Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Brabander

Brabander

21-02-2011 om 18:25

Heel klein griepje, wat helpt

gisteren nog kiplekker. Getennist, en op en neer naar mijn ouders gefiets (30km totaal). En vannacht wat onbehaaglijk, slecht geslapen, en opgestaan met "een heel klein griepje". Geen verhoging, maar wel "koud", en onbehaaglijk gevoel in spieren. Maag van streek, bagger gepoept. Hele lichte hoofdpijn.
En natuurlijk kan ik het nu niet gebruiken. Moet morgen naar Trondheim vliegen voor besprekingen. Heb gelukkig wel een dag "extra" tevoren. Kan ik gebruiken voor een beleefdheidsbezoek naar een ander bedrijf, maar ga het nu maar gebruiken om bij te komen.
Nog tips? (geen Oscillococcinum aub, die onzin is voor de gelovers, dus bij mij gaat dat niet werken)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

21-02-2011 om 20:17

Toch

oscillococciunum hoor, daar hoef je niet in te geloven. Dat is gewoon een enorme vitamine kick.

Probeer het gewoon

Valkyre

Valkyre

21-02-2011 om 20:26

Citrosan

Citrosan of iets dergelijks kan je misschien straks de werkdag doorhelpen - dat is een warme citroendrank (poedertje in een glas heet water oplossen). Er zit alleen vitamine C in en paracetamol, wat natuurlijk dat rillerige gevoel onderdrukt. Een glas heet (thee-)water kun je daar vast wel krijgen Gewoon paracetamol kan natuurlijk ook.

Verder gewoon zoveel mogelijk slapen, liefst nu nog GEEN paracetamol zodat je lichaam het virus kan bestrijden. Want als je je koorts/verhoging bestrijdt duurt 't langer voor je lijf het virus heeft opgeruimd. Veel water drinken en vitamine C/multivitamine nemen. Verder kun je niks doen, alleen afwachten.

Tijgeroog

Tijgeroog

21-02-2011 om 22:28

Polly

Ik heb geen ervaring met Oscidinges, maar voor zover ik kan vinden zitten er geen vitaminen in. Wel (een klein beetje) eendenlever en -hart volgens wikipedia
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oscillococcinum

Brabander

Brabander

22-02-2011 om 07:40

Vitamine c

vitamine C had ik genoeg in huis, dus daar een overdosis van genomen. Ik meen dat je het overschot toch probleemloos uitpiest. Vandaag reisdag, het gaat al een flintertje beter.

Middel

Je vraagt een 'wondermiddel' tegen een virus oid, je wordt op je wenken bedient. Dan zeg je dat er er niet in gelooft: prima, maar vraag dan ook niet om een wondermiddel!

Het is een virusje dat ik ook net heb gehad van een dag of 2. Vit. c is prima maar het helpt je afweer beter ondersteunen als je elke dag iets vit c inneemt. En ziek wordt je ook niet van de ene dag op een andere van een virus: gaat een week overheen. Beterworden gaat ook niet op een dag. Succes en ziek ze uit.

Puck

Puck

22-02-2011 om 10:26

Judith

Ossilo-dinges IS geen wondermiddel, het is geldklopperij en zou volgens de gebruiksaanwijzing helpen bij echte griep, Brabander heeft een licht verkoudheidsvirusje. Overigens geloof ik er ook niet in maar heb het toch een keer geprobeerd: nul komma nul resultaat.
Brabander: 't is zoals Judith zegt gewoon een kwestie van uitzieken. Met medicijnen duurt zoiets een week, zonder 7 dagen zou mijn huisarts zeggen.
Voor de dagen dat je "fit" moet zijn: gewoon lekker aan de paracetamol om je lekkerder te voelen, neusspray erbij en gaan met die banaan. De andere dagen gewoon uitzieken, stomen (kan met gewoon heet water zonder toevoegingen) en goed voor jezelf zorgen, op tijd naar bed, gewoon eten, etc.
Beterschap.

Nee

echte wondermiddelen bestaan niet, zeker niet tegen een virus. Paracetamol is ook geen wondermiddel en vit C ook niet.

Valkyre

Valkyre

22-02-2011 om 19:01

Inderdaad

Paracetamol onderdrukt de koorts, maar je word er inderdaad niet beter van. Het kan wel betekenen dat je je tijdelijk beter voelt - in dit geval handig.

Oscillococcinum

hahaha, ligt hier in mijn keukenla, alleen het feit dat het daar ligt, helpt al, dus hoezo geen wondermiddel, manlief en ik hebben al jaren geen griep(virus) gehad

Massi Nissa

Massi Nissa

23-02-2011 om 19:32

Mien

Dat is een zeer bijzondere lijn geneesmiddelen die wij hier thuis ook veelvuldig gebruiken: het heet Werkt Vanuit Het Kastje.
Groetjes
Massi

Brabander

Brabander

28-02-2011 om 11:08

"eindverslag"

de dinsdag "gevlogen", ging redelijk. De woensdag geen puf, heel kalm op hotelkamer gebleven, wat gelezen. Donderdag hele dag bespreking, ging prima. Vrijdag vliegen, tussenstop met nog een bezoekje. Zaterdag stukken beter, rustig aan. Zondag nog steeds lichte last van holtes, maar weer fit genoeg om te tennissen. Alle dagen goed blijven eten en drinken. Grammen vitamine C geslikt. Het typische vind ik dat het (gelukkig) niet alles tegelijk aantast. Via grieperig, naar "zwakjes", naar loopneus, naar holtes. Maar we hebben het weer onder controle. Na zeven dagen dus .

Brabander

Brabander

28-02-2011 om 14:04

Anti pillen

ik wil ook altijd graag geloven dat vtamine-C "iets" doet, maar de literatuur geeft weinig hoop. http://nl.wikipedia.org/wiki/Vitamine_C . Toch zal ik het niet laten, als ik verkouden ben, of rillerig. Maar het is toch meer een ritueel, dan dat ik geloof dat het "echt" helpt.

Tink

Tink

28-02-2011 om 19:40

Oh

Ik las in de krant van de week juist weer een artikel dat het eigenlijk als onzin bestempelde om veel vitamine C te slikken. Je gaat er alleen maar heel duur van plassen volgens de geleerden.
Ik kan het artikel natuurlijk weer niet online terugvinden... jammer. Het stond in het Brabants Dagblad van een paar dagen terug.
Hoe dan ook, dat constant hoge doses vitamine slikken niet goed is voor een mens, valt snel te googelen!
Zie bijvoorbeeld http://www.gezondheidsplein.nl/dossier/23/280/Kun-je-ook-te-veel-vitamines-slikken.html

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.