Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tirza G.

Tirza G.

07-02-2009 om 15:49

Hebben jullie je ogen open of dicht.....

bij de tandarts? Ja, zomaar een suf vraagje tussendoor. Maar ik zit er nogal eens, in die stoel. Vorige week weer 2 uur met mijn snavel open gezeten. En ik kijk en zie alllllles. Ze zouden voor mij wel een TV-scherm op mogen hangen naast die lamp.
Vriendin van mij doet altijd haar ogen dicht, wil het niet zien, heeft last van de lamp enzovoort.

Tijd vor een vergelijkend warenonderzoekje

Tirza


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

07-02-2009 om 15:57

Dicht

maar ik hoef dan ook meestal nog geen vijf minuten in die stoel te liggen, dus dat is goed te doen.

Twee uur? Wat doet die man met jou? En praat hij dan tegen je of is het twee uur doodstil, of staat er een muziekje op?

gr.
Petr@

Dicht!

Oeioeioei ik ben ZO bang voor de tandarts, zodra hij de stoel achterover "gooit", knijp ik uit pure angst mijn ogen dicht!

Open

Vroeger had onze tandarts een poster op het plafond hangen met allemaal dieren erop. Dan had je tenminste wat te kijken. Helaas hebben ze nu een nieuwe praktijk met een kaal plafond

tonny

tonny

07-02-2009 om 16:23

Meestal dicht

dan kan ik me beter ontspannen.

Laatst wilde de tandarts met alle geweld een spiegeltje/lampje zo installeren dat ik alles kan volgen. Hoeft van mij niet hoor. Ik kan me leukere beelden voorstellen dan mijn getormenteerde gebit!

tonny

Tihama

Tihama

07-02-2009 om 16:26

Veel ervaring

Ik heb de afgelopen jaren achtereenvolgens
- paradontologische behandeling
- flapoperatie
- beugel
- diverse malen mondhygiënist
- implantaat

gekregen. Ik denk dat ik de afgelopen jaren in totaal een uur of 70 in tandartsstoelen heb doorgebracht.
Ik wissel het af. Als ik denk dat het gaat spetteren, doe ik mijn ogen dicht. En als het pijn doet. De tijd er tussenin heb ik ze open.
Kun je geen poll opzetten?

Tihama

Hahaha! tirza!

Mijn tandarts HEEFT een tv scherm boven de stoel hangen. Ik kijk altijd een of andere lollige disneyfilm onder whatever-ze-aan-het-doen-zijn!

Ingrid

reina

reina

07-02-2009 om 16:46

Open

Er hangt een poster, die ik kan dromen

Rieke

Rieke

07-02-2009 om 17:22

Open

toevallig eergister een heel leuk stuk over tijgerjonkies gezien, met open mond gekeken, nog wat tandsteen weg laten halen ondertussen....hahah. heb een nieuwe tandarts (jong net afgestudeerde dame )en het bevalt goed !

marjanne

marjanne

07-02-2009 om 19:37

Hihi open

Ik was als de dood voor de tandarts, had als kind erg nare ervaringen. Nu heb ik een erg vriendelijke tqandarts die uitlegt wat hij doet. bovendien zet hij het spiegeltje zo dat ik kan meekijken en dat scheelt. Dus.... ogen open
Marjanne

Tirza G.

Tirza G.

07-02-2009 om 20:10

Wat ik daar doe.........

Nou kijk. Ik ben/was altijd erg bang voor de tandarts en mijn ouders gingen ook nooit. Kortom: het was bij mij al jong een bende. En ik ben uit de tijd van: ergert uw linkerkies u, ruk hem uit Een jaar of 20 geleden opende er vlakbij het dorp waar ik toen woonde een nieuwe praktijk, jong echtpaar, alles hip en nieuw en toen ben ik begonnen met reviseren. Bruggen, kronen, heel de rimram. Toch blijft het een zorgenkindje. Als ik mazzel heb, zit ik er 4 keer per jaar: 2 keer een halfjaarcontrole+beperkte gebitsreiniging en 2 keer "een grote beurt" bij de mondhygieniste. De laatste tijd gaat het niet goed, al een maand of 6-8 niet. Ontstekingen her en der, wortelkanaalbehandelingen, niet afdoende, weer terug, pijn, antibiotica, infiltraat, pijn, weer terug - enzovoort. Ik was er nu dus voor een uitgebreide endo (ik ken zelfs de termen al )) onder/dwarsdoor een brug (snif). En ja, dat duurt. Vooral als ze niet alle wortelkanalen kunnen vinden.

