Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sandra Doe

Sandra Doe

28-12-2010 om 21:16

Help schimmelinfectie is er een dokter in de zaal?

Ik wat gevreeen met een vriend van mij. Hij heeft mij kortstondig een klein beetje gevingerd, heel oppervlakkig. Daarna heeft hij laten zien hoe groot zijn geslachtsdeel al was geworden. Omdat wij beiden partners hebben zijn wij niet verder gegaan. Een week later gaat hij met zijn vriendin naar bed en de volgende dag heeft hij een rode eikel en jeuk en zijn vrouw ook. Ik heb nergens last van maar dat schijnt wel vaker voor te komen dat iemand het niet merkt.

Maar stel,.. kan hij dat van mij hebben gekregen? Dat er iets aan zijn handen zat en dat hij dat heeft meegenomen naar huis?

Sandra Doe

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

De dokter

De dokter kun je vinden in het dokterhuisje. Ga rechtsaf je deur uit, loop zo'n 600 meter door, ga dan het plein over, neem dan de bus naar verweggistan, en dáár is het dokterhuisje.

Gr. Poezie.

Poezie

Amen to that!

Sandra Doe

Sandra Doe

28-12-2010 om 22:21

He wat flauw!

Zijn hier ook nog serieuse mensen?
Echt heel flauw hoor!

Sandra

Tirza G.

Tirza G.

28-12-2010 om 22:33

Dat kan. Maar het hoeft niet. Je zult het nooit weten, want zelfs als jij nu klachten krijgt weet je niet wat er eerst was.

Tirza

Sandra

Sandra

28-12-2010 om 23:13

Als ik hier zo lees

Dan maakt het niet eens uit ofdat je nou contact hebt gehad of niet. Die dingen kunnen spontaan opkomen bij minder weerstand, Antibiotica.

Zelfs mijn dochter heeft het al eens gehad en die was toen nog maar 4. Ja vreemd maar die had dus via de zandbak op school wormen gekregen. Gaat met haar handen in haar kont lopen kriebelen en kriebelt nog wat verder en die had toen en wormen en blaasontsteking en een schimmeltje.

Maar hoe legt mijn vriend dit thuis uit. Zijn vriendin weet niet eens van mijn bestaan. En het is dat ik hem al ken v.a. mijn 16de toen hadden wij verkering. Ik heb hem al zo lang niet gezien en het was de eerste ontmoeting sinds jaren.

Sandra

ervaring

ervaring

29-12-2010 om 08:47

Als

het een schimmeltje is kan dat allerlei oorzaken hebben, heb het al vaker gehad en vreemdgaan kwam toen niet eens in me op als oorzaak. Kwestie van zalfje halen en dan zijn zij eraf...

Een geslachtsziekte kan ook, maar ik weet niet of dat bij jou mogelijk is

groetjes

Sandra Doe

Sandra Doe

29-12-2010 om 10:07

Nee dat kan niet

Want ik ben vorig jaar nog op alles getest omdat ik veel te vaak ongi was. Blijkt dat ik in de pre overgang zit. En met mijn man of wie dan ook heb ik al een jaar geen sex gehad. Ben ook al 25 jaar bij dezelfde man en dit was de eerste keer dat ik wat deed met mijn vriend.

Ik ben ongesteld en heb totaal geen klachten maar heb nu wel prefentief zalf en eieren gehad van de dokter. Hij kon nu toch niet zien hoe het ervoor stond. Die zalf die brand en die eieren ook. Ik weet niet ofdat normaal is maar ik neem het maar voor lief.

Sandra

Wat

een lamlendige reacties kan jij geven.
Waarom hou je het niet helemaal gemakzuchtig in de leven van jou: helemaal niet reageren. Domme antwoorden hebben nog meer niveau dan dit soort. Sorry hoor.

