Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Helemaal op


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

04-11-2012 om 09:23

Ziek

Dit wordt een viciueze cirkel zo, want nu wordt je alleen al ziek van je werkgever en alle toestanden die je erbij krijgt!
Sterkte Miroy.

miroy

miroy

04-11-2012 om 11:28 Topicstarter

Alles op een rijtje

Ik heb ales even op een rijtje gezet wat mij morgen te doen staat;

Bellen naar het UWV, aan hen uitleggen hoe de situatie ervoor staat, vragen of zij evt alle corrependentie willen hebben en hoe ik nu moet handelen.

Bellen naar de FNV, de laatste stand van zaken doorgeven en vragen of er iemand mij a.s. donderdag zou willen ondersteunen bij het gesprek. Aangeven dat ik contact heb gelegd met het UWV en wat zij met mij hebben besproken.

Bellen naar het detacheringsbedrijf, vragen of zij mijn loonstrook willen opsturen, die heb ik nog steeds niet ontvangen en heb ik nodig om alles te kunnen controleren.

Alle uren natellen van de afgelopen periode om te kijken of de aangegeven uren kloppen.

Het is idd om nog zieker van te worden en ik moet zeggen dat ondanks dat ik me zeer moe en klote voel, toch nog op een bepaalde hoogte de strijdlust heb. Ik denk dat jullie steun en adviezen me daarbij een duwtje hebben gegeven, dus ontzettend bedankt allemaal!!

Goed bezig miroy

Houd je koppie erbij. Als je de boel onder controle hebt geeft je dat ook weer rust. Vergeet niet bij het UWV aan te geven dat je nog niet aangemeld bent bij een arbo arts. Misschien kunnen zij voor jou daar achter aan. Je hebt de ziekmelding tenslotte nodig voor een ziekte-uitkering. Als je begin volgende week alle telefoontjes en mailtjes hebt gedaan is er hopelijk tijd om even een rust pauze te nemen en te ontspannen. Opladen voor Donderdag.
Stap voor stap de dingen afwerken wat in je mogelijkheden ligt, meer kan je niet doen. Succes!

an

an

05-11-2012 om 08:39

Hier ook burn-out?

Ik herken heel veel van jouw situatie in die van mij.
De reden waarom een mens zich zo gaat voelen heeft altijd wel ergens een reden,denk ik dan.
Het voorbije jaar is het hier ook nogal chaotisch geweest.Er zijn dingen gebeurt waar het hele gezin even ondersteboven van was.Wat die zaken betreft is er nu gelukkig licht aan't eind van de tunnel en is het grotendeels opgelost en kan ik er afstand van nemen.
Maar,ik heb altijd het gevoel dat er steeds weer wat anders in de plaats komt,dat ik nooit eens gewoon gelukkig kan zijn zonder zorgen,piekeren enz...Zeker wanneer het om de kinderen gaat kan ik enorm gaan panikeren.Mijn man is,ook al bedoeld hij het goed natuurlijk,niet meteen de juiste hulp.Hij is een actief iemand,altijd bezig,vooruitziend,soms een beetje té...
Zijn gedrevenheid en gejaag maakt dat ik me nog zenuwachtiger en slechter voel.Althans zo voel ik het momenteel.Weet niet meer of ik dit juist aanvoel,want misschien ligt het wel aan mij?Kan ik nog wel helder denken in sommige situaties?
Heb er al over gepraat met mijn huisarts,maar deze beweerd dat ik helemaal geen depressie heb en heeft me medicatie voorgeschreven.Fout dus!Pas op,ik wil hier niet gaan oordelen over de bekwaamheid van een arts,maar ik wil maar duidelijk maken dat vele dokters nogal vrij snel naar pillen grijpen om het probleem op te lossen.Ik voel aan mezelf dat dit niet de juiste oplossing is.Net omdat ik onlangs heb ervaren dat wanneer je een aantal dagen met die medicatie stopt,het alleen maar erger wordt.Feit is zolang ik ze neem,ik me wat rustiger voel,maar het echte probleem wordt hiermee niet aangepakt.
Denk dus ook,dat je best niet met medicatie begint.

miroy

miroy

05-11-2012 om 09:29 Topicstarter

Fnv gebeld...nog geen uwv

Ik heb zojuist contact gehad met de FNV, ik heb de hele situatie wederom uitgelegd en verteld dat ik a.s. donderdag een gesprek heb. Ze zei dat ik niet alleen moest gaan. Zij konden mij op zo'n korte termijn niet bijstaan. Zij gaven aan dat ik alles goed moest voorbereiden door een aantal zaken op papier te zetten. Ook tijdens het gesprek moest ik belangrijke dingen opschrijven.
Ik moet blijven hameren op een Arbo arts en niks ondertekenen.

