Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nest

Nest

17-01-2012 om 08:50

Haarprobleem : hard haar

Mijn dochter (13) heeft na het wassen altijd last van hard haar. Net alsof er mousse of gel inzit.
Als het eenmaal droog is en je borstelt het uit is het weg.

We hebben al allerlei shampoo's gebruikt en wel of geen conditioner maakt ook niet uit.

Herkent iemand dit?
Ze heeft donkerblond, fijn haar dat wel gauw vet wordt.

Ze gebruikt alleen shampoo, verder geen lak/gel/mousse of wat dan ook.

Alvast bedankt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MariaV

MariaV

17-01-2012 om 08:53

Uitspoelen

Spoelt ze de shampoo er wel goed genoeg uit?
Maria

Dacht ik ook meteen

Ik zou ook vermoeden dat ze misschien teveel shampoo gebruikt en/of het niet goed uitspoelt.
Het klinkt alsof ze hetzelfde soort haar heeft als ik. Nou weet ik niet of je dochter het ook kort draagt, ik wel, en ik heb echt aan een ieniemienie beetje shampoo genoeg. Als zij net zo doet als die dames in de tvreclames die altijd een kwart fles door hun weelderige krullen masseren dan blijft er allicht een hoop achter.

Groeten,

Temet

Nest

Nest

17-01-2012 om 11:30

Dat is het niet

Ja dat had gekunt, en daarom heb ik zelf een aantal keer haar haar gewassen en uitgespoeld.
Maar dat maakte geen verschil.

Dus volgens mij is het dat niet.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

17-01-2012 om 13:34

Shampoo

Mijn zoon had dat ook totdat bleek dat hij 1. veel teveel shampoo gebruikte 2. de boel niet lang en goed genoeg uitspoelde. Sinds ik hem geleerd heb om maar een hoeveelheid te gebruiken de grootte van een erwtje, dit eerst opschuimen in de hand met wat water en dan pas mee wassen (2x) en hem minstens 5 minuten zijn haar laat uitspoelen is zijn haar weer zacht. Zonder conditioner.
Wat je ook nog evt. kan proberen is een waterfilter. En/of een een keer in de zoveel tijd wassen met een "clarifying" shampoo. Succes!

Nest

Nest

17-01-2012 om 13:46

Minder shampoo

Ik zal haar zeggen minder shampoo te gebruiken en eerst op te schuimen. Dat opschuimen doet ze volgens mij niet.

Meestal ben ik er niet bij als ze haar wast, ze traint 3x per week (zwemmen) en wast daar haar haar.

Maar we gaan het proberen.Bedankt voor de tips.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

17-01-2012 om 14:19

Zwemmen

Aha, ze zwemt en wast daar haar haar? Dan vermoed ik dat dat zwembadwater de oorzaak is alsmede het niet lang genoeg uitspoelen. Er zijn ook specifieke shampoos voor zwemmers om de mineralen en andere bestanddelen in zee- en zwembadwater goed uit het haar te krijgen zodat je geen last hebt van het beruchte "stugge" haar. Als je een tijdlang zwemt en je krijgt het er niet voldoende uit krijg je een "build-up effect en dat veroorzaakt dat stugge haar. Probeer eens zo'n zwemmersshampoo of clarifying shampoo (en slechts een klein beetje gebruiken en eerst laten opschuimen en twee keer wassen); ik denk dat dat wel helpt.

Sancy

Sancy

17-01-2012 om 14:34

voldoende cremespoeling gebruiken na het zwemmen, dat helpt ook.

Azijn

na zwemmen eerst heel goed uitspoelen, niet meer shampoo dan een flinke erwt, beter nog, 1 cm shampoo inneem fles, rest water, en dat mengsel gewoon als shampoo gebruiken, weer goedvuitspoelen, en dan et azijn spoelen.

Geen onditioner

als je fijn haar hebt dat snel vet wordt is onditioner een ramp.

Sancy

Sancy

17-01-2012 om 15:59

Nou dirksmama

als je veel zwemt heeft vet haar geen tijd van vet worden.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

17-01-2012 om 17:40

Conditioner

Een lichte conditioner in combinatie met zwemmen is goed, ook voor haar dat snel vet wordt. Het fenomeen van het stugge haar heeft niets met al dan niet conditioner te maken maar alles met build-up van elementen die zich bevinden in zwem- en zeewater en die je met een gewone shampoo niet wegkrijgt. Vergelijk het maar met kalkafzetting; met gewoon water krijg je dat niet weg, integendeel. Wel met antikalk of schoonmaakazijn.
Ik heb vroeger veel gezwommen en had een tijdje hetzelfde probleem totdat ik van een bevriende (prof)zwemster de tip kreeg van de juiste shampoo en hoe je haar goed te wassen zonder dat het uitdroogde.

