Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Helemaal op


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Soort bedrijf

Hoi Miroy,

zag vanmiddag bij wat voor bedrijf je werkt en het verbaast me niets dat je baas zo reageert. Ik heb een paar maandes bij zo'n besrijf gewerkt en de hele organisatie was totaal onprofessioneel en ronduit vrouwonvriendelijk.

Ik hoop dat je een goede arbo arts treft!
Succes!

miroy

miroy

23-10-2012 om 21:05 Topicstarter

Vertigo

het was niet de bedoeling om te vermelden bij wat voor bedrijf ik werk, maar gelukkig heeft de FB het verwijderd voor me en kon ik een aangepaste versie erop zetten.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds ik daar werk eigenlijk nooit problemen met mijn baas heb gehad, tot zo'n 2 1/2 week geleden de ellende begon. Eerst met me verkeerd inplannen waardoor ik werd afgesnauwd, moest ik 2 verplichte vrije dagen opnemen en niet reageren op mijn mail over het feit dat ik 2 dagen ben afgesnauwd en hiervan niet gediend ben en we als volwassenen onder elkaar toch samen erover kunnen praten.

Dat begon al aan me te vreten met de problemen waar ik al mee liep, plus nog eens een fikse belasting aanslag. Ik huil veel, zie geen positiviteit, slaap slecht en ben soms zo slap van moeheid dat ik sta te trillen en te zweten.
Ik heb vanmiddag de huisarts gebeld en ik kan donderdag bij hem terecht, de assistente heeft 2 consulten gereserveerd. Dus kan rustig mijn verhaal doen. Mijn moeder gaat met me mee om me te ondersteunen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

23-10-2012 om 22:52

Jeetje

Sjongejonge wat een hork van een werkgever zeg. Het is heel vervelend, zeker omdat je al overspannen bent, maar dit moet zsm opgelost worden. Zolang je nog niet bent ziek gemeld ben je nl. ongeoorloofd afwezig en wordt je loon ook niet doorbetaald en/of krijg je geen Ziektewet-uitkering. Zorg er ook voor dat je niet verwijtbaar werkloos wordt want dan krijg je ook nog eens problemen met het UWV.

Doe verder geen uitspraken meer over de redenen van je ziek-zijn naar je werkgever toe; hij zal de boel toch verdraaien. Laat je huisarts, je contactpersoon bij de FNV en wie je nog meer spreekt eea op papier zetten; kortom, verzamel zoveel mogelijk schriftelijk materiaal waaruit blijkt wat er met je aan de hand is en wat je kan helpen. Succes!

miroy

miroy

23-10-2012 om 23:11 Topicstarter

Elisa

ik heb gisteren niks gezegd over wat de belasting betreft,en mijn ziekmelding staat zwart op wit nu in de brief. Hierin staat dat hij de ziekmelding op de bewuste datum niet in behandeling neemt.

Ik heb zojuist ook nog een tip gekregen waar ik ook verder mee kan. Die hebben al een dossier liggen met klachten over datzelfde detacheringsbedrijf. Dus ga morgen bellen met deze contactpersoon en mijn verhaal ook daar nog eens uit de doeken doen.

Misschien dat ik daar ook nog wat wijzer van wordt.

Voor nu hoop ik dat ik goed kan slapen, ik duik me bedje in, welterusten

miroy

miroy

25-10-2012 om 11:26 Topicstarter

Zojuist een goed gesprek gehad

bij de huisarts. Hij heeft rustig naar me geluisterd, ik was al blij dat ik niet in tranen uitbarste, al had het gesprek denk ik ook geen 3 minuten langer moeten duren...

Hij heeft aangegeven dat ik moet waken voor mijn accu en niet nog meer stress op me moet nemen door ook nog eens met mijn baas in discussie te gaan. Hij heeft me geadviseerd om zoveel mogelijk uit handen te geven en ervoor te zorgen dat ik nu even de tijd voor mezelf neem, als ik moe ben of me slap voel, gewoon even gaan liggen en niet denken ja maar ik moet eigenlijk dit of dat doen. Makkelijk gezegd natuurlijk, maar goed zal toch echt keuzes moeten maken.

Voor het slechte slapen heb ik medicatie gekregen wat ik 1 week aan 1 stuk door mag gebruiken, daarna afbouwen en dan stoppen ivm mogelijke verslaving.

Verder moest ik hem op de hoogte houden en als ik behoefte eraan had kon ik bij hem langs komen.