Ik zei dat ik dan nu effe contact zou leggen met de UWV om te kijken hoe of wat verder. Ze zei dat dit niet hoefde, mijn werkgever moet dat doen en dat is niet mijn taak. Mijn werkgever moet immers mijn ziekengeld uitkeren en niet het UWV.

Ik heb wel van haar een telefoonnumer gekregen van de vertrouwenspersoon van de FNV die mij gaat helpen voor te bereiden op het gesprek, die kan ik vanavond bellen tuusen 19.00 en 22.00 uur.

Pff ik wordt er effe niet goed van,begin overal aan te twijfelen.

miroy

miroy

05-11-2012 om 09:38 Topicstarter

Ik kan me voorstellen dat je het ook even niet meer weet, ligt het aan jou, ligt het aan de omgeving, om gek van te worden.

Dat je het gejaag van je man niet aankan, ligt ook aan jou. Jij voelt je niet lekker in je vel en daardoor kun je je aan de kleinste dingen gaan irriteren, dat merk ik zelf ook. Ik eet regelmatig bij mijn ouders en begin me steeds meer te irriteren aan het eetgedrag van mijn vader. Dat doet hij al tig jaar alleen doordat ik me nu niet in me vel voel zitten, valt me dat juist op. Ik probeer er dan ook niks van te zeggen, maar dat is heel moeilijk.

Wat de medicatie betreft, ik slik al jaren anti depressieva, gewoon omdat ik chronische depressiviteit heb. Ik zou ook liever zonder willen, maar helaas ik heb het gewoon nodig. Vanaf donderdag ga ik naar een psychiater, heb altijd psychologen gehad en dan ging het altijd over hoe moeilijk ik het had met de opvoeding van mijn beide kinderen die een handicap hebben. Ik heb nu aangegeven naar een psychiater te willen om over MIJ te praten en niet over de kinderen.

Ga even alles voor jezelf op een rijtje zetten wat er allemaal speelt. Wat eigenlijk een moeilijke opgave is, want je zoet door de bomen het bos niet meer. Maar probeer het wel. Ga na of jij mss psychische hulp/ ondersteuning nodig hebt en schaam je niet omdat in te zien.

Als jij denkt dat je die mss nodig hebt, ga dan terug naar je huisarts en vraag een verwijzing naar de GGZ o.i.d.

succes en sterkte ermee

Elisa Gemani

Elisa Gemani

05-11-2012 om 14:21

Uwv

Tja, op de site van het UWV staat het volgende:
"Werkt u als uitzendkracht en staat in uw contract geen uitzendbeding? Dan is het uitzendbureau uw werkgever. Als u ziek bent, meldt u dit bij uw uitzendbureau. Het uitzendbureau betaalt uw loon tijdens uw ziekte door, tenzij dit in uw contract anders is geregeld. Ook blijft het uitzendbureau verantwoordelijk voor uw re-integratie."

Heb je een contract met uitzendbeding:
"Als u ziek bent, meldt u dit bij uw uitzendbureau. Het uitzendbureau geeft uw ziekmelding door aan UWV. Tegelijk met de ziekmelding stopt uw dienstverband bij het uitzendbureau en krijgt u te maken met UWV. U kunt dan een Ziektewet-uitkering krijgen. Wij nemen ook contact met u op om afspraken te maken over uw re-integratie."

"Wat doe ik als mijn werkgever mij niet ziekmeldt bij UWV?
Komt u erachter dat uw werkgever uw ziekmelding niet op tijd doorgeeft aan UWV? Meldt u zich in dat geval zelf ziek bij UWV."

Als je recht hebt op een Ziektewet-uitkering, kan deze zowel rechtstreeks door het UWV als via je werkgever uitbetaald worden, al dan niet in de vorm van loon. Maar het UWV keert de uitkering uit; niet je werkgever. Je krijgt hoe dan ook vroeger of later te maken met het UWV en zij moeten tijdig op de hoogte zijn van zaken als ziekte, einde arbeidsovereenkomst etc. Ook het FNV weet trouwens niet alles. Ik heb veel gehad aan mijn lidmaatschap van de bond toen ik nog werkzaam was maar ook zij hebben mij weleens verkeerde informatie gegeven.

Ik zou toch het UWV bellen en de situatie uitleggen; ook het UWV is er om je te helpen.

an

an

05-11-2012 om 16:19

Twijfel...