En zo lag ik daar. Net als Tops plafondtegels te tellen en de hokjes van het roosterje van de lamp Skyradio staat aan, maar daar word ik ook niet vrolijk van. Mijn tandarts is erg gezellig en praterig, behalve als hij geconcentreerd bezig is. Toch eens een TV-tje voorstellen

Tirza

ano9

ano9

07-02-2009 om 20:25

Spleetogen

nou, volgens mij kijk ik met spleetogen. ha ha. bij ons hangt er een leuke stripposter. ik zie elke keer weer wat anders. ja, alleen als het spettert knijp ik ze dicht.

Ogen dicht

Ik ben niet zo vrolijk bij de tandarts,heb altijd wel "iets". Als ik voor de halfjaarlijkse controle moet gaat het wel, moet voor de hele toestand neem ik mijn eigen MP3-speler mee. Ogen dicht en lekker luisteren naar mijn eigen "herrie". Als hij gaat boren zet ik m harder.. De tandarts is het al gewend, als hij echt iets wil zeggen tikt hij me even aan. Suus

Open

en dan kijk ik naar de vlekjes op de lelijke systeemplafonds, hele waterschades analyseer ik, of waarom er 1 plaat niet goed zit of ik zie dat sommige platen nieuwer zijn. Verder heb ik mijn nagels diep in de armleuningen, altijd als ik die stoel uitkom staan mijn nagel afdrukken er diep in

amk

amk

07-02-2009 om 23:36

Dicht

want die lamp schijnt in mijn ogen. En ik hoef dat haakje ook niet te zien. Ik kan niet in mijn eigen mond kijken dus wat valt er dan nog te zien.

Mag maandag weer gezellig. Dochterlief heeft aangegeven dat de tandarts deze keer met het spiegeltje en haakje in haar mond mag. Vind ik wel dapper van een 3,5 jarige.

Angela

amk

amk

07-02-2009 om 23:38

En suus

mijn tandarts haalde altijd de walkman van zijn zoon.
Die laatste peutert nu trouwens vrolijk mee.....

Angela

Afwisselend

Mijn tandarts had vroeger een gekke Jan van Haasteren poster aan het plafond, en tegenwoordig eentje van Escher. Altijd genoeg te zien dus.
Er hoeft gelukkig nooit veel te gebeuren, behalve wat tandsteen wegkrabbelen, maar ik vind dat een onprettig gevoel en doe op die momenten meestal mijn ogen dicht.

Tandarts kan nog zo'n mooie man zijn...(sini)

Maar zo héél dichtbij dat je zijn poriën kan tellen...ben ik snel op uitgekeken...

Stijf dicht!

en jammer genoeg heb ik mijn vingers om een zakdoekje oid heen geklemd, anders had ik ze in mijn oren gestopt zodat ik ook niets kon horen.

Goh wat heb ik een bewondering voor degeen met open ogen, ik ben zoooooooo bang, voor geen goud ga ik met open ogen in die stoel!

gula

Tirza G.

Tirza G.

08-02-2009 om 20:09

Ja maar juist

omdat ik bang ben wil ik alles zien! Het idee dat ze zomaar iets zitten te doen/rommelen zonder dat ik weet dat ze er aan zitten te komen met hun enge spullen, brrrrr.

Tirza

margje van dijk

margje van dijk

08-02-2009 om 23:12

Ik bekijk eindeloos de tandarts

Hier geen poster, laat staan een tv-scherm! Wel een lamp, van een heel maf merk, maar dat ben ik nu vergeten. Zoiets als 'happy time' of zoiets, in elk geval een term die je bepaald niet associeert met het moment waarop je daarnaar kijkt.

