Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Helix

Mijn dochter van 19 heeft een helix (oorbel in oorschelp) laten zetten. Dat mag ze ze zelf beslissen natuurlijk en het staat best leuk. Probleem is dat ze instructies heeft meegekregen dat dit dagelijks ontsmet moet worden. Er moet dan een pan water gekookt worden daar wordt zout in gedaan en na afkoelen moet daar de oorschelp in geweekt worden. Dat zou gedurende een half jaar moeten. Dus elke avond staat nu een grote pan water op die een tijdje gekookt wordt. De waterkoker kan niet want daar zou kalk in zitten. Ik erger me aan het energieverlies dat hiermee gemoeid is, kan dit nu niet simpeler? Ik heb het geprobeerd te bespreken, maar onze dame wil niet van de instructies afwijken.

Hoooo

Hoooo

09-09-2017 om 22:49

Gewoon

Een flesje fysiologisch zout kopen.

Triva

Triva

09-09-2017 om 22:53

hmm

Voor dezelfde hvh water is de waterkoker energieverspillender dan gas.

Triva

Triva

09-09-2017 om 22:55

oja

Wel deksel op de pan. Half jaar is idioot lang. Wat is er met sterilon gebeurd?

Waarom een grote pan?

Ze kookt iedere avond water en ontsmet daarmee haar oor. Maar ze hoeft haar hele hoofd toch niet in die pan te hangen?
Hoeveel water heb je nodig voor een oor?

40er

40er

10-09-2017 om 08:45

Half jaar?

Met 4 tot 12 weken is een piercing vaak genezen, ik vind een half jaar wel heel lang hoor.

Beker met zout in de magnetron, ff laten koken en klaar.
Of de spray gebruiken.

Mij werd gezegd dat je ze ook teveel kunt verzorgen, wat de genezing ook niet ten goede komt.
Het beste advies kun je krijgen op het piercing forum, aangezien de diverse piercers ook veel verschillende tips geven

Nee geen sterilon

Dat is te agressief. Ook geen betadine of zo. Bij een helix zou ik beslist 3 maanden verzorging aanhouden. Ik kreeg instructie 3-6 maanden. Is niet overdreven.
Bij de piercingshop kun je gewoon een spray kopen om je oor regelmatig (ik moest in het begin 3x per dag) schoon te maken. Kostte een tientje geloof ik en dan ben je van dat gedoe met dat water koken af.
Vraag idd op een forum of koop gewoon dat flesje bij de shop.

Zeg haar dat ze niet eerder dan de voorgeschreven termijn een ander sieraad erin doet! (got the T-shirt....). De wond geneest van buiten naar binnen, waardoor je te snel de indruk kunt krijgen dat hij helemaal genezen is. Haal je hem er dan uit, trek je alsnog de boel open. En natuurlijk zijn er mensen die wel na een maand hun sieraad met succes wisselden. Maar die hebben geluk, en dat is niet de gemiddelde, veilige richtlijn.

Triva

Triva

10-09-2017 om 09:56

google

Heb er een beetje op zitten googlen, allerlei adviezen maar dit niet gevonden (inweken) het kan ook met een gaasje of wattenstokje en idd met een flesje. Ook onder de douche kun je weken, hoeft niet perse met zout.

Sterilon inderdaad niet maar een helix kan 3-9 mnd duren voor het genezen is maar 6 mnd lang elke dag weken staat nergens.

Nee idd

Zolang weken hoeft echt niet. Ik weet niet meer hoe lang ik moest weken. Schoonmaken (sprayen dus) wel lang.

Jan Mulder

Jan Mulder

10-09-2017 om 13:08 Topicstarter

Niet over te praten

Ik heb natuurlijk ook op internet gekeken. Zout water en geen sterilon is inderdaad de gangbare aanpak. Ik vind het onpraktisch en zou zelf wat gekookt water in een flesje bewaren en daarmee deppen. Maar ze heeft deze handelswijze zo van de piercing shop gekregen en wil er niet vanaf wijken. Via mijn vrouw (zo moet het dan maar) wel gedaan gekregen dat ze minder water kookt en een deksel op de pan is een goed idee.

Qua energie: ze zet water op en gaat naar boven waardoor dat water vaak langdurig staat te koken. Verder hebben wij zonnepanelen en leveren al energie terug aan het net, dus twee minuten water koken kost ons minder dan het gas een half uur op.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

10-09-2017 om 14:50

Klein pannetje

Dat scheelt ook al.

Ik wist niet wat een helix was. Even gegoogled. Mijn zoon kwam ooit als 14-jarige (!) zonder overleg met zoiets in z'n oor thuis. Hij gebruikte sterilon, geloof ik. Niet succesvol, want de boel ging ontsteken en de piercing /oorbel verdween van het toneel.

Succes!

Wie mooi wil zijn, moet pijn lijden, zeiden ze vroeger.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.