Bedankt voor jouw reactie.
Het is inderdaad wel degelijk zo dat ik me door bepaalde situaties,waarvan ik besef dat mijn man hierover wel een punt heeft,niet goed in men vel voel.Door de jaren heen hebben we al het ene en ander meegemaakt op emotioneel vlak en ik krijg nu het gevoel dat het genoeg is geweest.Ik wil niet meer piekeren,me slecht voelen,ik wil gewoon gelukkig wakker worden 's ochtends en niet met een vreemd tergend slecht gevoel.Soms word ik zelfs boos op mijn man omdat hij een probleem weer op tafel gooit,word er nijdig en verdrietig om,wil het niet horen,sluit me af van hetgene zich rondom me afspeelt,wil met rust gelaten worden....Het gaat ook vaak met ups en downs.Wanneer ik voel dat er wat zekerheid en goede vooruitzichten zijn,leef ik helemaal op en kan weer bergen verzetten,maar de minste tegenslag,meningsverschillen enz...zorgen ervoor dat ik me rot voel.En dàt is nu net zo vermoeiend en verwarrend,want uiteindelijk weet ik niet meer waarom ik me slecht voel.Is het omdat ik een probleem heb of is het omdat de problemen ervoor zorgen dat ik me zo voel?

amk

amk

05-11-2012 om 21:02

Elisa

er is een verschil in uitzendkracht en gedetacheerde. Miroy is naar ik begreep een gedetacheerde en in vaste dienst bij haar uitlener. Het FNV geeft in dit geval het juiste advies.

amk

amk

05-11-2012 om 21:04

Miroy

heeft het bedrijf een OR? Waarschijnlijk hebben die ook vertrouwenspersonen die wel zo snel mee kunnen. Voordeel zij kennen het bedrijf en de cao en omliggende wetgeving goed.
En zijn emotioneel niet bij het 'conflict' betrokken.

Ook personeelszaken moet je een lijst kunnen verstrekken met de namen van vertrouwenspersonen.

Amk

Kan het nadelig zijn om zelf contact op te nemen met het UWV om navraag te doen over je ziekmelding? Ik zou persoonlijk ook sterk de neiging hebben om zelf te bellen als mijn werkgever dat niet heeft gedaan. Miroy wil ook weten wie haar arbo arts is bijvoorbeeld.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

05-11-2012 om 21:26

Amk

Voor zover ik begrepen heb, is Miroy werkzaam via een detacheringbureau bij een werkgever op basis van een MUP overeenkomst met een min/maxontract voor 32 uur per week. Zij is dus niet in vaste dienst bij het bedrijf waar ze is ingehuurd; ze is in dienst van het detacheringsbureau.

"Een detacheringsovereenkomst is een bijzondere vorm van arbeidsovereenkomst. Zie ook uitzendovereenkomst.
In de detacheringsovereenkomst kunnen drie partijen worden onderscheiden: de opdrachtnemer (het detacheringsbureau), de opdrachtgever en de medewerker. Voor een goed begrip van de verhouding tussen de betrokken partijen is het volgende van belang. De arbeidsovereenkomst tussen de medewerker en het detacheringsbureau is een uitzendovereenkomst. De uitzendovereenkomst wordt gedefinieerd in artikel 7:690 van het Burgerlijk Wetboek. Op een dergelijke overeenkomst kan een uitzendbeding van toepassing zijn. Als dit ontbreekt, kan gesproken worden van een detacheringsovereenkomst.

Het detacheringsbureau zoekt passende opdrachten voor deze medewerkers bij haar opdrachtgevers. Wanneer de medewerker via het detacheringsbureau werkzaamheden gaat verrichten voor de opdrachtgever, berusten leiding en toezicht over de medewerker en diens werkzaamheden bij de opdrachtgever. De medewerker is formeel in dienst van het detacheringsbureau. Hij is echter feitelijk via het bureau werkzaam bij de opdrachtgever, maar de medewerker heeft geen arbeidsovereenkomst met de opdrachtgever. Aangezien de medewerker feitelijk werkzaam is bij de opdrachtgever, is deze verantwoordelijk voor instructies en begeleiding op de werkplek. Hij moet de medewerker net zo (goed) behandelen als zijn eigen medewerkers.

De meest gangbare vorm van een detacheringsovereenkomst staat niet toe dat de medewerker na de periode van detachering in dienst komt van de inlener of opdrachtgever. De medewerker is namelijk feitelijk in dienst van het detacheringsbureau en gezien de kernactiviteit van detacheringsbureaus is het niet wenselijk zulks toe te staan."