Ik heb een vrouwelijke tandarts en ik bekijk haar altijd minutieus. Elk haartje van haar haarinplant ken ik. Ook de donshaartjes langs haar wang. En niet te vergeten haar wenkbrauwen. Het stipje in de iris. Het moedervlekje op haar neus.

Maar vooral die haren intrigeren mij, hoe ze haar hoofd uit komen en zich vervolgens zonder een enkele krul naast haar hoofd vleien. Hoe kunnen ze nou zo mooi die kant op vallen? En de kleur is ook zo bijzonder, en de dikte, het zijn hele dikke haren, ik heb zelf lang niet zulke dikke haren.

Machtig interessant, elke keer weer.

Margje

toja

toja

09-02-2009 om 11:05

Open

Vorige week hing er weer een andere foto aan het plafond. En die hangt er vervolgens weer jaren. Na een behandeling van een uur ken ik die wel weer. Een tv, dat lijkt me wel wat! Wist niet eens dat er tandartsen waren die dat echt hebben..
Met spetteren knijp ik trouwens wel een beetje dicht en soms lig ik ook wel eens met mijn ogen dicht, vooral als het wat langer duurt. Er staat wel altijd een radio aan.
Toja

Sjillie

Sjillie

09-02-2009 om 12:04

Open

mijn tndarts heeft een spiegel aan de lamp zodat als je wil je mee kunt kijken.
wil je niet mee kijken dan kun je naar het tv scherm kijken dat tegen het plafond hangt!

Daarnaast heb ik ook nog eens een hele lieve tandarts die gewoon vertrouwen uitstraalt.

Mijn zoon zat eerst bij een speciale kindertandarts, was altijd drama omdat hij niet wilde. Vooral in de stoel en dan ook nog je mond open, dat wide hij niet.
Meegenomen naar onze eigen (toen nieuwe) tandarts om te laten zien dat papa en mama ook naar de tandarts gaan en het erbij hoort. Toen mijn man en ik klaar waren klom onze zoon tot onze grote verbazing zo op de stoel en wilde hij ook! Hij was toen bijna 4 jaar!!!
Tandarts vond het helemaal geweldig en heeft zoon "behandeld". Zoon kreeg een grote speigel in zijn hand, de tandarts pakte het kleine spiegeltje en zei dat mijn zoon nu een grote spiegel had en hijzelf een kleintje en hij hield de spiegeltjes naast elkaar. Zoon lag dubbel van het lachen!!! Vervolgens mocht de tandarts zo in zijn mond kijken en pakte de tandarts een haakje en hebben ze samen tanden geteld.

Elke ochtend naar school kwamen we langs de tandarts en mijn zoon wilde elke dag wel naar de tandarts! Inmiddels is de tandarts verhuisd, maar zijn we nog steeds bij hem. Zoon heeft ook een paar maal een ernstig gesrek gehad met de tandarts, hij had een klacht over zijn gebit: klasgenoten hadden al tanden los en hij nog niet. Tandarts nam de tijd om het aan te horen en een gesperkje erover te hebben met zoon.

Echt geweldig dus.

Gr Sjillie

Open

Ik wil wel zien wat er gebeurt, anders durf ik helemaal niet meer. Onze tandarts heeft overigens altijd wel iets aan het plafond hangen, een poster, of van die nadenk-oneliners. Wel aangenaam

Eke

Eke

09-02-2009 om 19:38

Open, dat weet ik nu wel zeker.....

na binnen een week 2x bij de orthodontist en 1x bij de tandarts te hebben gezeten. Totale mond-open tijd: drie-en-een-half uur. En dan hebben ze nog een doodsaai plafond ook!

Stelle

Stelle

10-02-2009 om 12:13

Open!

