Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

goudhaartje

goudhaartje

03-09-2012 om 13:11

Haaruitval

sinds een maand of twee heb ik erg last van haaruitval. En dan niet het standaard plukje bij het kammen (100 haren per dag is normaal, geloof ik), maar echt hele plukken tegelijk na het wassen. Net of er groepsgewijs haren uitvallen.

Met google kom ik niet veel verder dan 'eet vitamine B en masser je hoofdhuid', maar ik ben de laatste maanden niet anders gaan eten of zo.
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn (en hoe ik er weer vanaf kom)?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

03-09-2012 om 18:56

Haaruitval

Heb ik ook een tijd geleden gehad. Bij mij was de oorzaak duidelijk stress. Ik ben wel een hooggedoseerd vitamine B supplement gaan gebruiken, samen met Biotine. Stress tast het vitamine B-gehalte aan en vice versa. In combinatie met stressreductie werd de extreme haaruitval na een halfjaar minder en nu is het weer helemaal normaal.
Een andere oorzaak kan hormoondisbalans zijn; tekort aan oestrogeen en toename van mannelijk hormoon. Vaak krijg je dan ook een vettere huid, puistjes en juist ongewenste haargroei op bepaalde plaatsen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

03-09-2012 om 22:55

Goudhaartje

Een branderig/jeukerig gevoel moet je wel serieus nemen. Ook al ziet de kapper niets geks; het hoeft niet te betekenen dat er dus ook niets aan de hand is.
Ben je toevallig van shampoo/conditioner/stylingproducten veranderd? Kleur je je haar, gebruik je een straightener oid?
Ik zou in ieder geval wel even langs de huisarts gaan; plotselinge onverklaarbare haaruitval in combinatie met jeuk moet even naar gekeken worden. Dat kan dan wellichtt een ontsteking, irritatie of schimmel zijn. Alhoewel de loskomende haren ook wat jeuk kunnen geven. Maar voor de zekerheid wel even naar de ha gaan!

Kaaskopje

Kaaskopje

04-09-2012 om 00:30

Operatie?

Ben je het afgelopen jaar onder narcose geweest?
Mijn dochter heeft ook last van haaruitval. Ze heeft erover gevonden dat dat een aantal maanden na narcose kan gebeuren.

Overgang?

Je bent niet toevallig bijna in de overgang? Mijn vriendin had last van haaruitval, huisarts kon niks vinden. Een half jaartje erna bleek dat ze in de overgang kwam...dat wil zeggen ze sloeg een menstruatie over en later nog 1......
Achteraf was dat dus w.s. de oorzaak. Nu is het weer over (de haaruitval dus), maar ze heeft wel een flink dunnere bos haar en het is veel slapper.
groeten albana

mix

mix

04-09-2012 om 13:57

Kijk eens hier, seborroisch eczeem

http://www.huidarts.info/documents/?v=2&id=46

Je kunt er tijdelijk haaruitval van krijgen. Het kan ook zijn dat de haaruitval het eczeem juist veroorzaakt.
Ik heb dat eczeem en dan af en toe aanvallen met wat schilfers. Jij zei dat dat niet te zien was, maar als je een milde vorm hebt hoeft dat niet. Ik heb ook niet altijd evenveel schilfers.
Ik gebruik betamethason lotion en ketoconazol shampoo 2 keer per week. Het ene helpt tegen de jeuk, het ander pakt de schimmel aan. Soms tijdelijk wat minder last, dan weer een opvlamming.
Enfin, wie weet een aanwijzing in de richting, maar daar is je arts de juiste beoordelaar voor

Elisa Gemani

Elisa Gemani

07-09-2012 om 10:23

Seborroisch eczeem

Gelukkig weet je nu wat het is. SE is goed te behandelen maar is helaas wel een chronische aandoening. Mijn moeder heeft het ook; af en toe speelt het op en dan moet ze extra in de weer met speciale shampoos en smeersels en dan heeft ze er weer een hele tijd geen last van. Ik hoop dat je er snel weer minder last van hebt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.