Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Help! mijn (innerlijke) thermostaat is stuk


Ik heb ze (nog) niet, neervliegers, maar heb het soms wel steenkoud. Uiteindelijk warm ik na een tijd wel weer op onder mijn wollen dekbed. Maar ik merk dat bewegen ook wel goed werken wil, heb je dat al eens geprobeerd? Een paar blokken hardlopen tot je hartslag goed hoog is, ik ben dan voor uren weer goed opgewarmd.
Ik ben ook wel eens 10x de trap op en afgerend, is ook een optie met slecht weer.

Nu ik dit lees denk ik dat ik dat ook heb gehad. Eigenlijk realiseerde ik me dat ik het op een gegeven moment niet meer steeds zo koud had. Omdat ik eigenlijk weinig heb gemerkt van de overgang, behalve de afnemende menstruatie met drie keer als verrassing een gigantisch bloedbad, heb ik het er nooit mee geassocieerd. Dus als ik dit heb gehad, kan ik zeggen dat het overgegaan is. Hopelijk gebeurt dat bij jou ook snel. 

Rhonda schreef op 26-01-2023 om 08:04:

Nu ik dit lees denk ik dat ik dat ook heb gehad. Eigenlijk realiseerde ik me dat ik het op een gegeven moment niet meer steeds zo koud had. Omdat ik eigenlijk weinig heb gemerkt van de overgang, behalve de afnemende menstruatie met drie keer als verrassing een gigantisch bloedbad, heb ik het er nooit mee geassocieerd. Dus als ik dit heb gehad, kan ik zeggen dat het overgegaan is. Hopelijk gebeurt dat bij jou ook snel.

Ik heb laatst ook zo'n bloedbad gehad en schrok daar best wel van, het stelt me gerust dat het vaker voorkomt in de overgang. 

Door de overgang heb ik migraine gekregen en ook mijn schildklier bleek te traag. Die immense kou herken ik ja. Wat hielp is wat 1968 ook schrijft, een paar keer de trap op en af. Of een intensieve balans oefening. Later ben ik een workshop Wim Hof gaan doen en sinds dien ben ik koud gaan douchen (de meeste dagen van de week). Dat heeft heel erg geholpen. Neemt niet weg dat de thermostaat nog steeds kapot is. Ik heb 't of stikheet of ijskoud en dat kan zó omslaan. Maar nooit meer zo langdurig of intens koud. Oh ja, de polsen goed warm houden hielp ook, gewoon een paar afgeknipte beenwarmers ofzo erom doen. 

Jippox

Jippox

26-01-2023 om 21:54 Topicstarter

Dank voor alle reacties en tips! 

Ik douche sinds een half jaar al altijd koud na (ook ooit een Wim Hof training gedaan 😃) en als ik zo koud ben ga ik ook altijd flink bewegen. Maar soms helpt zelfs dat gewoon niets. Of maar heel even. 

Bezoekje aan de huisarts staat op de planning

Dat wij vorig jaar de verwarming omlaag gezet hebben naar 18 of 17 graden helpt denk ik ook niet mee. Zodoende vind ik het wel overal elders lekker warm, maar in ons eigen huis ben ik net een reptiel, als ik in mijn werkkamer mijn elektrische kachel niet aanzet kom ik tot niks. In de auto is het ook koud, want een elektrische auto warmt niet snel op (de stuur- en stoel verwarming is dan wel weer super). Als ik elke dag de hele dag loop te kleumen word ik het wel zat, en inspanning helpt niet altijd en ook maar even.
Van de week heeft mijn oudste zoon een elektrische deken op mijn matras gelegd en nu kan ik in bed tenminste snel opwarmen. Ze zijn al gewend dat ik vaak in bed lig, en nu kan ik er sneller weer uit .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.