Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Guinevere

Guinevere

16-02-2010 om 20:53

Half uur op de wc

Is dat eigenlijk normaal, een kind dat elke avond 20 minuten a een half uur op de wc zit om te poepen? Of moet ik daar eens iets aan gaan doen?
Hij houdt het volgens mij niet opzettelijk op etc. Ik kan me niet herinneren dat ie het ooit sneller heeft gedaan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
inge123

inge123

16-02-2010 om 21:53

Hahaha

Wees blij dat het in de avond is. Mijn dochter zit elke ochtend het moment dat we naar school gaan op de toilet. Maar geen 20 minuten nee. 5 minuten. Is de ontlasting wel goed?

Guinevere

Guinevere

16-02-2010 om 22:04

Topkwaliteit

Bij mijn weten levert mijn zoon kwaliteitsproducten af.
Jammer is dat hij dit meestal doet op het moment dat hij naar zijn bed moet. Dus ligt hij er bijna altijd een half uur te laat in. Overigens is het geen tijdrekken: hij weet deze toptijden af en toe overdag ook te halen.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-02-2010 om 02:20

Hier vrij normaal

Bij mijn ouders thuis was het geen gewoonte om op de wc te lezen. Mijn man heeft die gewoonte er bij mij ingebracht. Ik lees dus sinds járen de krant op de wc, of reclamefolders. Mijn dochters doen dat ook en vooral bij de oudste zou je soms vergeten dat ze op de wc zit, zolang kan ze daar zitten.
Ik moet in de ochtend echt ontspannen op de wc kunnen zitten. Als ik dat niet doe heb ik daar de rest van de dag de nadelen van.
Kortom... een flinke tijd op de wc zitten is normaal

Verschillend

Ik weet dat bij mijn broers gezin ze ook allemaal minstens een half uur nodig hebben om naar het toilet te gaan....maar helemaal 'normaal'vindt ik het toch ook niet...als het zo lang zou duren zou ik (persoonlijk) mijn menu aanpassen zodat het allemaal wat makkelijker zou gaan...Ik zou meer vezels gaan eten, snelle jelle's (die heten niet voor niiks zó, vroeger noemden wij ze poepkoeken)meer fruit, etc. etc.
Ze(broer dus) waren pas nog met hun 3 jarige bij de kinderarts vanwege cronische verstopping...nu snap ik wel dat een gedeelte ook van nature aanleg is, maar ze zijn mooi wel doorgestuurd naar een dietiste voor een beter gevarieerder menu.
Wij gaan (allemaal) naar de w.c. en doen wat we moeten doen...in euh..2 minuten ofzo?? (ik houd de tijd eerlijk gezegd niet bij) Buiten dat lijkt het me niet écht een prettige plek om zo lang te vertoeven...koud achterwerk, allerlei geurtjes, niks warme omgeving (alleen tegels bij ons tenminste) enz.
groeten albana

Even zonder details

oudste doet er lang over (8, met Donald Duck). Jongste vindt dat wel een strak plan dus die wil er nu ook een Duckie bij (4,5). Pa doet er ook lang over, zonder lectuur. Ma is van de 2 minuten, maar wel een enorme lezer (dan dus niet op de WC maar gewoon altijd en overal). Het lijkt er dus op de de kinderen onze slechte eigenschappen combineren. Grrr...

En nou beweert Pa nog trots dat het een goede eigenschap is en dat het van hem afkomt ????

Kortom Guinevere: inderdaad, mijn oudste pakt het net zo aan als jouw zoon.

angel3

angel3

17-02-2010 om 13:31

Tja het is een jongen

hier zit jongen ook beduidend langer dan meisje en vader ook langer dan ik, ha ha. Neemt ie de krant al mee?

snellert

snellert

17-02-2010 om 13:46

Hoeft niet albana

Hier eten we allevier hetzelfde, en vader en dochter hebben veel tijd nodig en moeder en zoon zijn in 2 minuten klaar.
Onze dochter zit ook rond bedtijd een tijd op de wc, maar daarna gaat ze wel gewoon rustig slapen. Ik denk altijd maar zo, op de wc kun je ook uitrusten

Rafelkap

Rafelkap

17-02-2010 om 17:52

Ach ja

zo heeft hij minder kans op aambeien, want opschieten en hard persen is niet zo best daarvoor
Is het zo vervelend dat andere huisgenoten in de problemen komen? Anders geen aandacht aan besteden.