Absoluut open die ogen, dan ben ik tenminste voorbereid op wat dan ook.. (Heb overigens nooit wat, maar toch. Ook bij bijv. bloed prikken (rampzalig want dunne, wegspringende aders) moet ik meekijken. Bovendien vind ik het wel interessant, al die apparaten. Dat tv'tje vind ik een goed idee, maar dan liefst ook in beeld wat er in de mond gebeurt, een beetje zoals bij een echo lijkt me wel wat.
Ben overignes ook een dwangneurotisch teller van vakjes in tl-lampen en systeemplafonds lenen zich ook goed voor het denkbeeldig lijnendoortrekken.
En wat hebben tandartsen toch met Escher?

MLN

MLN

10-02-2009 om 15:50

Open

Ook hier zo'n angsthaas met schooltandarts-trauma. Ben ook jarenlang niet geweest totdat ik op 18 jarige leeftijd bedacht dat ik daar alleen mezelf mee had. Goed he???!! Heb toen in telefoonboek een tandarts met ogen dicht aangewezen en dat bleek de leukste tandarts ooit! Vraag me niet wat hij doet maar sinds ik bij hem ben, ben ik nooit meer bang. Heb meer ontzag voor zijn assistente..... Heb altijd mijn ogen open en mijn handen gevouwen op mijn buik. Op het moment dat het pijnlijk begint te worden richt ik vanuit mijn gevouwen handen 1 wijsvinger omhoog en probeer me daarop te focussen. Lukt ook niet altijd hoor. Verder stel ik me voor dat ipv tl-lampen er een aquarium is en dat ik naar die visjes lig te kijken. Lukt ook niet altijd..... Maar ik houd mijn ogen dus open, mits het niet spettert, zodat ik ook een beetje zicht heb op de bewegingen van mijn tandarts. Niets zo schrikwekkend als onverwachte bewegingen enzo.Dus dat je daar ligt met je mond open en er gebeurt een tijdje niets en ineens zit er een boor in je mond.....

Knap hoor van jullie

echt waar.
Maar mijn tandarts heeft de neiging om te zeggen wat of hij gaat doen, dus kan ik lekker mijn ogen stijf dichtknijpen
Vandaar ook jammer dat ik mijn oren niet dicht kan houden, ik hoef het niet te zien en niet te horen (en liever ook niet te voelen maar ja.....)

Weet vanaf november dat ik een wkb moet en een kroon...tis nu al februari, zegt genoeg denk?

gula

Tineke

Tineke

11-02-2009 om 13:05

Open, omdat

Met ogen open en dus hevig het plafond bestuderend, blijf ik met mijn gevoel in het hier en nu. Ogen dicht leidt tot laten gaan, alleen maar voelen en opgaan in angst, dus een paniekaanval.
In mijn geval is het dus niet knap of dapper, die open ogen, maar gewoon noodzakelijk.

Bellefleur

Bellefleur

12-02-2009 om 10:22

Mijn onderzoek is heel vers:

Vanochtend ben ik geweest, en ik heb aan jullie gedacht. Ik doe mijn ogen dicht. Leg mijn handen op mijn buik, om mijn aandacht in het nu te houden. Grappig Kaatje, jij doet juist je ogen open om in het nu te blijven, en ik doe ze dicht...
Vroeger had ik mijn ogen open, ik kan me nog de haren in de neus van mijn tandarts van toen herinneren. Brrr. Liever dicht dus. Enne, de leukste tandarts heb ik. Ik vind hem geweldig aardig. En vrolijk, en aardig voor de kinderen. Al maakte hij vanochtend de fout om te zeggen dat kinderen snijtanden meestal wisselen zo rond hun 7/8ste jaar. En dat mijn dochter dus mooi op schema ligt. Mijn dochter is echter bijna 10. De tandarts verschoot van kleur.

Anneja

Anneja

12-02-2009 om 16:14

Ook de tandarts

die van ons heeft prachtige bruine ogen Jammer dat ik maar een keer per jaar hoef eigenlijk. Misschien mijn tanden toch eens wat minder goed poetsen. Of stoppen met flossen ofzo. Of erge kiespijn veinzen.

anne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.