Het was fijn even mijn eigen huisarts te hebben gesproken en dat mijn moeder me steunde hierbij.
Voor nu effe een bakkie koffie en dan effe met de hond naar buiten

amk

amk

25-10-2012 om 14:23

Fijn

dat is goed om te lezen.
je bent er nu nog niet aan toe, maar mijn bedrijfscounceler waar ik via de bedrijfsarts naar toe ben gestuurd heeft mij een training mindfulness aangeraden. En ik volg die nu ook op kosten van mijn werkgever. (ja er zijn wel meedenkende soorten)
Maar misschien is dat iets voor je. Het leert je een ander reactie patroon aan en vooral ook om naar je lichaam en gevoelens te luisteren.
Ik was er zelf al wel mee bezig maar dan is het moeilijk om je eigen gewoonten te veranderen, maar door de 'dwang/druk' van de training doe ik het wel en na 1 trainingsdag had ik er al profijt van. Ik moet er nu nog 1 en ik ben er heel erg blij mee. Ook mijn omgeving merkt nu na 2 maanden het verschil al.

Ga nu eerst uitrusten en alles zo veel mogelijk laten bezinken. En wacht de oproep van de arbo-arts maar af. Als je werkgever je niet ziek meld heeft hij het probleem straks, zeker als je het nu kunt aantonen dat jij je ziek gemeld hebt en ook hulp hebt gezocht via je huisarts.

Miroy

Ik leef met je mee Miroy! Wat een gedoe!
liefs

miroy

miroy

01-11-2012 om 16:13 Topicstarter

Nog steeds geen reactie

Ik heb nog steeds geen enkele reactie ontvangen van het detacheringsbedrijf of mijn baas. Ik heb gisteren een mail verstuurd met het verzoek om een reactie of mijn ziekmdling in behandeling is genomen en of er een afspraak is gemaakt bij de Arbo arts.
Hierin heb ik aangegeven dat ik binnen 5 dagen een antwoord wil.

Ben erg benieuwd, want heb totaal niks meer gehoord, gelukkig een lieve collega die me met regelaamt belt om te vragen hoe het met me gaat.

En dan was ik gisteren aan het opruimen en wil de salontafel verschuiven, bij het omhoog komen schiet er iets verkeerd in me rug ooeeiii pijn werd steeds erger. Blijkt nu dat ik spit heb, heb finke dosis pijnstillers en morfine, dus gaat goed hier met deze dame, pffff

Elisa Gemani

Elisa Gemani

01-11-2012 om 23:12

Bellen

Je hebt nog niks gehoord?? Ik zou niet mailen, maar morgen meteen bellen met het detacheringsbedrijf. Kan je niet meteen bellen met de Arbo-arts? Je bent dus al vanaf 18 oktober ziek thuis; je baas heeft je waarschijnlijk (nog) niet ziek gemeld dus ben je ongeoorloofd afwezig en dat heeft consequenties voor je loon. Wanneer zou je je loon krijgen? Heb je wel je loon gekregen of (nog) niet? Hoe ga je het doen als je loon niet wordt uitbetaald of als je geen Ziektewet-uitkering krijgt over deze periode? Ik zou hier echt als de hazen werk van maken. In dit soort situaties moet je niet afwachten, maar er zelf achteraan blijven zitten. Bellen, bellen en nog eens bellen. Succes!

miroy

miroy

02-11-2012 om 10:22 Topicstarter

Gebeld n.a.v.

een brief die ik gisteren in mijn brievenbus vond.

Eeen brief van het detacheringsbedrijf dat Dhr XX aan mijn duer is geweest op 31 oktober en of ik contact met hem wilde opnemen om de ontstane situatie hem hem te bespreken. Nu vraag ik me af hoelaat hij dan aan de deur is geweest want ik ben pas aan het eind van de middag door me moeder opgehaald om bij haar te komen eten. Maar goed heb hem diverse malen proberen te bereiken, via zijn mobiel, via het detacheringbedrijf maar krijg hem niet te pakken. Via het detacheringsbedrijf krijg je hem sowiezo nooit te pakken, maar heb vriendleijk verzocht hem mij terug te laten bellen.

Ik heb loon gekregen, maar te weinig, dus ga ik er weer achteraan. Hij mag als hij mij bezoekt alle papieren meebrengen over mij, want die wil ik graag inzien.
Daarnaast heb ik al contact gehad met mijn advocaat, die blijkt hem van eerdere zaken al te kennen en gaf aan dat hij me graag wilde hebben, volgende week donderdag heb ik een afspraak.