Guinevere

Guinevere

17-02-2010 om 21:32

Roosvicee laxo?

Bij mijn weten krijgt hij genoeg vetten en vezels binnen. Altijd bruin brood en veel volkoren producten. Zal ik dan maar een keertje Roosvicee laxo gaan geven? Of ga je daar gelijk van racen?
Lollig draadje wordt dit trouwens. Leuk om elkaars wc-gedrag te bespreken.

Wel doen

Van laxo ga je echt niet meteen aan de race. Je kunt het eens proberen om hem een tijdje elke dag 1 beker laxo te geven. Hier voorkomt het bij 3 gezinsleden de problemen.

Pippin

Pippin

18-02-2010 om 10:09

Juist goed!

Wij hebben van de kinderarts van zoon geleerd dat kinderen vaak obstipatie hebben, omdat ze niet lang genoeg op het toilet zitten. Het schijnt heel erg goed te zijn om daar rustig te vertoeven...
Hij raadde zelfs aan om lectuurbakken op de toiletten te zetten. Alleen ds-en of psp-en is niet goed. Dan ontspant het kind niet goed genoeg.
Ik zou je zoon lekker laten gaan. Ik zou wel controleren of zijn ontlasting niet te hard is. Onze zoon heeft ongemerkt obstipatie opgebouwd en het gaf veel ellende om het weer te verhelpen.
Veel mensen denken dat ontlasting 'droog' hoort te zijn, maar dan heb je in feite al obstipatie. Het moet glad zijn aan de buiten kant, nog zachter mag ook. Veel mensen noemen het diaree als het de consistentie heeft van pindasaus, maar dat is niet zo. Dat is nog prima ontlasting. Diarree is vloeibaar, waterig.
Mmmmm, ik neem nog een boterham met pindakaas )

lies

lies

18-02-2010 om 12:13

Rustig aan

hier ook een dochter van 5 die nadat we haar naar bed hebben gebracht, nog uitgebreid 1/2 uur op de wc gaat zitten.

Mijn man heeft daar een sudoku-boekje liggen, voor als hij naar het toilet moet. Jongste gaat tijdens haar toiletbezoek daar poppetjes in tekenen, probeert woordjes te schrijven enzovoort.

oudste (7) gaat meestal 's ochtends uitgebreid en kwam er achter dat jongste in het sudokuboekje kleurt. Oudste helpt nu vader mee met de puzzel en schrijft hier en daar een zinnetje, of verzint zelf een sudoku die mijn man dan mag oplossen.

kortom... best gezellig zo op het toilet

ik maak me er geen zorgen om. als de ontlasting goed gaat, dan heb ik liever dat ze er rustig de tijd voor nemen dan dat het gehaast moet.

Lies

Guinevere

Guinevere

18-02-2010 om 12:35

Okee

Ik ben het met jullie eens: je moet gewoon de tijd nemen die je nodig hebt voor deze dagelijkse activiteiten. Mijn man wil onze langzaampoeper eigenlijk gaan opjagen, omdat hij hem ervan verdenkt expres tijd te rekken. Ik weet dat gelukkig altijd te voorkomen, volgens mij is dat dé manier om poepproblemen te krijgen.
Een boekje bij de wc neerleggen is een goed idee, dan heeft hij tenminste wat te doen. Ik heb nog wel zo'n vakantieboek liggen vol puzzels en verhaaltjes, dat lijkt me het ideale boek. Verder ga ik dan toch maar die Roosvicee Laxo halen, als hij er nog maar een kwartier over doet, is dat toch een mooie tijdwinst zodat hij dan 15 minuten eerder in zijn bed ligt (21.15 slapen ipv 21.30).

Bastet

Bastet

18-02-2010 om 19:10

Niet doen!

Het is juist heel goed dat hij er de tijd voor neemt,als je hem opjaagt creeer je problemen.Kinderen met obstipatie krijgen juist te horen dat ze de tijd moeten nemen.
Groetjes,bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.