Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

H o n d e r d e n waterwratjes, nu in gezicht!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Maar onno

Onze manier was pas echt kostenbesparend. Het grote nietsdoen! En mijn bewijs is op dezelfde manier geleverd als het jouwe: Toen we besloten niets te doen, was het in een paar dagen helemaal over.

Onno

Onno

08-05-2012 om 13:55

Als het niet vanzelf over gaat.

Sommige aandoeningen gaan inderdaad vanzelf over, maar als het niet vanzelf overgaat en de genezing stagneert dan ga je naar een homeopaat. Waarom zou je het uit de klauwen laten lopen als het met homeopathie zo goed te genezen is? 1 consult heb je voor je kind over toch? Waar hebben we het in godsnaam over.
Mij maakt het niet uit hoelang sommige ouders door willen modderen hoor, ik heb genoeg werk.

Pluk53

Pluk53

08-05-2012 om 14:17

Onno, makkelijk

Bell 200k ( http://homeoint.org/books/boericmm/b/bell.htm ); wil ik best slikken Onno. Stuur me een (anoniem) mailtje naar [email protected] en ik stuur je mijn adres. Ik zal hier verslag doen. Deal?
Maar ik weet het beter gemaakt Jij bent ervan overtuigd dat Bell 200k een bemerkbare invloed heeft op de gebruiker. Maar dan is het toch doodsimpel om een Bell-200k granule te onderscheiden van een "ongeladen" granule? Als jij, of een ander dit kan, dan:
- bewijst hij de bestaansbasis voor de homeopathie (zonder dat er nog een molecuul werkzame stof in de korrel zit, bezit de korrel toch "kracht")
- je hebt de optie om een een miljoen dollar te verdienen (moet je wel een "bekende" homeopaat zover weten te krijgen dat hij de one-million-dollar-challenge aangaat. Randi heeft de deelname aan de challenge wat exclusiever gemaakt; hij was teveel tijd kwijt met malloten)

mirreke

mirreke

08-05-2012 om 15:32

Maar is wel grappig om te lezen

Kan allemaal, is vast ook zo, maar waarom dan bv. als reguliere arts zo vaak buisjes plaatsen? Ik ben ook voor afwachten (mijn kinderen hebben allevier nooit antibiotica gehad, deels geluk natuurlijk want geen enge ziektes maar deels ook afwachten en geloven in helende kracht van het lichaam).
Toch was mijn zoon(tje, toen nog) destijds erg ziek van zijn oren en had idd al regelmatig erge verkoudheden. En voor zo'n kleintje ga ik niet wachten tot het vanzelf stopt, hij stond echt al op de lijst voor buisjes. Kan toeval zijn, kan ook niet. Weet je, ook bij de reguliere geneeskunde weet je niet altijd waarom dingen wel of niet aanslaan. Als ik daar geweest ben, en het resultaat is voor mij onbevredigend zodat ik denk ach, mwah, laat ik even verder kijken, dan doe ik dat, tot op zekere hoogte. Zo ver als Sylvia Millecam zal ik niet gaan.
Maar ja, ik ben wel weer een kind van een moeder die naar Jomanda ging (niets geholpen hoor, dan zou ik weer eerder naar een homeopaat zijn gegaan).

mirreke

mirreke

08-05-2012 om 15:36

Misschien zijn mensen die met goed resultaat naar een homeopaat

wel allemaal mensen met een krachtige geest.
Maar ja, dan kom je uit bij dat ziektes tussen de oren zitten. Alhoewel is bewezen dat positiever ingestelde mensen gemakkelijker bv. chemoprotocollen doorstaan. Dus dan zou dat toch zo zijn. Misschien is genezing uberhaupt wel afhankelijk van of je de arts genoeg vertrouwt. Zo ja, dan maakt het toch niet uit of je naar een homeopaat gaat. Met een gebroken been haalt iedereen toch wel gips.

Pluk53

Pluk53

08-05-2012 om 16:22

De terreur van het positief denken

http://www.eenvandaag.nl/gezondheid/36215/de_terreur_van_het_positief_denken

Jammer Mirreke, maar zo werkt heet niet. Een positieve levenshouding helpt de genezing niet, maar de kwaliteit van je leven zal zeker beter zijn, dat wel.

mirreke

mirreke

08-05-2012 om 16:46

Nou (pluk53)

http://www.sciencedaily.com/releases/2012/04/120417163029.htm
Positive Feelings May Help Protect Cardiovascular Health

ScienceDaily (Apr. 17, 2012) — Over the last few decades numerous studies have shown negative states, such as depression, anger, anxiety, and hostility, to be detrimental to cardiovascular health. Less is known about how positive psychological characteristics are related to heart health. In the first and largest systematic review on this topic to date, Harvard School of Public Health (HSPH) researchers found that positive psychological well-being appears to reduce the risk of heart attacks, strokes and other cardiovascular events.
See Also:
Health & Medicine

Heart Disease
Mental Health Research
Workplace Health

Mind & Brain

Child Development
Child Psychology
Mental Health

Living Well
Reference

Low density lipoprotein
Hormone replacement therapy
High density lipoprotein
Coronary heart disease

The study was published online April 17, 2012 in Psychological Bulletin.