Dus nu wachten of Dhr XX mij terug belt

"mijn advocaat"

Klinkt altijd goed "mijn advocaat". En natuurlijk wil hij je zaak graag behandelen, ook een advocaat wil graag werk. Eerlijk gezegd denk ik dat het een zeer lastige situatie is. Je werkgever heeft je vervangende werkzaamheden aangeboden, hoe heb je daar op gereageerd? Je hebt zorgen om o.a. een belastingaanslag, je baas weet daarvan en vindt dat geen reden om thuis te blijven. Jij zegt er niet over gesproken te hebben, hoe weet hij dat dan? Ook is er aangegeven dat je de belastingaanslag kunt opsturen voor inzage, hulp? Heb je dat gedaan?
Wanneer is de afspraak bij de arbo arts? Heb je die aanvraag op papier staan? Ook is het niet handig om alleen telefonisch verzoeken achter te laten om jou terug te bellen. Alles moet schriftelijk. DHR.xxx belt jou niet terug, hij doet alles per brief en nu lijkt het of er van jou geen enkele reactie komt. Je hebt te weinig loon ontvangen, heb je al een schriftelijke reactie de deur uit, met je protest?
Ik begrijp je frustratie over de hele gang van zaken maar je moet proberen dit heel zakelijk en correct aan te pakken, je gevoelens overheersen nu, dat is logisch.
Praat ook met de advocaat over de kosten die hij aan je gaat berekenen. Zeker als je de zaak eventueel zou verliezen.

miroy

miroy

02-11-2012 om 12:23 Topicstarter

Wil40

Allereerst heb ik inderdaad een advocaat, deze heeft voor mij goed werk geleverd in een andere zaak, mij altijd vooraf laten weten, wat het mij gaat kosten.

Maar goed even alles op een rijtje;

Ik heb hem gemaild en gebeld.
Ik heb nog geen protest ingediend ivm loon omdat mijn loonstrook nog niet binnen is
Als ik mail dan mail ik erg zakelijk, ik heb op een kantoor gewerkt dus weet hoe zulke brieven moet opstellen.
Dat van de belasting weet mijn baas omdat ik toen ik nog aan het werk was dit heb verteld, maar ik heb hierover niets tegen mijn baas gezegd in het telefoongesprek wat in de brief wel wordt beweerd.
Er is nog geen afspraak met de Arbo arts, deze kan ik zelf niet maken, omdat ik niet weet welke dat is en of mijn werkgever wel een arboarts heeft.
Mijn werlgever heeft idd mij vervangende werkzaamheden aangeboden, echter kan mijn werkgever niet bepalen of ik in staat ben om te werken. Mijn werkgever zal eerst de Arbo arts moeten laten beoordelen of ik kan werken en wat voor vervangend werk ik dan aankan.
Ik weet wat de werkzaamheden op mijn werk zijn en ik weet dat ik deze niet op dat moment en op dit moment kan uitvoeren. Dit vergt echt veel concentratie en dat lukt me nu gewoon niet.
Het telefoontje van mijn werkgever was erg intimiderend, hij heeft mij vervangend werk aangeboden onder druk. Hij had ook kunnen zeggen, kom even langs, praten we erover , kunnen we kijken of we mss iets hebben voor een paar uurtjes wat je wel kunt doen.

Ik ben niet verplicht om mijn belastingpapieren die niets met mijn werkgever te maken hebben aan hen door te spelen. Daarbij was daar al een andere instantie mee bezig, dus lijkt me sowiezo niet handig dat er 2 bedrijven met de belasting gaan bellen, dan wordt het helemaal onoverzichtelijk.

even voor de duidelijkheid;
Ik ben niet verplicht mijn werkgever te vertellen wat ik mankeer als ik me ziekmeld
Mijn wergever is wel verplicht mijn ziekmelding in behandeling te nemen
Mijn werkgever mag en kan niet beoordelen of ik werkzaamheden kan verrichten
Mijn werkgever is net als ik verplicht aan de wetten te voldoen

