Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

lennest

lennest

18-01-2015 om 22:51

Hardnekkige Voetschimmel

ik heb sins vorig jaar begin november last van voetschimmel, niet tussen de tenen, maar onder m'n voeten: voetzolen en onderkant tenen. Ik heb al twee zalfjes gehad die niet hielpen en heb nu een poeder. Omdat ik vrij veel last heb van (koude) zweetvoeten, heb ik in december ook een spray gekregen om het zweten tegen te gaan, want ja, schimmel en zweetvoeten is geen goede combi. De zweetvoeten zijn een stuk minder, maar al met al wordt het maar niet beter. Ik was mijn voeten iedere dag, 's avonds inspuiten met de spray, 's ochtends weer wassen, goed laten drogen, poederen en schone sokken, ik was mijn sokken op 60 graden. Als ik thuis kom, schoenen uit, voeten afspoelen, goed drogen, schone sokken en loop dan thuis zo veel mogelijk op sokken, niet op blote voeten ivm besmettingsgevaar voor anderen. Oh ja, ook heb ook een tijdje de voeten gewassen met betadine scrub, maar tot nu toe is resultaat nul komma nul.
Weet iemand nog iets anders om hier vanaf te komen?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-01-2015 om 08:00

alcohol

Als ik last heb van voetschimmel (vooral tussen mijn tenen) gebruik ik alcohol. Eerst haal ik alle velletjes weg en dan doe ik een watje, gedrenkt in alcohol tussen mijn tenen. Dat bijt heel erg, maar werkt als een tierelier.
Onder mijn voet heb ik het ook wel eens gehad. Toen heb ik de blaartjes weggehaald en daar ook alcohol opgedaan. Dat deed echt enorm veel pijn, maar toen was het ook over.

Hadewich

Hadewich

19-01-2015 om 08:29

zinkzalf

Ik kreeg ooit de tip van de huisarts om na het insmeren met antischimmelcreme er zinkzalf overheen te smeren. Zinkzalf houdt de boel droog en helpt ook tegen zweetvoeten.
Ik weet alleen niet of het ook over de poeder die je nu gebruikt, heen kan.

Ano

Ano

19-01-2015 om 09:26

Iontoforese

Ik heb bijna mijn hele volwassen leven last van voetschimmel en zweetvoeten. Het vocht veroorzaakt de schimmel. De afgelopen jaren ben ik er vanaf dankzij gebruik van een iontoforese apparaat.

http://www.overmatigzweten.nl/viewtopic.php?t=626

Yura

Yura

19-01-2015 om 10:55

Canesten

Bij mij helpt canesten creme altijd heel snel. Heb alleen wel ook kalknagels en dat schijnt dezelfde schimmel te zijn, dus helemaal eraf ben ik nooit lijkt het.

ervaringsdeskundige

ervaringsdeskundige

19-01-2015 om 11:21

orale kuur

Na jaren last van voetschimmel inclusief kalknagels heb ik drie maanden orale kuur gehad - de druppel die me hier toe aanzette was een dreigende kalknagel aan m'n hand. Toen was ik echt klaar ermee.
Door een verleden met exceem dacht ik altijd dat het 'aan mij' lag en dat ik mijn hele leven moest pappen en nathouden. Maar niets is minder waar. Het orale spul is wel heftig. Bloed moeten laten prikken na een paar weken om te kijken of m'n lever niet werd aangetast oid. Maar geen enkele bijwerking en van alle klachten af. Zelfs vaginale afscheiding die ik daar helemaal niet mee linkte was weg en is weggebleven.... super oplossing dus voor mij.

groeten van een Ervaringsdeskundige.

lennest

lennest

27-01-2015 om 14:31

update voetschimmel

Ik ben vanochtend weer terug geweest naar de huisarts omdat de voetschimmel niet over wil gaan. Ik heb inmiddels alle zalfjes/poeders wel geprobeerd en nu dus aan de pillen.
De spray die ik gebruik tegen zweetvoeten helpt wel, maar geeft nu veel uitslag, dus stoppen. Ik heb de ha gevraagd naar het iontoforese apparaat, maar dat kende hij niet. Ik ben op het internet gaan zoeken en sommige verzekeraars zouden het vergoeden, maar dan moet de arts het wel voorschrijven. Heb jij zelf zo;n apparaat? Werkt 't? En, niet onbelangrijk, wat kost 't?

bertje1

bertje1

28-01-2015 om 08:42

misschien overbodig..

maar ik neem aan dat je goede schoenen en sokken hebt?
en misschien op het werk op sloffen lopen?? (als dat kan :0)

