Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

bertje1

bertje1

15-01-2015 om 22:26

help, blokje van beugel ingeslikt??

dochter mist zo'n blokje, het ligt niet in bed.. zou ze het ingeslikt kunnen hebben en zo ja.. ieks.. is dat niet eng??

Suze

Suze

15-01-2015 om 22:30

Geen stress

Is toch zo'n heel blokje? Kan me niet voorstellen dat je daar last van hebt. Ik zou,morgenochtend de tandarts bellen om te regelen dat ze een nieuw blokje krijgt.

Maar als je je toch zorgen maakt zou ik even de huisartspost bellen. Die kunnen je vast geruststellen.

bloemetje

bloemetje

15-01-2015 om 22:36

komt er gewoon weer uit hoor

Ach, zo'n dingetje is maar klein. Ik zou mij er geen zorgen over maken. Enne... hij komt er gewoon weer uit

Mikke

Mikke

15-01-2015 om 22:55

Neuh....

Zo'n blokje verlaat via de natuurlijke weg het lichaam weer... geen zorgen. Wel even laten vervangen, natuurlijk, En zo'n blokje is maar heel klein, misschien ligt hij alsnog gewoon ergens in/onder/naast bed.

bertje1

bertje1

15-01-2015 om 23:37

ja hij is inderdaad erg klein... nou ja, zal wel loslopen.

Toch

Je moet wel zeker weten dat het blokje het lichaam weer verlaat. Dus wel ontlasting controleren.

amk

amk

16-01-2015 om 09:26

Wil

die blokjes zijn zo klein die zul je heel snel missen tenzij je de ontlasting door een metaaldetector haalt.

Mikke

Mikke

16-01-2015 om 09:31

Nee joh..

Dat blokje komt -als het al ingeslikt is- echt wel naar buiten. Het is niet groot of scherp, niet magnetisch en ze is echt niet de eerste die zo'n blokje (of bijvoorbeeld een bolletje van een tongpiercing) inslikt. Die ontlasting kan je laten voor wat het is

Tango

Tango

16-01-2015 om 14:44

Controleren?

Lijkt me ook niet zo'n probleem. Ik neem aan dat het een slotje van een beugel is, wist niet dat dit ook blokje genoemd wordt. Maar het is in ieder geval klein en zal, als ze het echt heeft ingeslikt, er ook wel weer uitkomen. Ontlasting controleren zou ik niet aan beginnen hoor, daar is het veel te klein voor. Brrr, ik zou er ook niet aan moeten denken.
Doet me trouwens denken aan mijn dochter, ze was toen 5 of 6, die ooit eens tijdens een vakantie haar tand in slikte, die toen dus flink los zat. Dit gebeurde volgens mij tijdens het eten van een ijsje. Drama natuurlijk en of ik maar haar poep wilde controleren. Tja, dat doe je dus echt niet op een openbaar campingtoilet. Ze kreeg een euro van me. Normaal betaalde de 'tandenfee' 50 cent. Gelukkig was ze daar tevreden mee.

Ikke wel.

Wegwerphandschoentjes aan en kneden maar. Zoon had als kleuter een dubbeltje ingeslikt, hij wilde tussen zijn tanden controleren of hij echt was. Ik had op internet gelezen dat je er, als het achter bleef, ontstekingen van kon krijgen in maag of darmen.
Geen idee of het een overbodig medisch advies was, maar ik heb wel zitten kleien.

Mikke

Mikke

16-01-2015 om 22:25

klein

'n Dubbeltje is ook klein, maar vele malen groter dan 'n slotje van 'n beugel. Bovendien was jouw zoon een kleuter en gaat dit om een puber, een kleiner ding in een groter lijf dus.

Heb je het dubbeltje uiteindelijk gevonden?

Mikke

Jazeker, zonder rente!

Rafelkap

Rafelkap

18-01-2015 om 08:59

zo'n blokje

lijkt me even groot als een melktand of melkkies. Mijn jongste slikt deze als ze los zijn (helaas) allemaal in. Ik heb nooit behoefte gevoeld om ze terug te vinden Maar zo'n klein stukje kan m.i. absoluut geen kwaad en is er nu waarschijnlijk al uit.

Barvaux

Barvaux

18-01-2015 om 10:02

precies

De allereerste tand van mijn oudste ging er uit via de patat bij de Ikea. Ik dacht nog dat we die wel terug konden vinden maar daar ben ik niet meer naar gaan zoeken. Toen de tweede tand er uit ging en ik zag HOE klein die was ben ik blij dat ik daar geen tijd aan heb besteed.

hey ik heb gisteren de hele ring rond mijn kiez ingeslikt met een plakkerige snoep. Ik ben erg bang dat er binnenin iets fout loopt want dat ringeltje heeft toch zijn scherpe kanten! Heeft er iemand tips ofzo... DANK U 

Bel je orthodontist, die heeft advies op maat.

Vanwege evt. scherpe metalen hoekjes aan de slotjes, zou ik de orthodontist even raadplegen. Of is er een blokje lijm  los gekomen?


oeps, blokje betreft draadje uit 2015. Rinkeltje is een resente vraag; advies blijft staan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.