Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tango

Tango

04-11-2010 om 11:36

Heel weinig naar toilet om te plassen

Tangodochter is 9 jaar. Sinds dat ze zindelijk is gaat ze maar heel weinig naar het toilet om te plassen. Dit speelde al op de kleuterschool. Ik had toen de afspraak met haar dat ze op een lange dag 2 keer moest gaan en op een korte dag 1 keer (ze hebben continurooster, dus 3 dagen overblijf). Inmiddels is deze afspraak er natuurlijk al lang niet meer, ik bemoei me veel minder met haar plas-gedrag. Maar ik blijf het bijzonder vinden. Ze gaat bijv. om 20.30 u. naar bed, gaat dan niet vlak voor het slapen gaan plassen, want daar heeft ze geen zin in. Als ze 's morgens wakker wordt gaat ze soms ook pas een uur later naar het toilet. Ze heeft dan dus zeker 12 uur niet geplast. Ik kan me daar niets bij voorstellen. Het is natuurlijk wel heel handig. In dierentuinen en pretparken hoeft ze ook nooit. Maar ik vraag me wel eens af of het wel helemaal gezond is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

04-11-2010 om 11:38

Heu

hoeveel drinkt ze?

Hier ook zo'n kind

Hier ook zo'n kind dat bijzonder weinig naar de wc gaat. Hij drinkt ook weinig, en ik neem dan ook zonder meer aan dat het daar aan ligt.

Als hij wel plast stinkt het niet bovenmatig en het is ook niet donker, dus kennelijk werkt het allemaal naar behoren, kind is bovendien kerngezond.

Weinig erin = weinig eruit, denk ik dan maar. Hij heeft het niet van een vreemde, zijn vader drinkt ook weinig (en dan soms ineens veel achter elkaar. Het zijn net kamelen, de mannen hier in huis
Het heeft zijn voordelen, de bekende kleine-jongetjesongelukjes hebben wij hier nauwelijks gehad.

Groeten,

Temet

Guinevere

Guinevere

04-11-2010 om 17:04

Hier ook eentje

Hier een 3-jarige zoon die het regelmatig 14 uur uitzingt zonder wc-bezoek. Dan gaat hij 's avonds om 19.00 een keertje en de volgende morgen om 9.00 wil hij pas weer. Dan komt er wel een hele lading uit natuurlijk.
Ik denk een combi van niet overdreven veel drinken, een sterke en een grote blaas?

Tango

Tango

04-11-2010 om 19:03

Drinken

Doet ze normaal. Zeker niet overdreven weinig in vergelijking met Tangozoon die echt weinig drinkt maar dus vaker naar het toilet gaat, veel vaker zelfs.

rhoos

rhoos

04-11-2010 om 20:45

Hier ook

dochter van 10 die erg weinig hoeft te plassen. Zij drinkt normaal, kan soms grote mokken thee wegwerken.. ook zij gaat heel vaak 's avonds voor het naar bed gaan niet plassen om vervolgens 's ochtends pas later te gaan. ook in een pretpark hoeft ze niet. Dit itt haar zusje die altijd en overal moet plassen. Ik denk dat het verschil inderdaad in haar blaas zit. Zij zal een grotere blaas hebben. Ik maak me er niet echt zorgen om, ze is verder gezond, dus zal het bij haar horen.
groetjes rhoos

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.