Elisa Gemani

Elisa Gemani

02-11-2012 om 14:11

Miroy

Even voor de duidelijkheid: je werkt dus via een detacheringsbureau. Het bureau heeft de mensen in dienst en de werkgever huurt hen voor een periode in. Formeel is het detacheringsbureau dus de werkgever van de te detacheren werknemer. Jij bent een ingeleende werknemer. Omdat het detacheringsbureau de werkgever is, loopt het detacheringsbureau de werkgeversrisico's bij ziekte (doorbetaling van het loon) en bij ontslag (ontslagvergoeding). Als je werkgever (in dit geval het detacheringsbureau) je niet op tijd ziekmeldt, moet je jezelf zsm ziekmelden bij het UWV.
Heb je een contract met of zonder uitzendbeding? http://www.uwv.nl/Particulieren/ik_ben_ziek/ik_ben_ziek_en_heb_geen_werkgever_meer/ziek_en_geen_werkgever_meer/uitzendkracht_en_ziek.aspx

Afhankelijk van de hoogte van je inkomen heb je recht op gesubsidieerde rechtsbijstand. Dit kan enorm schelen in de kosten van een advocaat. Het Juridisch Loket kan dit samen met je bekijken:
http://www.juridischloket.nl/werkwijze/rechtsbijstand/advocaat-nodig/Pages/default.aspx http://www.rvr.org/nl/subhome_rz/rechtsbijstandverlener,Inkomensgrenzen.html

Verder: bewaar alle correspondentie en bewijzen van communicatie zoals e-mails en telefoontjes. Schrijf precies op wanneer je wie hebt gebeld, geschreven en gemaild.

Het is heel vervelend dar die man van het detacheringsbureau langskwam toen je net niet thuis was. Je bent verplicht tijdens ziekte thuis te blijven of op een (vooraf opgegeven) ander adres waar je ziek verblijft, in ieder geval totdat je een eerste bezoek hebt gehad van je werkgever/Arbo-artst/bedrijfsarts/UWV. Dit kan tegen je worden gebruikt.

Lastige situatie; je zou er ziek van worden als je het al niet was...

miroy

miroy

02-11-2012 om 16:05 Topicstarter

Elisa

bedankt voor de info die je me hebt gegeven.

Ik vraag me dus af wanneer hij aan de deur is geweest. Ik heb namelijk een hondje dat natuurlijk uitgelaten moet worden. Normaal gesproken doe ik dat hier achter de flat, maar omdat ze daar nieuwe paden aan het aanleggen zijn laat ik haar nu op een ander veld uit.

Het zou dus kunnen zijn dat hij in die tijd is geweest. Maar goed ik heb ondertussen al 7x geprobeerd hem te bereiken, maar helaas niet gelukt. Ik heb hem nu een mail gestuurd dat hij niet te bereiken is en of hij alsnog contact mij op wil nemen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

02-11-2012 om 16:30

Miroy

Maar weet je al of je een contract hebt zonder of met uitzendbeding? Dan zou het in ieder geval niet kloppen dat je baas van het bedrijf dat jou heeft ingehuurd jou moet ziekmelden, maar moet het detacheringsbureau dat doen. En als zij dit niet hebben gedaan, moet je dit dus zelf doen bij het UWV en liefst binnen twee werkdagen nadat je ziek bent geworden. Heb je al contact gehad met het UWV? Zij kunnen je desnoods ook verder helpen. Ik zou als ik jou was het UWV meteen bellen. Hoe meer je zelf doet, des te beter.
Maar wat een bijzonder naar gedoe zeg; krijg je er ook nog eens bij...

miroy

miroy

02-11-2012 om 16:40 Topicstarter

Contract

Ik heb een normale arbeidsovereenkomst. Ik werk gemiddeld 32 uur per week wat niet vast staat in het contract. Ik werk al vanaf dag 1 zoveel uren.

Na een paar maanden stond er opeens M.U.P. op de loonstrook, heb een aantal malen gevraagd wat dit inhoudt, maar krijg geen reactie. Ik heb ook niet getekend voor een M.U.P. overeenkomst.

Ik heb mij op 15 oktober eerst bij het detacheringsbedrijf en daarna bij mijn werkgever ziek gemeld. Mijn werkgever was toen op vakantie dus dat houdt in dat het detacheringsbedrijf niets met mijn ziekmelding gedaan heeft en heeft gewacht tot mijn baas terug was van vakantie.

