog wil doormodderen is aan haarzelf, maar ze mag natuurlijk wel weten dat die keuze er is.
Daar is een discussie over homeopathie helemaal niet voor nodig.

Pluk53

Pluk53

02-05-2012 om 13:15

Onno, inderdaad

het is inderdaad heel vervelend, waterwratjes. Maar viraal, dus moet je lichaam daar zelf weerstand tegen opbouwen. En dat kost tijd, in het geval van de ww soms jaren.
En voor de helderheid:omdat homeopathie NOOIT werkt, werkt het ook niet tegen ww's.
Maar als een klassiek homeopaat ww's in "no time" kan genezen, neem dan aub contact op met "jouw" club, de NVKH, en vertel ze dat je de "proof of the pudding" hebt. Dan zit je morgen bij Pauw en Witteman, en overmorgen kun je met 100 kinderen aan de slag. Wil je de wereld nu wel of niet overtuigen van de zegeningen dan de KH? I weet dat jij het "al druk genoeg hebt" . Maar denk eens aan al de jeugd die hierdoor geinspireerd een KH-opleiding gaat doen, tot heil van de mensheid. Of mag/kan de KH niet groeien? Werkt het alleen maar "in de marge", met zo min mogelijk publiciteit? Leg uit, leg uit.

Pluk53

Pluk53

02-05-2012 om 14:27

Jammer2

Lara, klopt. Onno probeert de zaak "troebel" te maken, door constant te herhalen dat hij "de oplossing" heeft (althans, de klassiek homeopathie heeft "de" oplossing), en altijd maar te herhalen dat "we het dan maar zelf moeten weten" (en op het schuldgevoel te werken, dat we onze arme kinderen in de ellende laten zitten terwijl de oplossing binnen handbereik is).Ik snap ook niet dat dit niet strafbaar is. Als arts hoef je dit niet te proberen, want dan wordt je voor de tuchtraad gesleept. Maar iedere homeopaat mag met dit soort boerenbedrog "gewoon" mensen oplichten (financieel en emotioneel); en de meeste verzekeringsmaatschappijen werken er nog aan mee ook; dieptreurig.

Onno

Onno

02-05-2012 om 18:17

De werking van homeopathie

Homeopathie werkt echt wel hoor Pluk, alleen niet op een manier die jij kan begrijpen. Dat geldt niet alleen voor de homeopathie maar eigenlijk voor alle energetische geneeswijzen. Tja, toen iedereen dacht dat de aarde plat was kwamen er knappe koppen die zeiden dat hij rond was. Jij mag gewoon blijven denken dat de aarde plat is hoor.
Hoe zou het toch komen dat zorgverzekeraars ons vergoeden? Hoe kunnen al die praktijken zo vol zitten?
Het volgende citaat heb ik even van site van een homeopatische arts geplukt. Zou zij nu strafbaar zijn?
“In deze periode werd mijn dochtertje ernstig ziek. In aansluiting op de standaardvaccinaties bij zuigelingen ontwikkelde zij een ernstige vorm van astma die moeilijk behandelbaar was. Als waarnemend consultatiebureau-arts kwam ik in een dorp waar het opvallend goed ging met kinderen, ondanks hun asthma of eczeem. Bij navraag bleken zij allen door een homeopathisch arts behandeld te worden.
Daarop besloot ik dat mijn kind naast de reguliere behandeling ook homeopathisch behandeld zou worden. Al snel kon de reguliere medicatie afgebouwd worden en had zij af en toe een homeopathisch geneesmiddel nodig. Haar genezing was voor mij de directe aanleiding om de homeopathische geneesmethode te gaan bestuderen.”
Dit soort zaken kunnen niet door iedereen begrepen worden, daar kan ik ook niets aan doen.

Onno

Ik krijg hier toch een Jomanda-gevoel bij.
G

Tirza G.

Tirza G.

02-05-2012 om 20:50

Kom kom onoo

Waterwratjes zijn vervelend, maar om het 'nodeloos lijden' te noemen vind ik toch wel ver gaan. Zullen we dat soort termen bewaren voor de echt ernstige dingen?

Tirza

Ely

Ely

02-05-2012 om 22:54

Serieus

Het is me nog steeds niet duidelijk waar de werking van homeopathie op is gebaseerd. als ik Onno begrijp ligt er een gedachtengoed aan ten grondslag die naar wat hij schrijft sommige mensen nooit zullen begrijpen. Ik wil graag proberen het te begrijpen dus nogmaals: ik lees het graag.

En nee, de proof of the pudding is in the eating gaat voor mij niet op als ik niet weet uit welke keuken die pudding komt.

