Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Helemaal op


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Spelletje

Wat heeft de advocaat intussen voor je gedaan? Die heb je nu hard nodig. Als je nu gaat werken geef je toe dat je dus wel in staat bent om te werken, althans zo ziet je baas dat. Een maand thuis en geen arbo arts inschakelen? Zeker een raar spelletje. Ontslag aanvraag? Dit loopt uit op een rechtszaak, is je advocaat goed op de hoogte van alle ontwikkelingen?

miroy

miroy

19-11-2012 om 18:57 Topicstarter

Advocaat

Ik heb de advocaat nog niet gesproken, maar ga hem vanavond een mail sturen en kijken wat hij zegt. Ik ben volgens de loonstrook wel ziekgemeld, maar niet bij een arbo arts dus.

Ik vindt het allemaal erg vreemd verlopen en wordt hier erg onzeker van. Ik verwacht morgen een reactie van de advocaat, dus dan weet ik meer en hoe we het verder aan gaan pakken.

amk

amk

19-11-2012 om 19:29

Hoelang ben je al ziek?

want die arbo arts had je binnen 2 weken opgeroepen moeten hebben.
Het kan dus zijn dat ze een heel andere reden hebben opgegeven als ziekmelding. Die moet je ook nog eens zien te achterhalen.
En de vraag is nog steeds of je daadwerkelijk bij de arbodienst bent ziek gemeld. Wat er op je loonstrook staat betekend alleen dat je bij P&O ziek gemeld bent.

NaShA

NaShA

19-11-2012 om 21:07

Als je ziek bent en er is ontslagvergunning aangevraagd...

NA je ziekmelding, kan werkgever geen gebruik maken van een eventuele vergunning! Je MOET nu echt druk gaan laten zetten door je advocaat en je MOET nu echt via UWV gaan zorgen dat je op ziek komt te staan!

miroy

miroy

20-11-2012 om 07:56 Topicstarter

Ziek en meer

ik heb me op 15 oktober ziekgemeld, vanaf die tijd geen arbo arts gezien of gehoord.

volgens de brief die ik had gekregen van het detacheringsbedrijf was mijn ziekmelding niet in behandeling genomen.

Volgens het UWV kan ik mezelf daar niet ziekmelden.

Tijdens het gesprek met mijn collega's kwam naar voren dat 1 van hen ook veel problemen heeft gehad, dat ook zij geen Arbo arts heeft gezien of gehoord. Ik vraag me dus af of hun wel verzekerd zijn voor ziekte o.i.d.
Als ik dus niet bij UWV ben ziekgemeld kan hij dus wel een ontslagvergunning aanvragen? De dames gaven aan dat zij aan het begin van hun contract bij een Arbo arts o.i.d. zijn geweest om een gezondheidscheck vanwege een wettelijk examen dat we allemaal moesten doen. Ik ben daar nooit geweest en weet dan ook niet hoe Dhr Z het voor elkaar heeft gekregen dat ik zonder medische verklaring toch examen heb kunnen doen.

Het is allemaal zo dubieus wat er allemaal gaande is.
De advocaat heb ik gemaild, dus even afwachten wat zijn plannen zijn.

Egel

Egel

20-11-2012 om 09:22

Miroy

Sterkte Miroy. Ik heb hier niet veel verstand van maar het klinkt wel als een advocatenzaak. En daarom begrijp ik je afwachtende houding niet zo goed. Mailen als je vandaag hiermee verder moet is niet handig. Ik zou zometeen bellen en als je door een assistent word gezegd dat je later nog terug wordt gebeld, moet je vragen wanneer hij zal bellen want dat dit nu urgent is geworden. Elke dag telt, wacht niet op een mail. Fiets desnoods langs bij dat kantoor. Sterkte!

Over het bellen van advocaten

Even een tip voor het bellen van advocaten. Die mensen hebben normaal gesproken secretaresses en die plegen telefoonnotities aan te nemen. Maar daar gebruik van. Bel, en als de advocaat zelf op dat moment niet aan de lijn kan komen, zeg dan tegen de secretaresse: "ik wil graag dat X me zsm terugbelt, ik maak me ernstig zorgen, ik heb begrepen dat ik niet bij UWV ben ziekgemeld en heb gehoord dat er een ontslagvergunning voor me is/wordt aangevraagd. Volgens mij is er nu haast bij".

Dat geeft niet alleen de boodschap dat je dringend wilt worden teruggebeld, maar ook concreet waarover, en wat er precies aan de hand is. Dan weet de advocaat ook wat die moet doen, behalve terugbellen.

Groeten,

Temet

NaShA

NaShA

20-11-2012 om 12:42

Precies, bellen dus!

geen mail sturen...

