Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Yente

Yente

17-05-2010 om 13:55

Hebben wij weer...... luisvlieg

Heeft iemand hier ooit last gehad van luisvlieg? Ze lijken op hoofdluis met vleugeltjes en mijn dochter en ik hebben ze door onze haren krioelen, grrr. Ik ben begonnen met kammen met de luizenkam.
Heeft iemand ervaring met die beesten? Ik vind er haast niks over op Internet. Heb het RIVM al gemaild maar ik was benieuwd of iemand hier ze ook ooit heeft gehad en hoe je er dan weer af bent gekomen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

17-05-2010 om 16:32

Bijzonder

Volgens mij komen luisvliegen zelden voor bij mensen, alleen bij dieren (vogels, schapen, herten). Geen idee hoe je er vanaf kunt komen. Als ze kunnen vliegen dan lijkt kammen me niet afdoende. Toch maar een antiluismiddeltje halen misschien? Succes, ik krijg al plaatsvervangend jeuk als ik je posting lees.

Yente

Yente

17-05-2010 om 21:28

Rivm

Die link van het RIVM had ik gevonden. Daar had ik gezien dat het ws luisvlieg is. Alleen staat daar niks in over bestrijding. Het gekke is dat ze wel vleugels hebben maar ik heb er nog niet eentje zien vliegen. Net alsof die vleugels rudimentair zijn. Ze lopen ook niet erg hard. Rotbeesten...

Yente

Yente

19-05-2010 om 10:11

Niemand?

De kans was natuurlijk klein maar ik hoopte toch dat iemand wat wist. Wij hebben ons haar nu toch maar met malathion behandeld en blijven kammen. Wat een rotbeesten zeg. En echt geen idee hoe we eraan komen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.