Dat de wachtkamers van de homeopathen vol zitten kan ook duiden dat de reguliere geneeskunde niet alles kan oplossen (deuh) of dat er te lange wachtlijsten zijn of dat mensen hopen dat genezing anders kan. Om maar wat te noemen.

Maar ik wil heel graag weten wat nou de achterliggende gedachte is die zo moeilijk te begrijpen zou zijn. Waarom is het zo moeilijk te begrijpen?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Pluk53

Pluk53

03-05-2012 om 09:02

Onno, de vraag is niet "hoe" het werkt

Onno, de vraag is niet "hoe" de homeopathie werkt. maar "of" het werkt. Als de werking eenmaal is vastgesteld, dan zouden we daarna kunnen uitzoeken "hoe" het werkt. Maar aan dat tweede probleem hoeven we niet te beginnen, aangezien homeopathie niet beter werkt dan een placebo.

Primavera

Primavera

03-05-2012 om 09:57

Gaan we weer

Homeopathie werkt alleen bij zelfgenezende kwalen. De genezing blijkt dat net snel en vaak te verlopen als zonder homeopathie.
Verzekeringen vergoeden homeopathie omdat het klanten trekt. Doodgewone commercie. Verzekeringen bieden aan naar waar markt voor is om geen klanten te verliezen die naar de concurrentie overstappen. Klanten vragen naar homeopathie vanwege goede marketing van homeopaten. Mensen zijn nou eenmaal verschrikkelijk reclame-gevoelig, vooral als ze het in de eerste instantie niet als reclame herkennen en de illusie hebben dat ze niet beinvloedbaar zijn.
Blijft het feit dat diezelfde zorgverzekeringen statistisch hebben vastgelegd dat kinderen met een homeopatische huisarts meer in het ziekenhuis liggen en meer medicijnen gebruiken dat kinderen die gevolgd worden door een reguliere huisarts. Voor niet zelfgenezende kwalen zorgt de homeopatische aanpak namelijk voor verergering van de kwaal en verhoogt het de kans op complicaties.

Groeten Primavera

Onno

Onno

03-05-2012 om 13:33

Het werkt en daar gaat het om.

Beste Pluk, er zijn mensen die kwaliteiten bezitten die jij in dit leven moet ontberen. Wees tevreden met wat je hebt. De homeopathie geeft aan jou zijn geheimen toch niet prijs. Lees eens een goed boek over homeopathie zou ik zeggen.
De kolder van Primera laat ik maar voor wat het is.

Pluk53

Pluk53

03-05-2012 om 15:05

Onno, boekenwijsheid

Onno, ik heb al heel wat gelezen over de klassieke homeopathie, maar als jij me een "goed boek" kunt aanraden, prima.
Hier nog iets voor de liefhebbers: http://www.zeno.org/Kulturgeschichte/M/Hahnemann,+Samuel/Organon+der+Heilkunst+(6.+Auflage) . Kan online gelezen worden (in het duits).

Pluk53

Pluk53

03-05-2012 om 15:48

Boekenwijsheid2

nog meer on-line boeken van de grote geesten in de KH: http://homeoint.org/books.htm (ook een link naar de "Organon" in het engels, zowel de 5de als de 6de druk bijelkaar; kun je mooi de verschillen vergelijken, vooral in de bereidingswijze van super-granules ).
Waar moet ik mee beginnen, Onno?

Tirza G.

Tirza G.

03-05-2012 om 16:05

Tja pluk53 (licht ot)

Als je niet eens kunt inschatten in welk boek je zou moeten beginnen, ben je denk ik nog niet in de juiste geestesgesteldheid om de Achtergronden en Filosofie der Homeopathie te doorgronden.
Zouden er korreltjes tegen hardnekkigheid bestaan?

Tirza

Pluk53

Pluk53

03-05-2012 om 16:57

Tirza (ot)

jaren geleden ben ik me gaan interesseren voor KH, toen een kennis van mij in de ban raakte van "De Wizzard" te E, "he who shall not be named". Ik ben toen begonnen met de nederlandse vertaling van de Organon (5de editie). Later ook de 6de gelezen, in het Duits. Volgens mij is dat nog steeds de basis voor de KH, plus de diverse "Materia Medica" boeken, van oa Boericke (zie http://homeoint.org/books/boericmm/index.htm ).
Maar ik weet al wat Onno gaat zeggen: deze kennis is voor een leek net zo gevaarlijk als een aap met een brandende fakkel
Het is alleen wel zo, dat de totale opleiding voor een KH-"therapeut" ~ net zo intens is als een jaar havo. Dus volgens mij worden er heel wat apen het land ingestuurd met brandende fakkels. Gelukkig is het maar koudvuur, en daar brandt niemand zich aan.

