Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Myrthe

Myrthe

21-08-2010 om 22:03

Help! kalknagels!

Wie-o-wie kent een middel dat echt helpt tegen kalknagels (behalve amputeren)? Ik heb nu een hele voet vol, en heb al allerlei middeltjes geprobeerd, maar niks helpt. Wie heeft de ultieme tip?
Alvast bedankt,
Myrthe

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fianna

Fianna

21-08-2010 om 22:07

Huisarts

Mijn moeder had er erg last van en alleen een middel via de huisarts hielp. En houd er dan rekening mee dat het heel lang duurt voordat het echt weg is, er weer mooi uitziet omdat het lang duurt voordat je nieuwe nagels gegroeid zijn.

Bijwerkingen

Hou er rekening mee dat bepaalde medicijnen van de huisarts zeer kwalijke bijwerkingen (bijv.leverbeschadigingen)kunnen hebben en dat er geen garantie is dat de kalknagel niet terugkeert.Laat je goed voorlichten als je dit overweegt.

Damajo

tweetie

tweetie

22-08-2010 om 11:20

Nagellak

Ik lak mijn nagels altijd tijdens de sandalen/slippertijd. En als de nagellak er te lang op zit dan krijg ik aan het einde van de zomer ook last van kalknagels.

Na het verwijderen van de nagellak trekken de nagels langzaam bij en in de winter heb ik er helemaal geen last van.

Hierdoor denk ik dus eigenlijk dat nagellak ook grote invloed heeft op kalknagels. Misschien sluit het de nagel teveel af, zoiets?

Misschien gebruik je ook nagellak en heeft het zin om dit eens een poosje te laten?

tonny

tonny

22-08-2010 om 11:49

Die irritante kalknagels

Eerst had ik enorme jeuk op de voetzool van één voet; heb jarenlang antischimmelcreme gesmeerd, ik moet eerlijk zeggen niet altijd even braaf dus daarvoor word ik nu gestraft. Nu is de jeuk weg maar heb ik aan die voet drie schimmelnagels. Andere voet is al die jaren door schoon, jeukloos en gaaf gebleven. Ik snap er niks van, qua besmettelijkheid.

Heb ook een periode orale medicatie gebruikt, netjes kuur afgemaakt. Toen was de ergste narigheid over, maar niet definitief. Ik denk niet dat ik er opnieuw aan begin, mede wegens bijwerkingen.

Gebruik nu antischimmelnagellak en draag open schoenen waarbij de getroffen tenen niet zo zichtbaar zijn - dus geen birkenstockslippers of zo, da's geen gezicht. Een enkele keer als ik toch zoiets aan wil, smeer ik gekleurde nagellak over die snertnagels.

Fianna

Fianna

23-08-2010 om 10:10

Tonny

Jeuk op de voetzool?
Ik heb nu al een tijd jeuk op de zool van 1 voet. Er is alleen verder helemaal niks te zien aan die zool, maar het jeukt de hele tijd. Is dat een voorbode van kalknagels?

amk

amk

23-08-2010 om 10:52

Fianna

hoeft niet, kan ook gewoon een andere schimmel of gist zijn die lastig is.

Fianna

Fianna

23-08-2010 om 11:19

Okee

een schimmel oid zonder dat het zichtbaar is. Grappig, dacht altijd dat je dan ook wat moest zien.
Ik zal wel wat er op gaan smeren, want soms (vooral 's nachts natuurlijk) is die jeuk erg irritant!

tonny

tonny

23-08-2010 om 16:04

Niks te zien

dat was bij mij ook zo. Maar het jeukte enorm, ik liep met vreugde 's morgens even de tuin in om over de stoeptegels te schrapen. Brr wat is jeuk vervelend!!

Rotnagels

Ik heb ze sinds ik zwanger was van Dirk. En ik ben ze ZOOOO zat. Het doet ook gewoon pijn. Tinctuur enzo had nooit echt effect.

Maand geleden ben ik drastisch te werk gegaan. Zoveel mogelijk weggevijld en sindsdien 2 keer per dag multimiddel aanpak.
Eerst nagels (nou ja wat er nog van over is), riemen en huid er om heen masseren met teatree olie. Dan hetzelfde met MYK van de huisarts. Dan betadine achter de nagel, op de nagel en om de nagel. Dan masseren met Gehwohl kalknagelolie en tot slot lakken met Daktarin lak. Verder zolang het weer het toelaat totaal geen sokken of dichte schoenen. Moet ik er toonbaar uitzien dan gaat er nog een kleurtje nagellak over.
En dan in de avond eerst met remover alles er af en de hele reutemeteut opnieuw. Het VREET tijd, maar ik heb de illusie dat er een schoon randje nagel aan het groeien is.
Vraag me nu alleen af of ik om compleet te zijn ook nog met gentiaan violet moet gaat aanstippen.

Verkleurde nagels na nagellak

als je nagels verkleuren van nagellak (ik weet zo even niet wie dat schreef) dan is dat niet per definitie een kalknagel.

Meestal is de verkleuring te voorkomen door een basis coat te gebruiken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.