Elisa Gemani

Elisa Gemani

05-11-2012 om 21:30

Uwv

Hoe dan ook, ik zou wel alvast het UWV bellen en daar advies inwinnen. Je kan niet om het UWV heen in deze situaties; straks is ze wellicht afhankelijk van inkomsten, uitgekeerd door het UWV.

miroy

miroy

05-11-2012 om 22:26 Topicstarter

Uwv geweest

Vandaag moest ik bij de sociale dienst de papieren van de belasting afgeven. Dat bevindt zich op het werkplein waar ook het UWV is gevestigd. Ik heb een advies gesprek gehad met een medewerkster. Zij vond het slecht van de FNV dat zij niet voor mij in de bres springen door het detacheringsbedrijf aan te schrijven met daarin de regels omtrent ziekmelding.

Verder gaf zij aan dat ik me niet ziek kon melden bij hun dat de werkgever dat moet doen. Zij gaf me het advies om iemand mee te nemen naar het gesprek, wat ik wel moet melden bij mijn werkgever. Alles te noteren wat belangrijk is, niks te ondertekenen en als ik iets kreeg op papier te zeggen dat ik het graag thuis even rustig nog eens wil doorlezen en er dan de volgende dag mee naar haar te komen zodat zij het ook kan doorlezen, zodat ze me verder advies kan geven.

Vanavond heb ik vanaf 19.00 uur geprobeerd de vertrouwenspersoon van de fnv te bellen, helaas zonder resultaat want de lijn was continue bezet.

Als het goed is heb ik al iemand die met me mee wil. Ze gaat alles doorlezen en 2 adviezen naar me mailen waar ik over na moet denken. dus wordt vervolgd...

Elisa Gemani

Elisa Gemani

07-11-2012 om 18:54

Miroy

Succes morgen met het gesprek! Gaat er iemand met je mee?

miroy

miroy

08-11-2012 om 08:47 Topicstarter

Vandaag

heb ik het gesprek met het detaceringsbedrijf en mijn baas. Ik heb slecht geslapen en voel de spanning.

Er zou iemand met me meegaan, maar die is gisteren met 2 zieke kindjes komen zitten en haar man is aan het werk in het buitenland. Dus nu even kijken of ik nog iemand geregeld krijg.

Zometeen naar de psychiater,dat is stap 1 en dan kijken hoe ik vandaag stap 2 overleef......

Succes!

Miroy, ik hoop dat jer erdoorheen komt.

miroy

miroy

08-11-2012 om 20:19 Topicstarter

Ggz en gesprek werk

Vanmorgen ben ik bij de GGZ geweest waarbij ik eerst vragen via de computer moest invullen en daarna een intake gesprek kreeg. Ze heeft alles genoteerd en zou overleggen hoe en wanneer de behandeling zou starten. Ze heeft me later vandaag teruggebeld en laten weten dat ik op de wachtlijst kom. Dat kan tussen de 3 en 6 maanden duren!!! Ze gaan behandelen op traumaverwerking en als het zo is dat ik het niet vol kan houden mocht ik bellen.

Vanmiddag om half 2 gesprek gehad op het werk. Gelukkig kon een goede vriendin met me mee. Ik kwam binnen en de 2 heren zaten al te wachten. Ik zal de detacheringsbaas even Dhr. E noemen en de baas van mijn oorpronkelijke werk Dhr Z.

Dhr E vroeg wat er nu precies scheelde naast de belastingaanslag, wat was er nog meer waardoor ik overspannen ben geworden.
Ik heb aangegeven dat dit nogal prive is en ik dit kan vertellen. Hij gaf aan dat dit wel nodig is om te kijken hoe we verder kunnen. Ik heb daarop aangegeven dat ik niet verplicht ben te vertellen wat er speelt en ik dit op dat moment ook niet wilde vertellen.

Ik heb aangegeven dat ik dit eventueel met een arbo arts zou kunnen bespreken. Dhr E gaf aan dat een Arbo arts zo ook niks kon, omdat er een dossier moet zijn gevormd om dan pas een cliënt te kunnen beoordelen.

Hij gaf aan dat er iets moest gebeuren, dat het bedrijf verder moest en niet kan gaan zitten wachten op een werknemer die niet weet hoe lang dit gaat duren.

Ik gaf aan dat ik niet helderziend ben en dus geen idee heb wanneer ik weer zou kunnen werken. Dat ik 4 verschillende soorten medicatie heb, waarvan 2 waarop een gele sticker staat.