The American Heart Association reports more than 2,200 Americans die of cardiovascular disease (CVD) each day, an average of one death every 39 seconds. Stroke accounts for about one of every 18 U.S. deaths.

"The absence of the negative is not the same thing as the presence of the positive. We found that factors such as optimism, life satisfaction, and happiness are associated with reduced risk of CVD regardless of such factors as a person's age, socioeconomic status, smoking status, or body weight," said lead author Julia Boehm, research fellow in the Department of Society, Human Development, and Health at HSPH. "For example, the most optimistic individuals had an approximately 50% reduced risk of experiencing an initial cardiovascular event compared to their less optimistic peers," she said.

In a review of more than 200 studies published in two major scientific databases, Boehm and senior author Laura Kubzansky, associate professor of society, human development, and health at HSPH, found there are psychological assets, like optimism and positive emotion, that afford protection against cardiovascular disease. It also appears that these factors slow the progression of disease.

To further understand how psychological well-being and CVD might be related, Boehm and Kubzansky also investigated well-being's association with cardiovascular-related health behaviors and biological markers. They found that individuals with a sense of well-being engaged in healthier behaviors such as exercising, eating a balanced diet, and getting sufficient sleep. In addition, greater well-being was related to better biological function, such as lower blood pressure, healthier lipid (blood fat) profiles, and normal body weight.

If future research continues to indicate that higher levels of satisfaction, optimism, and happiness come before cardiovascular health, this has strong implications for the design of prevention and intervention strategies. "These findings suggest that an emphasis on bolstering psychological strengths rather than simply mitigating psychological deficits may improve cardiovascular health," Kuzbansky said.

The study was supported by the Robert Wood Johnson Foundation's Pioneer Portfolio through the grant "Exploring Concepts of Positive Health."

mirreke

mirreke

08-05-2012 om 16:50

Nou word ik in een soort kamp gedrukt

en zo zit het bij mij ook weer niet.
Daarom meng ik mij eerlijk gezegd ook liever niet in dit soort discussies. Karin Spaink en de Orenmaffia heb ik ook gelezen.
Het zijn bij mij ook eerder vragen dan wat anders. Ik ben iig niet pontificaal en perse tegen iets, en dus ook niet tegen homeopatie. Misschien is het punt daarbij wel dat genezing toch een wonderlijk iets is, kijk bijv. naar kanker. Er zullen ongetwijfeld meer dingen meespelen dan alleen die ene chemische reactie van een pil.

Pluk53

Pluk53

08-05-2012 om 17:10

Niet de bedoeling om je in een kamp te drukken

Mirreke, volgens mij ben jij "open minded", en zit je niet in een "kamp". (ik wel trouwens, in het anti-kwak-kamp )
"Er zullen ongetwijfeld meer dingen meespelen dan alleen die ene chemische reactie van een pil" En daarom is het zo belangrijk om bij een behandeling of middel goed te kijken wat de resultaten zijn bij grotere groepen, en niet alleen te kijken naar de uitschieters. Dat geldt voor reguliere middelen/behandelingen, en net zo goed voor homeopatische behandelingen.

Pluk53

Pluk53

09-05-2012 om 08:21

(ot) nostalgie

ach ja, ons eerste (en tot nu) enige "Randy" onderzoek. Het grappige was dat de dame in kwestie, nadat duidelijk was dat ze haar claim niet kon waarmaken, nog steeds overtuigd was van haar methode en haar gelijk. Hoezo, blinde vlek.
En dat gebrek aan "open mind", dat schijnt behoorlijk te storen als er tests gedaan worden; negatieve uitstraling of zo. Helaas is dat ook al zo'n onmeetbaar fenomeen

Tirza G.

Tirza G.

09-05-2012 om 20:55

Randi

Een jaar of 2 terug was James Randi himself voor een lezing in Utrecht. Hij nam sowieso voor de lezing een heel potje homeopathische slaapmedicatie in en liet zijn gegevens door een arts vastleggen (bloeddruk enzo). Hij vertelde daar, dat hij de werkwijze van Derek Ogylvie (of hoe heet die man, die fluisteraar) getest had - op zijn eigen verzoek. Hij dacht namelijk wel aanspraak te kunnen maken op het famous Randi-miljoen. De voorwaarde waren, zoals gebruikelijk, door Olgilvie zelf vastgesteld en hij voerde zijn experiment in Engeland uit. Randi zelf was in de VS en had alleen maar wat waarnemers en videoappartuur. Het lukte Ogilvie uiteraard niet om zijn gaven boven toeval in te zetten. En hoe kwam dat? Door de negatieve gedachten van James Randi. In de VS. Met tijdsverschil. Tja. Dan houdt het ook een soort van op.

Tirza

Pluk53

Pluk53

10-05-2012 om 14:48

Randi2

Ogilvie heeft vrijwillig de test ondergaan in Florida (and failed):


http://www.youtube.com/watch?v=woPpC6Q5Yrg
Maakt voor de gelovigen niets uit. Daarin zijn ze wel te vergelijken met homeopathie-adepten: hoeveel argumentn en feiten tegen homeopathie spreken, des te meer sluiten ze hun ogen en oren.
En Onno, ik heb nog geen mailtje van je gehad op [email protected] .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.