Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hardhorend op 40-jarig leeftijd

Ik merk de laatste tijd dat ik mensen niet zo goed meer verstaan. Op school moet ik me ook helemaal vooroverbuigen om te horen wat mijn kinderen zeggen.

Ik ben naar de huisarts gegaan. Die heeft even in mijn oren gekeken en gezegd dat hij niets kon zien. Hij zei dat het wel ouderdom zou zijn. Ik word dit jaar echter veertig. Zo oud is dat toch niet?

Volgens een vriendin moest ik toch aandringen op verder onderzoek. Wat vinden jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

17-01-2010 om 16:39

Nationale hoortest

Natuurlijk moet je gehoor onderzocht worden. Je kunt ook zelf je gehoor testen, dan weet je zeker of er voldoende aanleiding is voor verder onderzoek.
Kijk op: http://www.hoortest.nl/welkom.html
Daar vind je hoortest en meer informatie.

Kari1

Kari1

17-01-2010 om 17:43

Laten meten

Net zoals je bij een opticien kunt binnenlopen om je ogen te laten meten, kun je bij een audicien binnenlopen om je gehoor te laten meten. Is dat slechter dan verwacht, dan lijkt me dat er onderzocht moet worden of daar een oorzaak voor te vinden is. "Het zal de leeftijd wel zijn" is een te simpele dooddoener.
Kari

En dan nog

"het zal de leeftijd wel zijn" - ja, en wat dan nog? Als je echt hardhorend bent, zullen er misschien toch maatregelen genomen moeten worden, los van de oorzaak van die hardhorendheid.
"Nee mevrouw, u mag geen leesbril, het komt door de leeftijd dat uw armen te kort worden" - da's toch ook kul?

Groeten,

Temet

Elisa Gemani

Elisa Gemani

18-01-2010 om 14:07

Slechter horen

Laat je gehoor absoluut even goed testen! Een huisarts kan echt niet aan je oren zien of er misschien iets mis is met je binnenoor. Er kunnen allerlei oorzaken zijn waarom je (tijdelijk) slechter hoort en je kan beter het zekere voor het onzekere nemen. Het is wel zo dat je gehoor na je 35e langzaam achteruit gaat. Ik ben zelf al vanaf mijn geboorte slechthorend en gelukkig zijn er vele hulpmiddelen om slechthorendheid makkelijker te maken om mee te leven. Laat een gehoortest doen. Zelfs al zou het iets tijdelijks zijn, als je slechter hoort is dat heel vervelend en vermoeiend.

Hillary

Hillary

19-01-2010 om 14:03

Ook

Ben 41 en ga de laatste jaren ook steeds slechter horen. Loop wel bij een KNO-arts en ga om de zoveel jaar op controle. Volgende maand moet ik weer. Heb het idee dat het erg achteruit is gegaan. Niemand heeft tegen mij gezegd dat het de leeftijd is. Tuurlijk gaan je oren achteruit, maar had het laatste met mijn schoonmoeder over (72) en die begon het sinds kort ook te merken. We vergeleken zo wat we wel en niet hoorden en ik heb de indruk dat ik slechter hoor dan zij. Dus ik vind het op leeftijd schuiven bij 40 jaar wel een beetje vreemd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.