Primavera

Primavera

04-05-2012 om 00:36

Hoe homeopathie werkt

Ik weet niet waarom jij mijn bericht als kolder bestempeld, Onno. Aangezien het refereert aan het onderzoek van Kooreman, waar je notabene zelf mee kwam vorig jaar. Helaas had je alleen de samenvatting gelezen en was het je ontgaan dat in dat onderzoek juist blijkt wat de gevolgen zijn van homeopatisch behandelen van kinderen en jongeren.
Voor het gemak kopieer ik het hieronder nog even:
Er wordt in de samenvatting totaal verzwegen dat homeopathie in de leeftijdsgroep van 0-24 een kostenverhoging voor kinderen en jongeren van maar liefst 28% geeft.

Kinderen met een homeopatische huisarts spenderen vergeleken bij de reguliere zorg:

8% MINDER in reguliere zorg

49% MEER in ziekenhuiszorg

14% MEER in geneesmiddelen

25% MEER in paramedische zorg

Wat in totaal leidt tot een kostenverhoging van 28%.

Als ouder zou ik me wel even bedenken voordat ik mij kind blootstel aan een type behandeling dat tot een stijging van bijna 50% aan ziekenhuiskosten leidt. Dat klinkt me nou niet bepaald gezondmakend in de oren.

Voor waterwratjes kan homeopathie natuurlijk geen kwaad, aangezien het een onschuldige zelfgenezende kwaal is.
Nogmaals homeopathie werkt alleen voor zelfgenezende kwalen zodat mensen tenminste het idee hebben dat ze iets doen terwijl ze aan het afwachten zijn dat de natuur het zelf op knapt.
On topic heeft van mijn kinderen de jongste ook erg veel last van waterwratjes gehad. Gelukkig beperkten ze zich voornamelijk tot haar benen. Het begon na de zomer en zijn nu net bijna allemaal weer weg. Zomaar vanzelf zonder homeopathie of andere middeltjes. Of Onno moet concluderen dat alleen maar het lezen van dit homeopathie-draadje d.m.v. wonderbaarlijke digitale trillingsenergie mijn dochter via mij genezen heeft. Er zijn ten slotte ook homeopaten die beweren dat het onder het kussen houden van een homeopatische verdunning voldoende is, dus ik kijk nergens meer van op.
Zie (http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archief/article/detail/2754683/1997/01/29/Homeopathie-als-religieus-systeem.dhtml):
"Bij de bereiding wordt het homeopatische middel uitgetild boven ruimte en tijd. Om daarin terug te keren wanneer het zijn werking doet. De in het middel gevatte energie begeeft zich dan richting God, en keert later, in de behandeling, terug om zijn werk te doen."

"Het is soms niet eens nodig om het middel in te nemen. Ook als het onder het kussen wordt gelegd, kan het bij gevoelige mensen werken. Het middel heeft namelijk een energieveld om zich heen. Door meditatie kun je de subtiele informatie leren voelen, waar je normaliter aan voorbij gaat." Het homeopathisch middel kan werken als een traditioneel religieus amulet. "Elke substantie heeft zijn eigen karakteristieke krachtveld. Alleen de nabijheid van een middel kan zo al genezend werken."

Ely

Ely

04-05-2012 om 10:55

Onno waarom negeer je mijn vraag?

Of is het ook in de basis van homeopathie dat je uitgesloten wordt als doelgroep als je wilt weten hoe het werkt?

Ik zie je alleen maar Pluk afkatten maar op mijn vraag reageer je niet.
Zijn alle homeopathen zo onaardig?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Pluk53

Pluk53

04-05-2012 om 11:28

Ely

de homeopathie moet het vooral hebben van mensen die er in "geloven". Maar zodra je je een beetje gaat verdiepen in de achtergronden en werkingsprincipes, dan val je vanzelf van je geloof af. Onno heeft er dus geen baat bij om de mensen wijzer te maken. Hij hult zich liever in esoterische nevelen.

Onno

Onno

04-05-2012 om 11:50

Kijk dat verklaart natuurlijk heel veel.

Een volkomen leek moet natuurlijk niet beginnen met het lezen van de materia medica. Zeker als hij daar geen uitleg bij krijgt van een ervaren homeopaat.
Je zou eens het boek "The science of homeopathy" van Vitoulkas kunnen lezen. Daarim krijg je antwoord op al je vragen.
Verder kun je natuurlijk de boeken van de grote meesters lezen, zoals: Sankaran, Scholten, Smits, Vermeulen, Tyler, Robberts, Coulter en vele anderen.
Vooral de psychologische portretten zijn leuk om te lezen. Ook het boek "Hé dokter, word wakker" is een regelrechte aanrader. Natuurlijk zou ik ook over het boek kunnen beginnen wat nu als een veenbrand door Nederland gaat en wat de catastrofe misschien kan keren. Maar dan krijg ik gezeur met forumbeheer dus dat doe ik maar niet.

