Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Salie

Salie

02-10-2009 om 20:18

Helft van gezicht pijnlijk bij koortslip?

Ik heb dus sinds woensdag een koortslip. Dit heb ik al vaker gehad, dus weet wat te doen, maar nu doet de hele rechterkant van mijn gezicht pijn. Als ik er al over aai doet het al pijn. Gaat van mijn lip tot mijn kin en richting oor en oog.
Ik heb net iemand van de huisartsenpost gesproken. Ze denken dat het niet met de koortslip te maken heeft, maar dat het iets anders is. Iets met mijn holtes ofzo. Ik ben niet verkouden en ook niet verkouden geweest. Ik moet het aankijken. Het is gelijk met de koortslip begonnen. Verder heb ik ook niet aan de koortslip gezeten.

Kan je last van je gezicht hebben van een koortslip?
Herkent iemand dit?
Gr. Salie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
joos

joos

02-10-2009 om 21:03

Ik wel

Een paar keer per jaar heb ik een koortslip en 1 keer per jaar is het een stuk erger: het lijkt dan op een ontplofte onderlip. In dat laatste geval gaat na een dag of zo mijn hele kaak ook pijn doen. Dan slik ik veel pijnstillers, smeer met alles wat ik kan vinden om mijn lippen soepel te houden en voel me gewoon een paar dagen beroerd. Inderdaad, ook een aaitje over mijn kaak/wang doet dan vreselijk zeer. De laatste keer wilde ik eigenlijk naar de dokter, maar ben niet geweest. De volgende keer ga ik wel, want misschien is het inderdaad iets anders.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

02-10-2009 om 21:53

Niet echt

Ik heb geregeld een koortslip ('t is deze week weer raak), maar wat jij schrijft herken ik (gelukkig) niet. Deze week is wel mijn hele lip opgezwollen en pijnlijk, veel heftiger dan anders.

Angie

Angie

03-10-2009 om 00:15

Gordelroos

Ik heb dat wel gehad met gordelroos. Vanwege gevaar voor de oogzenuw moest ik toen aan de zovirax.

Angie

Puck2

Puck2

03-10-2009 om 14:55

Herken het ook niet

Ik heb soms ook last van een koortslip maar alleen de plek waar het zit en een klein gebied erom heen is dan pijnlijk. Wat jij beschrijft herken ik ook niet. Beterschap in ieder geval.

Salie

Salie

03-10-2009 om 20:39

Gordelroos

Dank voor jullie antwoorden.
Gordelroos zou het inderdaad weleens kunnen zijn ja. Mijn moeder zei het ook al. Heb er net wat over gelezen en het zou inderdaad heel goed kunnen.
Ik begrijp alleen dat als je het in je gezicht hebt je wel naar een arts moet, omdat het dan gevaarlijker is.
Denk dat ik zo maar even ga bellen.
Gr, Salie

kaatje66

kaatje66

04-10-2009 om 11:54

Gordelroos

Mijn vriendin heeft het ook gehad. Begonnen met een koortslip en toen haar gezicht. Het bleek idd gordelroos te zijn. Ze heeft antibiotica gehad. De dokter zei nog wel als haar oog pijn begon te doen, moest ze meteen terugkomen, want dat schijnt idd gevaarlijk te zijn.
Beterschap
Groetjes kaatje(66)

Janna3

Janna3

04-10-2009 om 15:20

Herken het wel hoor

Als ik een grote uitbraak van het virus krijg doen alle zenuwen aan die kant van mijn gezicht vreselijk pijn. Niemand mag dan aan me zitten, zelfs mijn tandvlees doet dan zeer. Jannus heeft dat ook vaak, soms met een koortsig gevoel er zelfs bij. Als de blaasjes gaan indrogen gaat ook de pijn weg. Sterkte!

reina

reina

04-10-2009 om 17:12

Janna

Ja, dat pijnljke tandvlees bij een echte koortslip herken ik ook, vreselijk rotgevoel, ik krijg er ook eenzijdige hoofdpijn van.

Salie

Salie

05-10-2009 om 09:17

Het is iets minder

Hoi Allemaal,

Het is inmiddels iets minder geworden gelukkig.
Vanaf vrijdag neem ik al paracetamol. Zaterdagavond nog bij de huisarts geweest. Het enige wat ik te horen kreeg was, het zou gordelroos kunnen zijn. Wacht maar tot de blaasjes komen. Ze heeft niet eens gevoeld ofzo. Alleen geluisterd en gezegd, het zou kunnen. En ik kon pas om half elf in de avond terecht. Dit had ook telefonisch wel kunnen horen. Maargoed, het gaat gelukkig iets beter. Er zijn geen blaasjes ofzo. Mijn slaap doet wel nog pijn en mijn hoofd, maar mijn wang en kin is al minder. Ik hoop dat het dan toch maar bij de koortslip hoort en snel helemaal weg is.
Bedankt.
Gr, Salie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.