Dhr. E gaf aan dat ik kan aangeven dat ik bijv per 1 december mijn werkzaamheden kan hervatten zodat er een tijdsbestek vaststaat. Of dat ik anders zou moeten zeggen dat ik mijn ontslag neem.

Ik zei; ik neem helemaal niks. Ik hou van mijn werk, vindt het ontzettend leuk, daar ligt het niet aan dus zie ook geen reden om ontslag te nemen.
Ik gaf aan dat ik het allemaal niet kan volgen. Dat ik eerst een brief krijg waarin gedreigd wordt met ontslag als ik niet per direct mijn werkzaamheden hervat en dat er na een reactie van mij er ineens wel een gesprek kan plaatsvinden.
Dhr E gaf als reactie; dan kaats ik de bal terug, waarom moet u met de FNV dreigen?

Hierop heb ik aangegeven met niets gedreigd te hebben maar hun alleen heb laten weten dat ik contact met de FNV heb opgenomen om de ontstane situatie te overleggen en advies in te winnen.

Dhr Z gaf aan dat er een oplossing moet komen en dat ik dus maar beter kan vertellen wat er allemaal aan de hand is in plaats van "zomaar" thuis te blijven. Ik zei dat ik nogmaals duidelijk wil maken dat ik niet "zomaar" thuis blijf, als ik dat zou doen dan zou ik me ziekmelden met een griepje en de hele dag aan het zwembad gaan liggen.Dat ik niet kan vertellen wat er allemaal aan de hand is, sommige dingen vertel je niet effe.

Dan moesten we maar uit elkaar gaan, bij Philips zou je nog een ton als gouden handdruk meekrijgen, maar zo rijk waren ze nu ook weer niet, aldus Dhr Z.

Mijn vriendin sprong er tussen en zei; ik kan dit echt niet volgen. Als iemand zich ziek meld dan neem je die melding toch in behandeling en maak je toch een afspraak bij de Arbo arts. Daarbij wordt er nu een voorstel neergelegd die maar 2 wegen kent, of je komt werken, of je neemt ontslag, waar is die middenweg?

Dhr E zei dat er geen middenweg is. Dat Dhr Z met een project zit dat dag en nacht door gaat en als zij niet kunnen overzien hoe lang iets gaat duren zij ander personeel moeten gaan inzetten. Ik zei dus als ik door een aanrijding in het ziekenhuis lig, dan wordt ik ook ontslagen of gevraagd ontslag te nemen?

De vraag bleef steeds terug keren wat er aan de hand was, dat Dhr. Z van alle collega's had gehoord dat ik me had ziekgemeld vanwegen een belastingaanslag. Waarom ik dit niet had aangegeven. Ik zei dat het niet alleen die belasting is en dat er meer speelt en dat ik daarbij hem al duidelijk had gemaakt dat ik die aanslag had gehad voor ik ziek was. Daar kon hij zich niets van herinneren. Ik had een gesprek met hem aan moeten gaan, dat doen andere collega's ook. Er was een paar weken geleden ook een collega naar hem toe gekomen, ik zal geen namen noemen, maar X kwam naar mij en vertelde....???????

Mijn baas zit gewoon een heel verhaal te vertellen over een collega met naam en wat er loos was. En dit gebeurde niet 1x maar liefst 3 - 4 namen hebben de revue gepasseerd?????

Mijn vriendin zei dat het opvallend is dat Dhr Z aangaf dat ik er over had kunnen praten. Ze gaf aan dat ik ruim een week voor ik ziek werd een mail had gestuurd met daarin en aantal zaken die mij dwars zaten en aan hun heb aangegeven, waarop er nooit een antwoord was gekomen. Hierop gaf Dhr Z aan dat dit net een week voor zijn vakantie was en dat hij wel degeleijk heeft gereageerd.Ik zei ja dat klopt 2 regels met ik ga het lezen en bestuderen waar de problemen zich voordoen, dit houdt niet in dat jij of mijn vrouw gelijk heeft. Daarna heb ik er niks meer over gehoord. Hij zei dat hij het rustig wilde bekijken. Ik gaf aan dat hij dat dan aan had moeten geven met bijv. Nu net voor mijn vakantie ga ik het niet redden, zodra ik terug ben maken we een afspraak om het te bespreken.