Onno

Onno

04-05-2012 om 11:51

Nog even dit.

Voor Primera:
Meer dan een half miljoen Nederlanders gebruikt reguliere slaapmedicatie. ‘Slaappillen' vormen 7 % van de reguliere voorschriften op recept. Ze worden echter vrijwel niet meer vergoed. Behoudens enkele kleine uitzonderingen moet de consument ze zelf betalen. Gemiddeld kost een ‘slaappil' € 1,- per stuk. Bij gebruik van 365 pillen komen de kosten voor de consument, inclusief de apart te betalen receptkosten op € 400 tot € 450 per jaar. Homeopathie is een effectief, kostenefficiënt en veilig alternatief hiervoor en biedt extra gezondheidsvoordeel.
Homeopathisch werkend huisarts Wim Roukema toonde in 2010 aan dat hij de zorgverzekeraar € 750.000,- per jaar bespaarde door de helft van zijn patiënten homeopathisch te behandelen. De besparing betrof o.a. minder kosten voor ziekenhuisopname, verwijzingen en reguliere medicatie.
Een besparing op de zelfde kosten zagen onderzoekers Baars en Kooreman, respectievelijk van de universiteit van Leiden en Tilburg. Bij een onderzoek in 2010 onder 200.000 verzekerden bij Azivo zagen ze kostenbesparingen tot 15% bij de behandeling door artsen die ook homeopathie toepasten. Uiteindelijk bespaart homeopathie de zorgverzekeraars dus ook veel kosten.

Fiorucci

Fiorucci

04-05-2012 om 12:26

Hahaha

Grote meester? Smits? Echt hilarisch dit.

Onno

Onno

04-05-2012 om 13:31

Dankzij hem is het mogenlijk om de catastrofe enigszins te keren

Momenteel zijn er ongeveer 300.000 kinderen min of meer gedrags-of ontwikkelingsgestoord. Kinderen waar nu eigenlijk geen toekomst voor is weggelegd omdat ze zich later niet zullen kunnen redden in deze maatschappij. Ondanks alle therapie en medicijnen. Dankzij hem kan deze catastrofe misschien gekeerd worden, Tinus was een fantastische homeopaat en een ongelofelijke held. Ik ben benieuwd wanneer hij postuum de nobelprijs gaat krijgen.
Toevallig gisteravond Derek gezien. Op het einde kon je een autistische jongen zien met 100% vaccinatieschade. Na de BMR vaccinatie kwam er een breuk in zijn ontwikkeling, daarvoor was alles normaal. Dankzij Tinus zou deze jongen dus 100% genezen kunnen worden.

Pluk53

Pluk53

04-05-2012 om 13:36

Onno, je hebt gelijk

er is heel veel geschreven, door mensen die er echt in geloven, en die dit ook willen uitdragen. En papier is geduldig. Maar het draait uiteindelijk om de praktijk, de beroemde "proof of the pudding". Het gaat er niet om "hoe" het werkt, maar "of" het werkt. En dan mag jij nog zo vaak herhalen dat jij fantastische resultaten behaalt, en met jou alle homeopaten in de wereld. Maar het feit blijft, dat zodra er iemand meekijkt met zo'n behandeling, er niets meetbaars van over blijft; resultaten nooit beter dan bij een placebo-behandeling.
Nogmaals: als jij een "magic cure" hebt tegen waterwratjes, meld je bij Pauw en Witteman, en de wereld ligt aan je voeten

Pluk53

Pluk53

04-05-2012 om 13:42

Vaccinatieschade

vaccinatieschade/pvs, een fantastische melkkoe van de homeopaten. Hoe lang zijn "jullie" al bezig met CEASE? En wat zijn de resultaten? Zodra jij een kind kunt genezen van autisme, dan is dat wereldnieuws, nobelprijswaardig. Maar dan wel graag een "genezing" bewerkstelligen bij een persoon waar de diagnose officieel gesteld is, en waar de genezing officieel wordt bevestigd.
Het is een schande dat jullie wanhopige ouders zo aan het lijntje houden, met nul resultaat. Laat een KH-arts dit maat eens officieel proberen: direct voor de tuchtraad. Maar jij komt er blijkbaar mee weg.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.