Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

jeltje

jeltje

30-06-2011 om 20:58

Haaruitval/ vitamine?

Ik heb sinds een paar maanden echt enorme haaruitval. BIj het borstelen zo 30 haren of zo, en zo ook bij wassen etc.
Nou heb ik een behoorlijke bos, maar ik begin nu toch echt te denken dat ik wat kalig word bovenop mijn hoofd.
Help!
Een kapster had het ooit over vitamine, maar ik weet niet meer welke. Weet iemand het? Of andere tips?

J

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

30-06-2011 om 21:11

Stress?

Heb je toevallig een stressvolle periode gehad de laatste tijd? Van vitamines tegen haaruitval weet ik niets, maar dat je haar uit kan vallen na stress weet ik wél.

PDD-ertje

PDD-ertje

30-06-2011 om 22:37

Vitamine d

hebben ze mij verteld en vooral die van de hema eigen merk schijnt goed te zijn. Bij mij hielp het iig.
Succes!

Vic

Vic

30-06-2011 om 23:01

Je zou vitamine B-complex kunnen proberen, of zo'n speciaal potje vitamines voor huid en haar. Het kan overigens ook met het seizoen te maken hebben, ik ga altijd in het najaar in de rui. Of stress. Als je je echt zorgen maakt, zou ik even naar de huisarts gaan. Ik vind trouwens 30 haren niet zo schokkend. Ik heb wel perioden gehad dat ik iedere keer als ik mijn handen door mijn haar haalde, hele bossen meenam. Er is bij mij ook niet meer zo heel veel over ;-(

Onlangs bevallen?

Tijdens de zwangerschap houd je haren vast, die er daarna dus met elkaar uitvallen. Dat lijkt soms echt dramatisch.

groetjes van Purk

Fiorucci

Fiorucci

01-07-2011 om 09:51

Overgang

Naderende overgang? kan ook voor haaruitval zorgen.

jeltje

jeltje

01-07-2011 om 11:07

Hmmm

Net bevallen ben ik niet (jongste is 3,5), naderende overgang hoop ik niet, want ik word dit jaar 40.
Stress? Tja, wel een druk leven, met op het moment een boost in de carriere. Dat vind ik regelmatig heel erg spannend, en ben ik in mijn hoofd ook in mijn vrije tijd wel mee bezig, maar ik ga er niet onder gebukt naar mijn gevoel.

Vitamine d of b dus. Heb net kapper geboekt voor morgen, daar ga ik het ook nog eens vragen...

Ijzer!

Hallo J.

Ik heb dit ook een poosje gehad, heb toen bloed laten prikken en het bleek een tekort aan ijzer te zijn. Ijzertabletjes bij het Kruitvat gehaald (in een blauw potje) en binnen 2 dagen was ik af van de haaruitval.
Hoop dat het bij jou ook helpt!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

01-07-2011 om 23:30

Haaruitval

Iedereen verliest zo tussen de 50-100 haren per dag; dit is normaal. Meer haaruitval kan komen door oa stress, gebruik van bepaalde medicijnen, ziekte, stoornissen in de hormonale balans en vitaminetekort. Je zou even je bloed kunnen laten prikken voor de zekerheid. In de tussentijd extra vit. D en B-complex nemen. Verder je haren met rust laten dus niet verven en met mate gebruik van fohn en/of stijltang.
Ik heb zelf een periode gehad van extreme haaruitval veroorzaakt door stress. Ik had naast de vit. D veel baat bij dit supplement http://www.bloem.net/haartotaalbalans. Na een half jaar lang slikken en na in wat rustiger tijden terecht te zijn gekomen is mijn haar gewoon weer gezond en glanzend teruggekomen en is de extreme haaruitval gestopt. Succes!

Fianna

Fianna

02-07-2011 om 09:05

Ijzer

Ijzertekort is vaak een grote veroorzaker van haaruitval. Laat je Ferritine gehalte meten.

Stress

Stress kan echt maanden later dit effect op je haar hebben. Ga eens terug in de tijd of je niet heel gestrest voor iets was.

jeltje

jeltje

02-07-2011 om 21:39

Toch stress?

Ik was vandaag bij de kapper en die had geen tips, behalve ook de stress...
Tja, ik voel het niet zo, maar als ik kijk naar de OOL-draadjes waar ik nu actief ben (groeistoornis bij zoon in deze rubriek, en fulltime werken in de rubriek werk, recht en geld) is die combi misschien toch wel stressvol. Of in ieder geval erg druk. Ik voel me er niet slecht bij, maar hard fulltime carriere maken in combinatie met zorgen over een kind, gaat natuurlijk niet in mijn koude kleren zitten.
Ik ga denk ik binnenkort iig eens mijn bloed laten prikken, en verder proberen goed voor mezelf te zorgen in deze hectische tijden.

Dank voor het meedenken!
J

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.