Hij begon ineens de ene na de andere leugen te vertellen. Ik zou omrijden, ik zou altijd mijn zin en gelijk willen hebben, ik zou ook al meerdere problemen met collega's hebben gehad. Dit was helemaal nieuw voor mij, dus ik zei meteen; ow??? en mag ik dan vragen met welke collega's ik problemen zou hebben gehad? Hij zei; nou dan noem ik H? Dat je huilend naar mij kwam omdat hij enorm tegen je tekeer was gegaan. Ik zei hoo stop nu maak jij je er je eigen verhaal van. Ik ben naar jou gekomen om aan te geven dat ik zijn gedrag zat was en mocht er een keer iets escaleren dat het dan zou zijn omdat ik me niet hoef te laten kleineren door iemand. Dat ik huilend naar jou ben gekomen dat heb jij zelf verzonnen tegen H om zoals jij zelf aangaf tegenover mij de boel wat aan wilde dikken. Dus ga hier nu geen leugens op tafel gooien.

Dhr E wist nergens wat van en wist het even niet en zei; misschien moet je binnekort maar een gesprek plannen tussen Dhr Z en zijn vrouw om die mail even uit te praten. Nou daar dacht Dhr Z anders over en zei; Ik doe hier de gesprekken en mijn vrouw doet alleen haar werk op kantoor. Zij werkt 19 uur per dag en hoeft alleen maar te doen wat ze moet doen en dat is op kantoor. Maar ik zou volgens hem alleen maar aan mezelf denken want die mail stond helemaal vol met ik, ik en nog eens ik en een ander deed alles fout behalve ik.
Ik werd steeds kwader en zei; Je weet wat de opzet was van die mail, maar goed print die mail maar uit leg hem hier maar op tafel dan kijken we er naar. Hij keek me aan en zei; ik print niks uit, had je hem maar me moeten nemen!!

Ik richtte me tot Dhr E en zei; luister ik heb nooit, maar dan ook nooit problemen gehad met zijn vrouw, totdat ik terug kwam van vakantie en zij mij 2 dagen achter alkaar heeft lopen afsnauwen waarop ik een mail heb gestuurd dat ik hier niet van gediend was en we er als volwassenen over kunnen praten. Dhr E zei dat dit mijn goed recht was. Maar dat hij dit verhaal nog niet van Dhr Z had vernomen en dat er mss alsnog een gesprek kon komen. Dhr Z liet weten dat je sommige onderwerpen gewoon moet laten rusten, dan gaat het vanzelf over.....

Dhr E werd eigenlijk steeds kalmer en zei; dat je niet wilt vertellen wat er precies nog meer loos is, respecteer ik, maar we zullen echt verder moeten kijken hoe nu verder. Denk er rustig over na, laat alles bezinken en dan bel ik u morgenmiddag rond 15.00 uur even op.

Mijn vriendin en ik zijn gegaan. Mijn vriendin zei meteen; ik snap heel goed dat jij niet hebt verteld wat er allemaal nog meer speelt, hij zit tegen ons hele verhalen over andere collega's te vertellen met naam en al, dat is toch niet normaal?? We hebben nog even nagepraat en daarna ben ik naar mijn advocaat gegaan.

Daar had ik een afspraak mee staan om nog op een oude zaak terug te komen. Hij wist inmiddels van de problemen op het werk en dat ik vandaag een gesprek zou hebben. Ik heb hem alles verteld. Hij zei;
punt 1 ; Jij neemt geen ontslag
punt 2 ; een Arbo arts hoeft geen dossier te hebben, dat wordt pas opgebouwd als jij daar komt.
punt 3 ; jij gaat op geen 1 voorstel in, jij eist dat je wordt ziekgemeld en dat er een Arbo arts wordt ingeschakeld

Dan bel je daarna naar de FNV en eist van hun dat ze een brief sturen naar het detacheringsbedrijf en jouw baas met daarin wederom het verzoek van ziekmelding en doorbetaling loon.

Kom je er niet uit, dan bel je mij. Dan ga ik er wel een fax heen sturen, kijken of er dan wel een reactie komt. Mocht het tot een zaak komen, dan wordt er gekeken naar het inkomen van 2010 en toen had je nog loon uit uitkering. Maar misschien helpt alleen een Fax al.

Zo een heel verhaal, ben helemaal gesloopt en emotioneel moe. Nu even afwachten hoe het telefoongesprek morgen gaat verlopen.

Inge M

Inge M

08-11-2012 om 20:46

Heftig en forumbeheer

Heftig Miroy, Het klinkt als een zwaar gesprek met veel emoties en leugens. Goed dat je ondersteuning had van vriendin en advocaat. Volg vooral het advies van advocaat op.

