Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Heerst er misschien iets?

en wat is het precies. Hier twee kinderen die in de week voor en in de kerstvakantie flink de griep kregen. In het nieuwe jaar weer vrolijk naar school. En nu heeft de een 2 dagen koorts, misselijk maar niet overgeven, diarree en eet liever niet. De ander, geen koorts, heel veel overgeven (sinds vannacht nu ook gal), houdt niets binnen, diarree, en laat het lopen zonder het door te hebben.

Heerst dit en is het geen griep of is het de tweede ronde van de eerste griep ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lynna

Lynna

23-01-2011 om 08:56

Hier (kust) wel

Zelf ook deze week uit mijn werk naar huis gegaan, werkelijk straalmisselijk, niet overgegeven, wel enigzins last van mijn darmen. Dochter deze week uit school naar huis gegaan, straal misselijk, 1x overgegeven, verder niks.
Zoon vorige week al misselijk, diarree, overgegeven.
Nu hebben we het allemaal weer gehad.
Geen griep lijkt mij, van griep heb je een aantal dagen flink koorts en heb je spierpijn etc. Gewoon een virusje.

Philou

Philou

23-01-2011 om 09:27 Topicstarter

Bedankt

Hier wel griep gehad rondom de kerstperiode met benauwdheid etc. Dat was vast de mexicaanse griep. Beiden kinderen hadden dezelfde symptomen maar deze keer is het verschillend (onderling) en anders dan die griep met kerst. Bij griep denk ik zelf meer aan 5 dagen hoge koorts bijv. Kind 2 spuugt gal sinds tien uur afgelopen avond, houdt niets binnen maar heeft ondertussen behoorlijk dorst. Zelazny jammer dat je zo reageert: als goed leest, lees je dat er griep is geweest.

Philou

Philou

23-01-2011 om 09:39 Topicstarter

Berber

Bedankt. Ik heb het op afstand gevolgd. Onze kinderen zijn vorig jaar ingeent tegen de mexicaanse griep. Al met al weinig verkouden geweest of virusjes langs gehad dus ik dacht begin december nog dat al dat gezonde eten, al vitamines op tijd ons ongeschonden door de winter zouden helpen. Maarja, ach het afweersysteem is weer eens geupdate!

Fiorucci

Fiorucci

23-01-2011 om 12:18

Er heerst van alles

Er heerst van alles, zoals altijd in janauri/februari..

Philou

Philou

23-01-2011 om 12:34 Topicstarter

Das waar

maar ik was even bang dat ik te maken had met een ordinaire voedselvergiftiging. Toch liever de griep

Fiorucci

Fiorucci

23-01-2011 om 18:17

Judith

Snap ik,beterschap!!!

Tango

Tango

23-01-2011 om 20:59

Hier ook hoor

Tangozoon was net voor de kerstvakantie ziek: koorts, buikpijn, niet overgegeven, wel wat diarree en flink verkouden. Sinds gisteren is hij weer niet fit: verkouden, af en toe buikpijn en 's avonds verhoging. Ik hoop dat het niet erger wordt, moet morgen heel vroeg de deur uit, w.s. is hij dan nog niet eens wakker. Zit Tangoman met de gebakken peren als hij ziek is. Misschien nog maar even wat noodopvang regelen, zal mijn moeder eens gaan bellen......

Philou

Philou

26-01-2011 om 13:11 Topicstarter

Dacht al

Zelasny schreef:
"Je hebt gelijk, ik had niet goed gelezen."

Dacht al: ze laz (zeker) nie

Philou

Philou

26-01-2011 om 13:27 Topicstarter

Tango

Hier heb ik in de nacht 4x bed verschoond, kind tig keer verschoond, veel moeten dweilen, vaak moeten douchen etc. Gelukkig waren ze voor het eerst tegelijk ziek: is toch beter te hebben. Ach, volgende keer ook tegelijk beter: kwestie van organizen . De eerste keer de mex. griep was toch minder heftig dan deze keer.

Sterkte met je zoon .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.