Ik ben nu vanaf 15 oktober thuis, ben altijd thuis geweest op dokter, apotheek, hond uit laten, fysio en bij mijn ouders eten na. Ik heb contact gehad met de FNV en met een andere instelling die het reilen en zeilen van mijn werkgever in de gaten houdt. Zij hebben anagegeven dat ik zelf geen afspraak kan maken bij de arboarts dat mijn werkgever dit moet doen.

Ik ben overspannen, en de stress neemt hierdoor nou niet bepaald mee af

Sancy

Sancy

02-11-2012 om 17:50

Mup

mup betekent: met uitgestelde prestatieplicht, dat wil zeggen dat het een 0-urencontract betreft. Heb je een contract voor bepaalde tijd?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

02-11-2012 om 17:53

Mup

Je bent dus oproepkracht voor een bepaald aantal uren met een MUP-contract. Dan moet je werkgever in principe gewoon (een deel van) je loon doorbetalen tijdens ziekte en hij moet je dan idd ziekmelden. Die eerste ziektedag moet wel heel duidelijk vaststaan, zie voor meer info:
http://www.arbeidscontracten.com/info/Page2aovk_MUP.html
http://www.uwv.nl/particulieren/Images/UK110%2015735%2001-11.pdf
Ik begrijp hoe je je voelt; ik heb in een vergelijkbare situatie gezeten en werd er alleen maar nog veel meer overspannen van...

miroy

miroy

02-11-2012 om 19:57 Topicstarter

Maar

ze kunnen toch niet zonder medeweten van een arbeidsovereenkomst in een MUP veranderen, dat hebben ze ook gedaan bij andere collega's.

In onze branche heeft men de eerste 8 weken recht op 90% van je laatst verdiende loon, daarna heb je recht op 100 %.

miroy

miroy

02-11-2012 om 20:03 Topicstarter

En dan nog iets

Eindelijk na veel bellen en mailen heeft het detacheringsbedrijf mij vanavond terug gebeld. Ik kreeg te horen dat er een brief onderweg is waarop ik wordt uitgenodigd voor een gesprek voor a.s. donderdag om 10.00 uur. Ik vertel hem dat ik dan niet kan omdat ik dan naar de psychiater moet. Ik moest dan maar een bewijs van de afspraak vragen dat ik daar was geweest en dan zou het gesprek s ‘middags om 13.30 uur zijn. Ik vraag hem hoe laat hij op 31-10 bij mij aan de deur was geweest. Ik merkte meteen dat hij loog hij zei; ow jah ehm dat weet ik niet meer, misschien heb je de bel niet gehoord of zo maar dat maakt verder niet uit. We willen graag met z’n drieën om de tafel gaan zitten om samen te bespreken hoe de situatie is en wat we kunnen doen of hoe nu verder.Maar laten we er “geen drama” van gaan maken en “vooral met elkaar in gesprek blijven”. Op mijn vraag of zij mijn ziekmelding alsnog in behandeling hebben genomen zegt hij dat dit “nog niet" is gebeurd dat ze eerst in gesprek willen en daarna even bekijken hoe of wat. Ze wilden wel kijken of ze me financieel tegemoet konden komen want ze begrepen wel dat ik ook mijn betalingen had o.i.d.

Dus ik moet daar a.s. donderdag naartoe. Ik ga wel effe a.s. maandag met de FNV overleggen of er iemand mee kan want ik zit dadelijk tegenover 2 mannen in me eentje die me al behoorlijk intimiderend hebben behandeld en heb geen zin me dadelijk nog verder te laten kleineren.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

02-11-2012 om 20:26

Miroy

Pfft daar zakt je broek toch vanaf... Ik zou zeker iemand meenemen naar dat gesprek ter ondersteuning. Heb ik ook vaak gedaan in dat soort situaties. Laat diegene ook je contract en loonstrookjes goed bekijken. Succes!!

miroy

miroy

02-11-2012 om 20:38 Topicstarter

Idd

Hier zakt echt mijn broek vanaf, de ene na de andere leugen. Heb het gevoel dat ik straks daarheen ga en dat ze mij m'n ontslagbrief onder me neus schuiven. In elk geval ga ik niet echt met veel vertrouwen naar dit gesprek.
Mijn moeder zei al dat ze met me mee wilde, maar dat lijkt me niet zó verstandig, daar zij echt door het lint kan gaan en daar zit ik nu ook niet bepaald op te wachten....

