Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Heftige menstruatie

De 20 jaren na de pil ben ik altijd heel regelmatig zonder klachten ongesteld geweest, ik kon de klok erop gelijk zetten. 1,5 jaar geleden veranderde dat, zeer heftig, dikke stolsels( sorry, wat onsmakelijk) en onregelmatiger, van 4-7 weken. Ik voel het niet meer "aankomen", geen pijnlijke borsten of vage krampen. De vloedsluizen gaan open en ik vraag me iedere maand weer af waar het allemaal vandaan komt.....Verder heb ik geen klachten, wat lichte opvliegers en soms 's nachts een beetje warm. Inmiddels ben ik 55 geworden en ben het zo verschrikkelijk zat ! Hoorde pas van iemand die hierom gecurreteerd was en daarna nooit meer ongesteld. Iemand ervaring en zou je hiermee naar de dokter gaan ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marjanne

marjanne

13-08-2011 om 08:08

Lastig

Inderdaad...naar de dokter (hoorde laatst van een gyn dat je altijd naar een dokter moet als je langer dan een week menstrueert)
Meerdere vrouwen in de overgang hebben deze problemen, helaas kan zoveel bloedverlies ook een ijzertekort geven.
Dat het heel erg lastig is spreekt voor zich
Curetteren heeft niets te maken met nooit meer menstrueren, dat was ws toeval.
Vorig jaar had ik ook een menstr die niet stopte en heb toen primolut van de huisarts gehad(kan ook met NSAID). nu is het weer ?? na 4 weken of na 4 maanden??
Lastig, maar dit kan ik wel accepteren naast de andere overgangsklachten
succes, Marjanne

Shonagh

Shonagh

14-08-2011 om 13:22 Topicstarter

Marjanne

Bedankt voor je reactie. Ik menstrueer niet lang hoor, 3-4 dagen loopt het eruit en dan 1-2 dagen wat lichter.
Curetteren op (ongeveer) 55 jarige leeftijd zou wel de menstruatie kunnen doen stoppen hoorde ik, even een grote opruimbeurt. Daar had ik graag nog wat meer over gehoord. Waarschijnlijk niet zoveel leeftijdsgenoten hier, maar misschien van oudere zussen/ vriendinnen/ moeders ?

Tink

Tink

14-08-2011 om 17:17

Bedoelen ze niet...

... Novasure, in plaats van curetteren? Daarbij wordt je baarmoederslijmvlies min of meer weggebrand. Bij mij is het in januari gedaan (naast nog wat andere zaken) en sindsdien word ik wel ongesteld, maar een heeeeel stuk lichter dan voorheen. Kan het met 1 maandverbandje per dag goed af.
Google maar eens op Novasure dan zie je wat het inhoudt.

Shonagh

Shonagh

14-08-2011 om 20:57 Topicstarter

Tink

Beadnkt voor je tip, ik zal me er eens in verdiepen.

ilsepilse

ilsepilse

17-08-2011 om 20:01

Van primolut

kreeg ik weer pukkels, ben er maar weer mee gestopt en weer 3md de pil, dan is het wat minder geworden.
bij de Alant ziekenhuizen een heel goede service!

Shonagh

Shonagh

18-08-2011 om 11:08 Topicstarter

Ilsepilse

Ik snap je reactie niet zo goed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.