Elisa Gemani

Elisa Gemani

20-11-2012 om 13:12

En nog eens bellen

Ik heb dit soort onverkwikkelijke situaties meer dan eens meegemaakt, ook met beruchte instanties als de belastingdienst en het uwv. Je wordt ofwel van het kastje naar de muur gestuurd, ofwel men belooft terug te bellen en dat gebeurt dan vervolgens niet. Je dossier/vraag verdwijnt dan in het niets. Het enige wat werkt is bellen, bellen en blijven bellen. Die mensen gek maken met je gebel. Echt, er zijn weken geweest dat ik zonder overdrijven 6 uur per dag aan de telefoon hing. Niet mailen; bellen! En alle telefoontjes opschrijven plus de namen van degene die je aan de telefoon krijgt. Ja, dat komt er ook nog eens bij als je overspannen bent maar wil je dat er iets gebeurt dan moet je aanhouden en volhouden. En maak duidelijk waar het over gaat en hoe dringend het is. Succes!

Eén keer bellen in dit geval wel genoeg

Elisa, Miroy hoeft niet alle instanties af te gaan bellen. Kennelijk heeft haar werkgever haar niet ziekgemeld bij UWV en UWV stelt dat Miroy zichzelf niet kan ziekmelden. UWV bellen heeft dan op dit moment geen zin.

Ik denk dat haar advocaat in actie moet komen om de werkgever duidelijk te maken dat dit niet gaat zo.

Miroy hoeft dus alleen maar haar advocaat te bellen zodat die in actie kan komen.

Die advocaat hoeft niet zes keer per dag gebeld en gekgemaakt te worden, dat maakt de samenwerking wat stroef en nodig lijkt me dat niet. Als Miroy duidelijk maakt a) wat er aan de hand is en b) dat ze zich ernstig zorgen maakt en heel graag bericht wil dan zou die advocaat daarmee uit de voeten moeten kunnen. Als die dan niet binnen twee dagen heeft gebeld dan zou ik wel weer bellen.

Wat ook kan is bellen, boodschap doorgeven, en er een mail (kort) overheen sturen. Veel advocaten zitten ook na kantooruren nog op het werk en er is een kans dat hij/zij dan niet wil terugbellen na kantooruren, maar misschien wel even een mailtje wil sturen.

Maar als een boodschap is doorgegeven, is-ie doorgegeven. Je kan dan in principe een reactie verwachten. Meteen dezelfde dag meermalen gaan bellen kan dan ergernis wekken zonder dat het verder nut heeft.

Groeten,

Temet

Elisa Gemani

Elisa Gemani

20-11-2012 om 14:35

Aanhouder wint

Tja, dit speelt al ruim een maand en wat heeft die advocaat tot nog toe concreet gedaan en bereikt? Vrij weinig.
Die link van het UWV had ik al gegeven; je kan je wel zelf ziekmelden (dat moet je zelfs) als je werkgever dit niet of te laat doet. Dit heb ik ook een keer moeten doen. Je moet het heft in eigen handen hebben en houden en pro-actief te werk gaan. Anders kan het tegen je gebruikt worden en eindig je bijv. met onterecht verwijtbaar werkloos zijn en geen uitkering van het UWV krijgen. Zo ver is het toen bijna gekomen en dat is niet fijn... Dankzij mijn volharding en gebel is het gelukkig goed gekomen.

miroy

miroy

20-11-2012 om 16:53 Topicstarter

Advocaat heeft gebeld

Mijn advocaat heeft gebeld, hij begrijpt dat ik me zorgen maak en vindt het een zeer vreemde kwestie. Ik had hem gemaild dat ik vanavond naar de vergadering wil en dan later bespreekbaar zou maken wanneer ik weer langzaam aan het werk zou gaan.

Hij gaf aan dat ik niet ga werken dat een arbo arts dat gaat bepalen. Zolang ik niet in staat ben om mijn eigen werkzaamheden voor het normaal aantal uren uit te voeren ben ik gewoon ziek.

Mijn advocaat gaf aan dat het detacheringsbedrijf een ontslagvergunning kan aanvragen en niet mijn werkgever. Daarbij had ik dan een brief va het UWV moeten ontvangen met daarin de mededeling dat er ontslag is aangevraagd.

Hij vroeg me vanavond gewoon naar de vergadering te gaan om te kijken of er het een en ander over ziektewet werd besproken. Ik moet hem morgen eind van de middag terugbellen en dan gaan we een afspraak maken om het een en ander in gang te zetten.

Verder ga ik morgen alsnog contact opnemen met het UWV om te vreagen wat ik moet doen. Misschien heb ik idd de verkeerde persoon getroffen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

23-11-2012 om 13:32

Miroy

Hoe is de stand van zaken nu?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.