Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bobbel

Bobbel

12-10-2018 om 15:08

Harde cyste in borst

Ik heb een tijdje geleden een mammografie en echo laten maken in verband met meerdere knobbels. Daaruit bleek, zoals verwacht, niets kwaadaardigs maar erg dicht klierweefsel en meerdere cystes. De radioloog stelde voor om de grootste cystes aan te prikken, vocht eruit, maar daar zag ik de noodzaak niet van in.
Inmiddels is binnen een paar dagen een van de cystes veranderd in een keiharde bult. Het lijkt wel of er een steen in mijn borst hangt, en het is enorm pijnlijk (lijkt wel een borstontsteking, voor wie dat heeft meegemaakt). Ik ga dus volgende week toch weer naar die arts terug, maar zie er zo tegenop.
Heeft iemand wel eens in zo’n cyste laten prikken? Wordt dat verdoofd en/of is het heel pijnlijk? Kan ik een uurtje erna weer werken?

OokBobbel

OokBobbel

12-10-2018 om 15:12

stelt niets voor

Zonde dat je ze niet direct hebt laten doorprikken, het stelt namelijk niets voor. Tenminste, in mijn ervaring dan

Je kunt het vergelijken met een gewone injectie. Enige verschil is dat er niets in je lijf wordt gesproten, maar er iets uit wordt gehaald. Doet net zo veel (lees: weinig) pijn als een gewone prik, en gaat ook net zo snel.

Prikje

Prikje

12-10-2018 om 23:57

Heel vaak geprikt

Fluitje van een cent. Hup, naar de arts jij, een mens lijdt t meest onder t lijden dat hij vreest

Bobbel

Bobbel

13-10-2018 om 10:03

Ik ga zeker wel!

Ik heb er nu wel spijt van dat ik het twee maanden geleden niet heb laten doen. Het lijkt wel of er een ei zit (zo groot ook!).
Net als vroeger bij de tandarts, dat ik ook snel buiten stond als hij vroeg of hij nu moest boren of een nieuwe afspraak maken. Altijd spijt van mijn lafheid.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.