Mup

Is een o uren contract met uitgestelde prestatieplicht. Je schrijft dat je vanaf het begin 32 uur per week hebt gewerkt. Hoeveel uur staat er in je eerste contract waar de mup vermelding nog niet bij stond? Voor hoeveel uur ben je aangenomen? Heb je je loonstrookjes van het afgelopen jaar nog zodat het UWV bewijs heeft dat je altijd 32 uur per week hebt gewerkt? Als mup ben je een oproepkracht.
Je baas en je detacheerder hebben je beide niet ziek gemeld, ik zou per direct contact opnemen met het uvw. Anders krijg je geen uitkering. De vraag is sowieso of je die krijgt en gebaseerd op hoeveel uur?
Kan je je advocaat niet meenemen naar dat gesprek volgende week? Dit redt je niet met een lieve moeder of buurvrouw. Ik zou dit gesprek niet aangaan als ik niet precies weet wat mijn rechten zijn. Eerst het UWV en duidelijkheid.

En nog

"Op mijn vraag of zij mijn ziekmelding alsnog in behandeling hebben genomen zegt hij dat dit “nog niet" is gebeurd dat ze eerst in gesprek willen en daarna even bekijken hoe of wat. Ze wilden wel kijken of ze me financieel tegemoet konden komen want ze begrepen wel dat ik ook mijn betalingen had o.i.d"

Eerst in gesprek? Waarover? Je bent ziek en voorlopig niet in staat om te werken heb je aangegeven. Ik geloof er niets van dat ze je financieel tegemoet zullen komen, dat blijkt al uit het feit dat ze je nog steeds niet ziek gemeld hebben.

Je denkt zelf dat ze je donderdag willen ontslaan. Eerlijk gezegd dacht ik dat al na het telefonisch gesprek over het niet accepteren van je ziekmelding.

miroy

miroy

02-11-2012 om 23:04 Topicstarter

Heb er idd geen goed gevoel bij

ja ik heb alle loonstroken nog, heb van de laatste maanden ook de precieze uren opgeschreven, alleen weet ik niet of er naar boven afgerond wordt op minuten. dus bijv afgewerkt om 16. 23 uur wordt dat dan 16.30 uur??

In mijn contract staan geen uren vermeld, dat staat bij de meeste collega's niet vermeld in het contract. Maar dan nog mogen zij toch niet zomaar iets veranderen zonder dit vooraf aan ons mee te delen? Het staat gewoon van de ene op de andere maand op de loonstrook vermeld.

Ik heb mijn advocaat vanavond na het telefoontje gemaild, dus ik zal waarschijnlijk maandag wel en telefoontje krijgen van hem.
In elk geval heb ik geen goed gevoel bij..

Geen uren in contract

Die staan er bij mij wel in. Ik heb een contract voor onbepaalde tijd met vaststaande arbeidsuren. Ik dacht dat dat verplicht was? Als er geen uren in staan kan je werkgever die uren dus zelf naar willekeur invullen? Ik weet niet precies wat je rechten zijn als oproepkracht. Daar kan het UWV je alles over vertellen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

02-11-2012 om 23:47

Uwv

Ik zou toch echt maandagochtend meteen het UWV bellen. Je krijgt hoe dan ook toch met het UWV te maken. Je kan aan het UWV meteen vragen wat je rechten en plichten zijn in het geval je idd ontslagen wordt (zo dit al gebeurt en wettelijk mag). En nogmaals, als je werkgever je niet (tijdig) ziek meldt, moet je jezelf ziek melden bij het UWV. Doe dat nou gewoon, dan kan met je later niet verwijten dat je er zelf niet alles aan hebt gedaan. En neem donderdag een onafhankelijk, deskundig iemand mee naar dat gesprek. Iemand van het FNV, een sociaal-juridisch raadsman/vrouw of zo iemand.

miroy

miroy

03-11-2012 om 10:32 Topicstarter

Pffff

ik ga maandag bellen naar het uwv en de fnv en dan ga ik er alles uitgooien, heb vannacht wederom er wakker van gelegen, slaaptablet genomen en gelukkig een paar uurtjes kunnen slapen, maar al die ellende pffff ik weet onderhand niet meer waar ik moet beginnen. Misschien dat ik zo eens effe een lijstje ga opstellen dat ik niks vergeet.

Fiorucci

Fiorucci

03-11-2012 om 14:01

Miroy

Ik zou het hele verhaal van a tot z op papier zetten, zodat je niks kan vergeten en omdat je nu nog weet wat precies wanneer plaatsvond en wat er is gezegd. Sterkte!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.