Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Herfst

Herfst

27-04-2011 om 18:38

Hardlopen en hooikoorts

Hallo, is er een expert in de zaal?

Ik heb hooikoorts en ben ook een hardloper. Normaal in het hooikoorts seizoen zou ik dus minder lopen, na een regenbui, of helemaal niet.

Maar - nu ben ik een trainingsschema aan het volgen voor een halve marathon die over twee weken gaat plaatsvinden. Ik heb al twee trainingen moeten overslaan en die laatste die ik wel deed - leverde enorme hooikoorts klachten op. Ik ben erg gewoon 3 dagen k.o. van geweest, heel vervelend.

Hebben anderen hier ervaring mee? Tips om hier toch een compromis in te vinden?

Momenteel duim ik voor regen maar het ziet er hier nog niet naar uit helaas. Door de hooikoorts klachten voel ik me ook niet in vorm. Ben benieuwd of het wel gaat lukken die 21km.. Als ik nu nog een paar keer goed kon trainen, dan had ik er wel vertrouwen in maar om nu al te stoppen is wat vroeg misschien.

Ik hoop op wat inspiratie.
Herfst

ps het is maar een hobby natuurlijk maar ik heb er al zoveel trainingen in gestoken en zou het gewoon zo jammer vinden nu net het laatste stuk van het schema niet te kunnen doen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

27-04-2011 om 21:31

Herkenning

Ik herken het wel en om die reden heb ik de afgelopen week ook niet gelopen. Ik voel me ook zo gammel dat ik niet eens de fut heb om te lopen.
Maar als je over 2 weken al de halve marathon gaat lopen dan heb je nu toch al helemaal geen intensieve trainingen meer? Zeker de laatste week is het dan toch opbouwen en vooral niet teveel meer doen. Dus wat dat betreft zou je er niet zoveel last van hebben.
Wat je verder kunt doen is medicijnen die de klachten verlichten en vaseline in je neus smeren. De pollen blijven daar dan in hangen en dan heb je ook wat minder last. Maar het blijven allemaal lapmiddelen die ik ken dus als er iemand hier met de ultieme tip komt dan spring ik ook een gat in de lucht. Wat je ook zou kunnen doen is evt. uitwijken naar een sportschool. Dan kun je binnen op de loopband trainen.

Vaseline

Wilde ik ook noemen. Ik smeer het dun rondom en in mn neus en belangrijk voor mij, ook rond mn ogen. OP mn ooglid heel dun en er ook onder. Het werkt echt super bij mij. Ik glim wat maar kan me niet schelen. Succes"

Puck

Puck

28-04-2011 om 08:31

Pria, goede aanvulling

Die van vaseline rond je ogen kende ik niet. Daar ben ik zelf ook nog nooit opgekomen, maar ik ga het gelijk proberen. Aangezien het hier vannacht dus NIET geregend heeft snotter ik nog even lekker door.

herfst

herfst

28-04-2011 om 22:16

Regen!

Het regent eindelijk! Morgenvroeg lekker lopen!
Inderdaad het grootste deel van het schema heb ik al gedaan, maar een paar x lopen is nog wel wenselijk

Vaseline ga ik proberen, goede tip!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tango

Tango

28-04-2011 om 23:30

Paardenmiddel

Tangoman heeft ook erg last van hooikoorts. Het enige dat bij hem werkt is een spuit die hij eenmaal per jaar haalt, Kenacort heet het volgens mij. Is niet echt een gezond middel, maar hij is daarna wel weken van zijn hooikoortsverschijnselen af.

(Janneke67)

(Janneke67)

29-04-2011 om 10:26

Kenacort en prednisol

Bijna paardemiddelen, maar helpen wel. Alleen van de kenacort kreeg ik spontaan overgangsklachten (was toen 38)...niet echt prettig.

Ben net klaar met een immunotherapie (heeft 4 jaar geduurd) en ben nu medicijnvrij. Moet nog wel veel niezen en heb snotneuzen, ook jeuken af en toe mijn ogen nog....maar ik ben zo dik tevreden!

Puck

Puck

29-04-2011 om 10:45

Paardenmiddelen (en vraagje voor janneke)

Ik krijg ook heel vervelende bijwerkingen van de paardenmiddelen. En de afgelopen dagen waren echt heel extreem. Door het droge weer en de oostenwind kwamen ook nog eens de pollen uit duitsland lekker hier lopen pesten. De concentratie in de lucht was extreem hoog en ook artsen en ziekenhuizen zien veel meer patiƫnten met hooikoorts dan normaal en ook met veel ernstigere klachten dan normaal.
En Janneke: wat voor immunotherapie heb jij gedaan? Ik ben nu bezig in het 4e jaar met Oralgen en hoewel dat niet geregistreerd is omdat de werkzaamheid niet voldoende aangetoond kan worden helpt het bij mij ook. Maar net deze pollen (voornamelijk berken en andere bomen) die nu rondstuiven zitten niet in mijn kuur. Maar straks met de grassen en granen hoop ik dat het net zo goed gaat als vorig jaar. Toen merkte ik voor het eerst effect.

(Janneke67)

(Janneke67)

29-04-2011 om 17:31

Puck

Ik had Alutard, en het was voor de boompollen. Ik heb ook wel een milde gras- , katten- en hondenallergie..maar daar werd ik niet voor behandeld.

Bij de boompollen scoorde ik erg hoog(( Maar ik liep dus onder behandeling bij Dr. de Graaf, allergoloog in Dordrecht.
De eerste 16 weken wekelijks een injectie en daarna maandelijks voor 4 jaar lang. Bij mij heeft het heel goed gewerkt, want ik ben sinds dit jaar dus vrij van medicijnen. Alhoewel ik niet helemaal klachtenvrij ben hoor, wat niezen en loopneuzen en later op de dag jeukende ogen....maar het is wel onder controle.

Jij ook succes met jouw kuur!

Puck

Puck

09-05-2011 om 13:09

Janneke

Wanneer je boompollen voor graspollen inruilt dan heb je mijn allergiebeeld
Ik wordt dus voor grassen en granen behandeld en oralgen is een vloestof die je 2x per week onder je tong laat "inwerken". In het grassen- en granenseizoen was ik vorig jaar ook zo goed als medicijnvrij, maar nu was het met de boompollen wel raak. Puckman kon zich nog herinneren dat dat vorig jaar ook zo was. Dus als het goed is dan moet het dus nu weer langzaam verbeteren (maar ik gebruik nu weer tijdelijk even Syntaris en loratidine).
En echt helemaal klachtenvrij lijkt mij ook een utopie, wanneer het bij mij net als bij jou blijft bij af en toe wat niezen en een loopneus, dan ben ik ook dik tevreden. Vroeger was ik echt regelmatig een paar dagen echt ziek van de hooikoorts.

Puck

Puck

09-05-2011 om 13:10

O ja, de tip van vaseline rond je ogen

De vaseline rond mijn ogen heb ik geprobeerd, maar ik heb niet het idee dat het veel hielp. Komt bij dat ik een bril heb en dat ik nog nooit zo'n vieze bril heb gehad die zo moeilijk weer schoon te maken was. hihi. Niet voor herhaling vatbaar hier dus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.