Sandra Doe: ik weet niet genoeg van de materie behalve dat iedereen bacteriën bij zich draagt waar een ander niet perse weerstand tegen heeft. Maar wie zegt dat jouw vriend het van jou heeft ? Je kan natuurlijk naar je huisarts gaan en ook naar de GGD, meen ik. Van een vriend die daar ooit werkte heb ik begrepen dat er inloopspreekuren zijn, redelijk anoniem. Sorry, ik kan je niet veel verder helpen. Is een deel van je reactie misschien ook dat de relatie kan uitkomen ? Hoe dan ook: sterkte en succes.

koentje

koentje

29-12-2010 om 11:27

Sandra

Als zijn vrouw direct de volgende dag al een reactie heeft dan lijkt het mij dat zij dat misschien zelf op andere wijze heeft opgelopen en je vriend heeft aangestoken. Als jij geen klachten hebt, zoals zijn vrouw sta jij hier misschien wel helemaal buiten.

En dan las ik bij jou ergens: hoe brengt mijn vriend dit thuis?
Tja...........wie zzijn probleem is dat. De jouwe?

Dan werd ik ook getriggerd door de opmerking dat jullie na het vingeren en het showen van zijn lust, gestopt zijn omdat je beiden een partner hebt.
Is deze intimiteit die er al plaatsvond dan geen vreemdgaan volgens jou? Het is niet de juiste rubriek om een draadje over te beginnen, maar het intrigeerde me!

Karin

Karin

29-12-2010 om 12:08

Ik denk van niet

Als ik zo je verhaal lees denk ik niet dat die schimmelinfectie van jou afkomt. Volgens mij kan je op deze manier niet besmet raken hoor. Hij heeft neem ik aan in de tussentijd zijn handen wel gewassen. Maar goed, jij doet nu preventief een behandeling, is het probleem toch opgelost?
Ik heb trouwens ooit 'zomaar' een schimmelinfectie opgelopen, geen vreemdgaan of andere partners, zelf denk ik dat ik iets te fanatiek met ph-neutrale zeep aan de slag ben gegaan en me dus van onderen iets te fanatiek heb gewassen (als alle zuren daar weg zijn heb je helemaal geen bescherming) sinds ik me van onderen alleen nog was met water en niets inwendigs doe, heb ik nergens meer last van gehad.

Sandra Doe

Sandra Doe

29-12-2010 om 14:07

Haha ja die reactie verwachte ik al

Ik leef thuis als broer en zus. Mijn man is zelden of nooit thuis. Vind mij niet meer aantrekkelijk omdat ik na de geboorte van ons kind een buikje heb en mijn onderkantje een ruine is. Wij hebben dus eigenlijk geen echte relatie. Hij is ook al eens vreemd geweest een jaar lang.

Mijn vriend die heb ik na jaren en jaren weer gezien. Wij kunnen enorm goed met elkaar overweg en kennen elk plekje van elkaars lijf. Ik knuffel eigenlijk meer met hem omdat wij dat thuis zo missen. En ik had hem eigenlijk alleen maar gevraagd wat is er mis met mij? En omdat hij mijn lijf goed kent heeft hij gevoelt. Nou er is dus niets mis met mij. Mijn man die kan het gewoon niet meer. Laten we het zo zeggen. Die is te slap en voelt niets omdat hij mij een te groot onderkomen vind hebben.

Dus vandaar dat het niet echt vreemd gaan is. Tenminste zo zie ik dat.

Sandra

Fianna

Fianna

29-12-2010 om 15:52

Jezus

mensen houd toch eens op om zo te oordelen en verplaats jezelf eens een keer in andersmans situatie! Dat opgeheven vingertje, bah!

Fianna

Fianna

29-12-2010 om 16:03

Nog even

Er wordt over gevallen of Sandra wel of niet is vreemd gegaan. Het feit dat ze al een jaar geen sex heeft gehad met haar man en haar man haar kennelijk afwijst, daar valt niemand over. Apart.

Je kan drager zijn

Van een schimmelinfectie zonder daar zelf last van te hebben. En inderdaad, het kan door veel dingen veroorzaakt worden. Antibioticakuur, te veel zoetigheid, aggresieve zeep, wasverzachter, verminderde weerstand, stress. Noem maar op. Ik heb er zelf regelmatig last van gehad, ook zonder seksueel actief leven.

Dus, waar het vandaan komt zal onduidelijk blijven en ook wie wie heeft besmet.