Ik denk dat het niet handig is dat je hier zoveel informatie neerzet. Jouw collega's kunnen dit verhaal herkennen en al snel zijn de poppen aan het dansen. Heet typerend is bijvoorbeeld dat de vrouw van je leidinggevende bij jullie werkt. Je vermeld ook nog het aantal uur. Dat maakt een werksituatie snel herkenbaar.
Ik snap dat je dit van je af moest schrijven maar ik zou forumbeheer vragen je reactie te verwijderen en een meer neutraal stukje neerzetten zonder al die details.

miroy

miroy

08-11-2012 om 20:53 Topicstarter

Nee

ik vindt het nog netjes geschreven, dan herkennen ze het maar. ik heb geen echte namen genoemd dus lijkt me geen probleem. Het bedrijf is van zijn vrouw.

Miroy

Voor iemand die psychisch in de knoop zit heb je zo te lezen je hoofd er erg goed bij weten te houden! En erg prettig dat je iemand bij je had.

Goed, ze weten nu dat je je niet omver laat praten. Laten we hopen dat ze nu gewoon gaan doen en je doormelden naar de arboarts, want die, en alleen die, gaat over de vraag "ziek of niet".

Sterkte ermee

Temet

miroy

miroy

08-11-2012 om 21:20 Topicstarter

Notities

Ik heb een aantal notities gedaan en samen met mijn vriendin alles nog eens nagegaan, vandaar dat ik alles hier zo hebben kunnen verwoorden. Ik hoop dat ze me idd gewoon alsnog ziekmelden en er een afspraak wordt gemaakt bij de Arbo arts

Sancy

Sancy

08-11-2012 om 21:38

Miroy

je schrijft: "Ik hoop dat ze me idd gewoon alsnog ziekmelden en er een afspraak wordt gemaakt bij de Arbo arts". Ik hoop met je mee, maar ondertussen niet alleen maar hopen, maar regelen! Volg het advies van de advocaat.

amk

amk

12-11-2012 om 19:32

Miroy

hoe is het nu?

miroy

miroy

15-11-2012 om 11:08 Topicstarter

Korte update

Ondertussen gaat het niet bepaald beter met mij, zit er helemaal doorheen.

Maar goed de Dhr E heeft mij de volgende dag teruggebeld en ik heb hem aangegeven dat ik geen ontslag neem en ik niet een datum ga en kan noemen wanneer ik weer aan het werk ga.

Ik heb hem ook verteld dat ik met een nogal vreemd gevoel na het gesprek naar huis ben gegaan. Dat het gesprek wel erg dwingerig was en dat ik er nog steeds mee in mij maag zag dat Dhr Z zomaar prive problemen van collega's gaat zitten vertellen met naam en al. Dat ik dus blij ben dat ik niet heb verteld wat er allemaal nog meer speelt.
Ook hij was hiervan geschrokken en samen hebben we telefonisch het een en ander besproken. Samen hebben we afgesproken om vanavond nog een keer in gesprek te gaan. Zonder Dhr Z. Hij komt naar mij thuis en mijn vriendin zal ook aanwezig zijn.

Omdat ik het hele gesprek van die dag ervoor me maar bleef achtervolgen heb ik en smsje gestuurd naar 7 collega's. Ik heb hierin vermeld dat ik me om meerdere reden ziek heb gemeld. Dat ik een gesprek had gehad en dat ik geschrokken was dat er tijdens dat gesprek verschillende namen van collega's over de tafel gingen en er 1 specifiek geval aan mij is medegedeeld door Dhr Z. Ik heb aangegeven dat ik hen wilde waarschuwen met wat zij allemaal vertellen.

Voor mij voelde dat als plicht naar mijn collega's waar ik een ontzettend fijne band mee heb.

S'avonds kreeg ik een smsje van Dhr Z dat hij het smsje van verschillende collega's had gelezen en mij hoger had ingeschat.
Ik heb hierop niet gereageerd, maar heb wel een belronde gedaan. Al snel was ik eruit wie het had laten lezen en die heb ik laten weten dat ik hier niet blij mee ben en er nog niet klaar mee is.

Wederom speelt Dhr Z ons tegen elkaar uit, want het waren niet meerdere collega's maar slechts 1.

Op verzoek van Dhr E heb ik hem een mail gestuurd met de dingen waar ik mee zat en de mail met reactie van Dhr Z wat ter sprake kwam tijdens het gesprek.

Vanavond zal dus het gesprek plaats gaan vinden

miroy

miroy

16-11-2012 om 11:16 Topicstarter

Fijn gesprek

Gisteren avond een hele fijn en ontspannen gesprek gehad met Dhr E van het detacheringsbedrijf.

