Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Cypres

Cypres

20-10-2011 om 11:04

Heerst er iets?

Casus: een gezonde mevrouw (voor zover ik weet) van 54 met baan, gezin en doet aan sport (joggen tot 10 km en fitness).
Zit al een week heel slecht in mijn vel. Slecht humeur. En afgrijselijk moe. Zit nu doodop achter mijn computer na gewoon een nacht slapen. In de avond om een uur of acht al geheel afgefakkeld.
Enige klacht verder: vage keelpijn.
Iemand? (Pfeiffer heb ik ooit al gehad).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

20-10-2011 om 14:38

Tja

de overgang?
Gr. Bibi

Cypres

Cypres

20-10-2011 om 14:52

Overgang

vage keelpijn door de overgang? Interessant.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

20-10-2011 om 14:55

Herstdip

Volgens mij heerst er de gewone herfstvermoeidheid en herfstverkoudheid. Zowat iedereen om me heen loopt te kuchen en te niezen en zit in een herst-dipje. Tja, de zomer is voorbij en dan gaat de wintertijd ook nog eens in...

Beetje lamlendig

Je voelt je een beetje lamlendig, althans, zo noem ik dat. Beetje chagarijnig, beetje moe, beetje keelpijn. Gewoon lekker op tijd je bed in of met dekentje op de bank. Kruikje erbij als je het koud hebt en je rust pakken als het kan.Heerlijk dropje voor de keel of als je er vrolijker van wordt een doos bonbons. Als het zonnetje schijnt lekker even eruit en dan verdwijnt de lamlendigheid vanzelf weer.
Of het wordt steeds beroerder...dan blijkt er toch een griepje achter te zitten.

Griet

Griet

20-10-2011 om 15:59

Bijval cypres

Oudste en ik zitten al een aantal dagen te sukkelen. Hoofdpijn, keelpijn, af en toe hees, niet helemaal lekker en fit maar ook niet echt ziek. Dochter is zelfs een dag eerder uit school gekomen omdat ze zo'n hoofdpijn had. Ik weet het, het is vaag, maar wij voelen ons ook wat vaag. Misschien zijn we gewoon lekker toe aan vakantie.

Cypres

Cypres

20-10-2011 om 16:22

Wat ik eraan heb

P. wat ik er aan heb, is dat ik me ten eerste kostelijk amuseer met lui die direct gaan censureren. "ik blijf het een vreemde vraag vinden op een landelijk forum". Heerlijk. Tja, waarom hebben we bijvoorbeeld een landelijke griepmeter op Internet? Wat hebben die onderzoekers eraan om te weten dat ze in Groningen bijna allemaal met keelpijn thuis zijn?
Wat ik er ten tweede aan heb, blijkt uit de posting van Griet. Klachten komen inderdaad overeen met de mijne. Niet echt ziek. Maar duidelijk een virus o.i.d. onder de leden. Ik dacht: misschien kan iemand zoals Griet me al vertellen hoe het verloop ongeveer is, kan ik er rekening mee houden. Ja ja, ik weet het, het verloop van zulke dingen kan individueel verschillend zijn, voordat er weer opgeheven vingertjes verschijnen. Maar meestal is er ook een algemeen beloop en dan kan ik me daar op instellen met mijn planning.

Ireen

Ireen

20-10-2011 om 17:40

Ik heb er ook wat aan

Ik loop er nl al een maand mee rond! Drie weken geleden even een diepe dip en het gaat maar NIET over: moe, vage keelklachten, brandende ogen bleeeh

Fiorucci

Fiorucci

20-10-2011 om 17:51

Cypres

*grijns* en beterschap.

Cypres

Cypres

20-10-2011 om 20:47

P en griep

"dus GEEN keelpijn" schreeuw toch niet zo aan mijn gammele hoofd. Toevallig doe ik mee aan de griepmeting en verkoudheid etc kun je daar ook gewoon melden. Dan meldt de meter op zijn beurt x gevallen verkoudheid en y gevallen influenza. Verder was het maar een voorbeeld hoor. Wat kan het jou verder schelen of ik het hier of op mijn werk of aan de buurvrouw vraag. Wie weet zitten buuv en collega op dit forum. Get a life.
Ik herken inderdaad de beschreven branderige ogen, moeheid en overige vage klachten. Kan dus wel even duren. Mits de herkenbare klachten om de hoek wonen, hi hi, dat wel. Want iets oplopen in het openbaar vervoer zoals de trein bijvoorbeeld, dat kan natuurlijk niet. Hallo het is 2011, ziekten gaan binnen enkele dagen naar het buitenland. Inderdaad, je humeur wordt er ook zwart van, van deze klachten.

Tango

Tango

20-10-2011 om 21:30

Hier ook

Al ruim een week last van lichte keelpijn, hoesten, lichte verkoudheidsklachten. Wordt er ook zo langzamerhand erg chagrijnig van, wat de kinderen dan weer moeten ontgelden soms.

Griet

Griet

20-10-2011 om 21:51

Misschien

Misschien is het wel een soort vorm van griep. Dochter en ik hebben ook zere botten en ik heb een stijve nek. En inderdaad, branderige ogen en mooooeeeeeee. Hier ook al wel een week. Gelukkig is het bijna vakantie. Ik ga naar bed nu.
Pelle, ik hoop dat jou deze slepende en vermoeiende lamlendigheid bespaart blijft, leuk is het niet.

Vic

Vic

20-10-2011 om 22:22

Ja hoor

Ik ben al weken snotterig. Sinds vorige week heb ik ook nog keelpijn (nadat mijn vriend ermee begon). Gisteren zat ik helemaal zielig en rillerig bij de huisarts en ik heb antibiotica ivm keelontsteking. Oh, en krentenbaard, ook zo leuk ;-(

bibi63

bibi63

20-10-2011 om 23:59

Cypres

Nee, niet de keelpijn, kan een simpel verkoudheidje zijn, maar je chagerijn daarbij, gaf me dat gevoel.
Gr. Bibi

Ireen

Ireen

21-10-2011 om 08:54

O ja, dieptepunt was met spierpijn

In die diepe dip (3 weken geleden ) had ik ook enorme spierpijn en daarna ook nog een koortslip gehad.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.