Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Haaruitval

Hallo,
ik heb sinds een paar weken veel last van haaruitval. Ik heb lang haar,dus het valt erg op. hele plukken komen los als ik met mijn handen eroverheen ga.
Wat kan daar de oorzaak van zijn?

ik heb geen extreme stress, ik ben 38 jaar geworden

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ook gehad

Ik heb het heel wat jaartjes geleden ook gehad. Ik had heel lang, dik, en veel haar.Ik had een tijd niet in de gaten dat het zo erg was, tot ik mijn haar weer eens invlocht en voelde dat die vlecht minder dan de helft was ( qua dikte) dan hij voorheen was. Een rare gewaarwording. Ik heb nooit geweten wat het geweest is. Na een zwangerschap (ook een hele korte) kan je het krijgen, dat is het enige wat ik weet.
Ik heb een stuk van mijn haar af laten knippen en het is vanzelf weer dikker geworden.
als je echt kale plekken krijgt zou ik toch maar naar de dokter gaan.

annemir

annemir

29-08-2011 om 19:18 Topicstarter

Nee

nee kale plekken heb ik nog niet. het is wel een heel stuk dunner geworden. zwangerschap is 5 jaar geleden..

mijn zus zegt dat het door de leeftijd komt.
ik vraag me af of er andere redenen kunnen zijn?

guera

guera

29-08-2011 om 19:49

Vitamine

B12 tekort ...

Vic

Vic

29-08-2011 om 20:01

Kan van alles zijn

Het seizoen, vitaminetekort, stress, schimmelinfectie, alopecia androgenetica, kunnen allemaal haaruitval veroorzaken.

annemir

annemir

29-08-2011 om 20:13 Topicstarter

Oke

en hoe kan ik er dan achter komen wat de reden is?

vitamine b12? mmmm ga ik eens lezen

Massi Nissa

Massi Nissa

29-08-2011 om 20:34

Praat me er niet van

Ik houd geen haar meer over. Maar ja, ik ben dan ook 5 maanden geleden bevallen. Hoop voor jou dat het snel weer dikker wordt, Annemir. Je haar is nu net dat ene stukje van je lichaam (samen met je wimpers, bedenk ik ineens) wat zo dik mogelijk mag worden .
Groetjes
Massi

annemir

annemir

29-08-2011 om 20:42 Topicstarter

Gelezen

ik ben eens wat gaan lezen en mogelijk dat het komt door crashdieten. Ik heb een aantal weken cambridge gedaan in mei/juni/juli. dat zou zomaar eens de reden kunnen zijn.

ik wilde deze week weer beginnen,maar geen haar op mijn hoofd die daar nu overnadenkt

Guinevere

Guinevere

29-08-2011 om 20:57

Alweer?

Vorig jaar had je toch ook eens zoiets? Of was het het jaar daarvoor?

annemir

annemir

29-08-2011 om 21:20 Topicstarter

Haaruitval?

hoi,
haaruitval? nee nog niet eerder. dieten wel ja, dat jaar daarvoor ook

Maanden terug

Heb je maanden terug last gehad van stress of bent slecht gaan eten? Reken gerust tot 6 maanden terug. Ik heb ooit een maand of 5 enorme haaruitval gehad. Dat kon ik terugbrengen naar een stressweek nav een uitslag van een kweek (bleek verkeerde uitslag verteld te zijn en gelukkig toch uiteindelijk goed).

annemir

annemir

30-08-2011 om 19:45 Topicstarter

Guinevere

jeetje zeg wat erg. dat ik zelf niet eens meer herinner dat ik er al eerder last van had, dat vind ik heel vaag. je hebt heel erg gelijk!!!

en idd was dat ook na mijn eiwitdieet. cirkel compleet dus. het komt door het dieten.

thanx

Guinevere

Guinevere

30-08-2011 om 20:09

Annemir

Het lolligste is nog dat je in je laatste posting indertijd refereert aan je.... geheugen.
Geen crashdieten meer doen dus. Zelfs je haar valt er van af.

annemir

annemir

30-08-2011 om 22:04 Topicstarter

Schaam...

schaam me dood zeg.
ik was het echt vergeten. zelfs mijn man zegt niet: dat had je toen ook.

maar goed...het lijkt me dan wel duidelijk waar het door komt. niet meer crashdieten

Crash-dieet

2 collega's van me kregen ook haaruitval door zo'n crash-dieet, dus zou goed kunnen! Dat je geheugen er ook door aangetast kan worden wist ik niet

annemir

annemir

02-09-2011 om 19:46 Topicstarter

Geheugenverlies

Nou, dat geheugenverlies stoort me al jaren eigenlijk. heb ik altijd al gehad. ik kan me veel niet meer herinneren van vroeger ook.
anderen weten precies nog namen van klasgenootjes en leraren of in welk gebouw ze iets hebben gedaan. ik heb dat niet. soms mis ik dat wel hoor.
mijn man weet ook heel veel en ik weet heel weinig eigenlijk. dan vraagt hij: weet je dat nog of dat. nou nee, sorry

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.