Tirza G.

Tirza G.

17-01-2012 om 23:24

helemaal volsmeren met een dikke laag conditioner en díe uitspoelen. Mijn dochter heeft vaak kapsels waar een halve bus haarlak en een pond gel inzitten en dat krijg je er met zowel spoelen als shampo gewoon niet uit. Ze smeert het helemaal in met conditioner en dan langdurig spoelen.

Tirza

Tango

Tango

18-01-2012 om 10:20

Zwembadwater

Veroorzaakt naar mijn idee wel vaker hard haar. Afhankelijk van de hoeveelheid chloor die er in het zwembad zit.
Afgelopen zomer waren wij op een camping met zwembad. In dit zwembad zat naar mijn idee megaveel chloor. Je rook het en Tangodochters lange haar was ook altijd keihard als ze had gezwommen. Ook al had ze daarna het haar wel uitgespoeld. Hetzelfde goldt voor ons logeetje, ook een meisje.
Bij Tangodochter heeft het best een tijd geduurd tot het echt weg was. Ook thuis heeft ze er nog zeker een maand last van gehad dat haar haar hard aanvoelde nadat ze had gedouched en het opgedroogd was. Het lijkt dus gewoon je haar aan te tasten dat chloor. Cremespoeling of een 2 in 1 shampoo helpt wel wat.

Nest

Nest

19-01-2012 om 13:18

Zwembadshampoo

Ze zwemt met een badmuts op. En mijn andere dochter zwemt ook maar die heeft er geen last van.

Welke shampoo is dan speciaal voor zwemmers?
Conditioner doen we niet omdat ze al vrij snel vet haar heeft en ze vindt het ook niet prettig.

Dus welk merk shampoo zouden we dan moeten hebben?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

19-01-2012 om 14:08

Shampoo

Verschillende merken hebben een zwemmers shampoo of een "zonne shampoo". Andrelon, Etos, Hema en ook de duurdere merken als Kerastase. Deze shampoos verwijderen chloor- en zoutresten uit je haar. Wel een keer in de week afwisselen met een gewone shampoo.
En ook als je snel vet haar hebt is een goede conditioner en een keer in de week een haarmasker echt aan te raden voor het behoud van gezond haar, zeker als je vaak zwemt. Eventueel kan je de conditioner aanbrengen en even laten inwerken voordat je je haar wast. Zo maakt het je haar niet vetter maar krijgt het wel glans en zachtheid.

Hier ook

Ik heb na het haren wassen ook altijd hard haar. Dat komt bij mij echt niet door het niet goed uitspoelen hoor. Voorheen gebruikte ik fructis (hoe schrijf je dat eigenlijk..) en had ik er nooit last van. Tot ik hoorde dat de silliconenlaagjes die die shampoo om je haar leggen niet goed zijn en je daardoor je haar ook niet goed kunt verven. Nu gebruik ik andrelon en heb ik dus hard haar. 1 keer in de week gebruik ik conditioner en dan heb ik er geen last van.
Maar inderdaad, als je het hebt geborsteld is het weer zacht, maar ook wel wat pluizig.

Ik heb dus geen oplossing, alleen herkenning.
Overigens hebben wij erg hard water en dat zou ook wel eens een oorzaak kunnen zijn.

groetjes van Charlotte

Nest

Nest

20-01-2012 om 10:55

Bedankt voor de tips.

Bedankt allemaal.
Ik ga op zoek naar zwemmershampoo.
Door minder shampoo te gebruiken geeft mijn dochter aan minder hard haar te hebben.
Conditioner wil ze niet. Zelfs niet die je niet hoeft uit te spoelen.

Polly Shearman

Polly Shearman

20-01-2012 om 15:24

Maar...

wat is er zo erg aan het hebben van hard haar, als het droog is en uitgeborsteld is het weg... dus wat is dan het probleem? is haar wat je nat achterover kamt niet altijd hard, tot dat het droog is en los hangt?

Waarom is het zo;n probleem???

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.