Ano

Ano

28-01-2015 om 10:19

lennest

Ik ben een beetje een nerd dus ik heb er zelf een in elkaar gezet met een electronicavoeding en twee aluminium bakjes van de blokker. In feite is het gewoon gelijkstroom aansluiten op twee geleidende bakken kraanwater. Kan veiliger met een auto of brommeraccu ik gebruikte 18v maar 12v moet ook genoeg zijn. Een echt apparaat is best duur en ik wilde eerst weten of het werkt. Ik heb nu een paar seizoenen ervaring en dat ging prima maar echt bewijs is dat natuurlijk niet. Na een cyclus van behandeling en nieuwe schoenen was het weg en bleef het tot nu toe weg. Als je niet zelf wilt sleutelen moet je toch kopen of een therapeut zoeken die het aanbiedt. Ik heb voordien op het werk een tijdje op mijn sokken gelopen, maar dat is zelfs voor een nerd niet echt te doen. Een weekje of twee een half uur per dag was voor mij genoeg (na een kwartier de polen omwisselen) en dan zo'n twee keer per week een half uurtje. Wel een beetje gedoe maar altijd nog beter dan die gekmakende jeuk. Het klinkt een beetje als een alternatieve behandeling maar als je rondkijkt op het net zie je veel positieve verhalen ook van mensen die last hebben van zwetende handpalmen enzo. Die zalfjes en poeders en pillen hebben bij mij eigenlijk noit geholpen.

Zuurtje

Zuurtje

28-01-2015 om 11:47

Wat bij mij hielp

Is azijn!
Ik had ook alles al geprobeerd, zalfjes en pillen ook van de huisarts, maar het hielp nooit echt. Tot ik eens ben gaan snuffelen op internet en kwam op verschillende plaatsen de tip azijn tegen.
Gewoon natuurazijn in een heet badje; flinke scheut en iedere dag even badderen. Of een kompres(wattenschijfje deed ik) met pure natuurazijn er tegenaan voor een paar uur.
Binnen een maand was het weg!

En als het nu de kop op steekt dan dep ik het meteen met een watje azijn, dat is tot nu toe voldoende.

Ook even je sokken (en slippers!) in de azijn zetten, want schimmel kan daar ook inzitten. Vergeet ook je badkamervloer niet...

lennest

lennest

28-01-2015 om 13:12

Ano

ik vermoed dat ik mezelf zou elektrocuteren als ik zelf zou gaan knutselen, ik denk dat googelen een stuk veiliger is, alleen wel duurder!
Vwb azijn: ook al geprobeerd, zo ook jodium, zinkzalf, speciaal zalfje van de schoenmaker (volgens mij ook zinkzalf). Het probleem zit 'm deels ook in de schoenen: ik draag hoge, helemaal dichte, leren, orthopedische schoenen, die heb ik altijd aan, op sokken/blote voeten kan ik gewoon niet lopen.

Ano

Ano

28-01-2015 om 14:42

interessant

Hoi Ano,
Dat klinkt interessant. Mijn man heeft ook last van voetschimmel (ooit ook al eens een half jaar oraal behandeld voor hele erge kalknagels) en is erg handig met elektronica (daar hebben we alles voor in huis). Zoiets heeft hij in een handhomdraai inelkaar geknutseld. Zal hem jou berichtje vanavond eens laten lezen. Misschien helpt het bij hem ook.

Hij heeft trouwens ook altijd last van jeuk aan zijn onderbenen. Weet je daar ook een oplossing voor?

O, ja sokken gaan hier altijd op 60 graden in de wasmachine.

Marjoleine64

Marjoleine64

28-01-2015 om 16:48

Zeewater

Het wondermiddel bij ons is gewoon zeewater. Wij hebben een fles zeewater uit de middellandse zee in de badkamer staan. Bij opkomende eczeem deppen of spoelen we daar handen of voeten mee (de betreffende plekjes dan). Laten opdrogen zodat het zout achterblijft, het ideale moment is voor het slapen gaan. Helpt echt, in ieder geval bij ons, in ieder geval bij beginnend eczeem. Een zee- en zon vakantie doet bij ons dan ook altijd wonderen. Gewoon noordzeewater werkt ook wel, maar blijft niet lang goed in een fles bij kamertemperatuur. Er zit teveel organisch materiaal in (algen etc). Middellandse-zee-water is veel schoner en blijft omdat het ook wat zouter is wel heel lang goed. Wel op een rotskust de fles vullen en niet op een zandstrand.

Ano

Ano

28-01-2015 om 18:32

Andere Ano

Ik weet niet of het zal helpen bij kalknagels, die heb ik gelukkig niet. Ik heb mezelf met ca. 18v gelijkstroom behandeld. Dat is niet echt pijnlijk maar heel fijn voelt het ook weer niet. Die commerciele apparaten gebruiken hogere voltages maar gepulseerd (pwm), daar heb je minder last van dan gelijkstroom daarom kan het voltage hoger (tot 60v) en hoe hoger hoe beter blijkbaar. Geen wisselstroom gebruiken, want dat kan dodelijk zijn.

Voordeel van een kleine accu is dat je hem oplaadt en dan loskoppelt van het lichtnet, risico van electrocutie is bij een 12v accu niet aanwezig. Andere jeukklachten heb ik geen verstand van ik ben geen dermatoloog maar helaas wel heel vatbaar voor schimmels. Eczeem is wel iets anders dan schimmel volgens mij.

amk

amk

29-01-2015 om 09:30

lenest

behandel je je schoenen ook mee? want anders heeft geen enkele behandeling zin omdat je je zelf steeds herbesmet want het zit ook in je schoenen natuurlijk.

Puck

Puck

02-02-2015 om 12:33

Marjolein

Jij hebt het over eczeem, Lennest heeft het over een schimmelinfectie, dat is iets heel anders en niet te vergelijken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.