Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

21-10-2008 om 10:28

Haaruitval

De laatste tijd valt me op dat ik veel haar verlies. Heeft iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen? Een vitamine- of mineralentekort of zo? Los van het haarverlies ben ik gezond, dus er zijn geen andere aanwijzingen.
Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

21-10-2008 om 10:55

Heb je misschien een mirena?

Zomaar een gedachte, zie hierboven een draadje over Afvallen & Mirena waarin een paar dames haaruitval kregen door dit spiraaltje.

Guinevere

Guinevere

21-10-2008 om 11:25

Stress

Ik heb eind augustus tot half september last gehad van zware stress (sterfgeval). En tot een paar weken geleden kon ik de haren met bossen van mijn hoofd en schouders afhalen. Volgens mij is er verband, ik heb dit al eerder gehad na een emotionele periode. Gelukkig heb ik zo'n bos dat het niemand opvalt (alleen het haar-spoor dat achter mij ligt valt op).

Mamvantwee

Mamvantwee

21-10-2008 om 11:36

Ach, het is toch herfst...

(sorry...erg ot)

Guinevere

Guinevere

21-10-2008 om 11:47

Haha

Haha, mamvantwee, maar Lelietje van Dalen is toch ook een plant!

Manus

Manus

21-10-2008 om 12:00

Zonder gekheid...

Bij de overgang van de seizoenen (en dan vooral van warm naar koud en koud naar warm) verlies ik altijd vrij veel haar. Ik heb ooit ergens gelezen dat dit heel normaal is (dus seizoengerelateerd)

Manus

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

21-10-2008 om 12:02

Geen mirena of stress

Alvast bedankt voor deze reacties. Stress zal het niet zijn, want het gaat nu juist weer goed met me na een fikse burnout bijna 2 jaar geleden, en een mirena heb ik niet, dus dat kan het ook niet zijn.

Dusse... verdere suggesties blijven welkom!

En hopelijk ben ik dan niet helemaal kaal als het winter wordt

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

21-10-2008 om 12:05

Manus

Ik had jouw reactie nog niet gelezen. Maar als het dan seizoensgerelateerd is, is het dan niet logischer als je naarmate het kouder wordt, je meer haar krijgt ipv minder? Ik bedoel, juist in de koude maanden kun je wel een extra vachtje gebruiken, toch?

Mamvantwee

Mamvantwee

21-10-2008 om 12:14

Weer wat geleerd

Kijk, dat wist ik dus niet, dat je in de herfst meer haren verliest dan in de lente. Ik heb even gegoogled en zie het inderdaad staan. Dus die grap van vallende blaadjes was niet eens zo heel erg misplaatst...! Het verklaart ook mijn meer-dan-normaal haarverlies de laatste weken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.