We hebben samen veel besproken en hij heeft aangegeven wat ik het beste wel en wat ik beter helemaal niet moet doen op het werk. Samen ook mijn loonstrook doorgenomen omdat er een aantal dingen niet kloppen. We kwamen tot de ontdekking dat ik waarschijnlijk gewoon ziekengeld krijg, maar dat het niet helemaal klopt.

Verder gekeken naar hoe verder? Ik heb aangegeven dat ik van collega's heb begrepen dat er een vergadering is gepland en dat ik daar naar toe wil gaan. Ten eerste om natuurlijk deel te nemen aan de vergadering en om mijn gezicht te laten zien.

Ik heb met Dhr E afgesproken dat ik daarna ga kijken wanneer ik weer kan gaan werken. Hij heeft voorgesteld om het rustig aan te doen en niet meteen volle dagen aan de slag te gaan. Ik heb hem verteld wat er nog meer speelt en hij snapte dat dit een heftige gebeurtenis moet zijn geweest. Hij heeft mij dan ook een aantal adviezen gegeven waar ik rekening mee moet houden en welke stappen ik kan gaan zetten.

Samen zijn we het erover eens dat Dhr Z niet altijd even handig is in uitspraken en handelingen. Maar ook van hem tips gehad hoe hier mee om te gaan.
Mijn vriendin vroeg of het niet zo is dat als ik zeg dat ik weer kom werken dat hij me dan op me eerste werkdag alsnog buiten kan gooien. Dhr E gaf aan dat hij dan een echte goede reden zou moeten geven...

Maar goed uiteindelijk samen een paar afspraken gemaakt, alles goed doorgesproken en hij heeft op een aantal vlakken hulp aangeboden.

Het was een erg ontspannen en fijn gesprek, ben hier met een totaal ander gevoel mee bezig dan het gesprek van vorige week.

Eergisteren lieten 2 collega's weten dat zij morgen op de koffie komen en gisteren tijdens het gesprek met Dhr E een lief smsje van een andere collega gehad. Dat heeft me ook weer erg goed gedaan.

Zo nu nog een aantal dingen regelen wat betreft de belasting en andere zaken en dan proberen te genieten van het weekend, hopelijk met een beetje zon, heb zo'n zin om lekker even de bossen in te duiken!!

fijn weekend allemaal

miroy

miroy

19-11-2012 om 10:58 Topicstarter

Toch nog onzeker

afgelopen weekend bezoek gehad van 2 collega's. Een super lieve kaart brachten ze mee met de namen en berichtjes van alle collega's.

We hebben veel besproken over het werk en volgens hun hadden hun te horen gekregen dat er voor mij al een ontslag vergunning is aangevraagd. Of dat waar is of niet, het maakt me wel onzeker over mijn gedachtes om langzaam aan weer aan het werk te gaan.

Ik weet niet wat ik nu moet doen, het detacheringsbedrijf bellen? of gewoon afkijken wat er gebeurd als ik weer ga werken? Ik heb aangegeven dat als ik weer aan het werk ga of dit dan op therapeutische basis is zodat ik gewoon ziekengeld krijg? Dat was nog niet helemaal duidelijk dat moesten ze samen nog overleggen. Ik heb steeds meer het gevoel dat er een spelletje wordt gespeeld, zodat ze me weer aan het werk krijgen en me dan kunnen ontslaan.....

Arboarts

Afspraken over werken op therapuetische basis etc. maak je met een arbo arts, en niet met je baas. Ik zou dan ook aangeven dat je hoe dan ook eerst een afspraak wilt met een arbo arts.

amk

amk

19-11-2012 om 11:24

Jippox heeft gelijk

je kunt nog helemaal niet op therapeutische basis aan het werk. Je bent officieel volgens je werkgever niet eens ziek, je arbo arts weet nog helemaal niets.
Blijf hameren op die ziekmelding en dat je de arboarts wilt zien.
Neem ook weer contact op met de bond, want dit gaat niet goed. Ze spelen idd een spelletje met je.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

19-11-2012 om 12:06

Arbo

Er wordt ook een spelletje gespeeld; dat is al lang duidelijk. Ze willen duidelijk zo voordelig en makkelijk mogelijk van je af. Eerst en vooral moet je persoonlijk een gesprek met de arboarts hebben. En zo snel mogelijk want je zit nu al ruim een maand thuis zonder officiele ziekmelding. Jij gaat beslist niet werken, hoeveel stroop ze ook smeren of hoe ze ook dreigen. Neem contact op met de FNV en bespreek hoe en wat verder. Sta op een afspraak met de arboarts.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.