Je vraag roept diverse reacties op waar je niet op zit te wachten, dus misschien de volgende keer beter sommige details achterwege laten

Een tip

Misschien moet je je topic (ook) in een andere rubriek plaatsen, want de houding van je man moet je toch behoorlijk dwars zitten.

Fianna

Fianna

29-12-2010 om 16:27

Lidwientje

Ik had begrepen dat poster zo expliciet was om te omschrijven hoe de besmetting eventueel had kunnen plaatsvinden.

Sandra Doe

Sandra Doe

29-12-2010 om 17:16

Precies dat laatste

Ik moest wel omschrijven hoe het gegaan is want anders dan werd het een te warrig verhaal.

En die vingertjes die sla ik gerust over hoor en verplaatsen hoeft ook niet.

Wat mijn huwelijk betreft. De bal ligt bij mijn man. Ik heb geen enkele behoefte om te vertrekken en mijn kids zouden radeloos zijn. Als hij zelf de stekker eruit trekt dan is dat prima maar ik ga die stekker niet trekken. Mijn vriend woont niet eens in Nederland en heeft ook kids. Zo af en toe komt hij naar Nederland en ik heb nog steeds contact met zijn familie. We zijn maatjes al 30 jaar. waarvan ik hem dus 27 jaar niet gezien heb maar wel berichten kreeg van de familie waar hij was en ofdat het goed met hem ging.(Hij is mijn eerste grote liefde en in mijn hoofd is hij dat nog steeds. Dat weet hij,.. maar omdat hij een gezin heeft met kleine kinderen houden wij het bij gezellige afspraakjes zo af en toe en genieten van elkaar.

Maar goed laten we het onderwerp maar sluiten. Diegene met wijze en hulp bedankt!

Sandra Doe

Begje op

Begje op

29-12-2010 om 17:29

Hopelijk gaat dat genieten

wel samen met condoom al is het maar voor de onwetende vrouw van vriend...
Wel een aparte visie op je leven/huwelijk trouwens...

Dora

Dora

29-12-2010 om 22:49

Medicijnen

Een schimmelinfectie kun je 'zomaar' krijgen. Daar hoef je niet eens seks voor gehad te hebben. Ik heb er gelukkig zelden last van, maar anderhalf jaar geleden ineens twee keer in een paar maanden. Toen ik bij de huisarts aangaf dat die 'eitjes' echt heel vervelend waren, kreeg ik orale tabletjes voorgeschreven. Die werkten net zo snel en zonder nare bijwerkingen.

B. Engel

B. Engel

30-12-2010 om 09:01

Opgeheven vingertjes

En die vingertjes die sla ik gerust over hoor en verplaatsen hoeft ook niet. ***

Gezien je posting sla je niet alle opgeheven vingertjes over.
Een schimmeltje loop je heel makkelijk.

Fély en sandra

Fély je zegt: "Je vraag roept diverse reacties op waar je niet op zit te wachten, dus misschien de volgende keer beter sommige details achterwege laten "
Die bepaalde details maakte ook dat ik de indruk kreeg dat we hier met een verveelde puber te maken hadden. (Sorry Sandra) Dat is namelijk niet uniek in vakanties zoals deze. Bovendien krijg je van kijken naar een stijve piemel geen schimmelinfecties (beetje overbodig om dit detail hier op het forum te vermelden dus) Maar van vingeren kan dat wel. Ik ga ervanuit dat een volwassene deze informatie al lang geleden in een tienerblaadje zou hebben gelezen. Ik ben de naïeveling dus in deze .
Toch vraag ik me af waarom je zo'n vraag eerst hier op het forum knalt in plaats van even naar je huisarts gaan. Die heeft een beroepsgeheim en is wel het een en ander gewend hoor.

Gr. Poezie.

Kijken en aanzitten

Maar dat weten we dus niet, of hij eraan had gezeten. Voor hetzelfde geldt dat hij alleen zijn broek open heeft gedaan. Daar hoeft hij die piemel niet voor aan te raken.
Maar als hij er wél aan heeft gezeten heb jij helemaal gelijk .

Gr. Poezie.

Sandra Doe

Sandra Doe

30-12-2010 om 23:00

Oke

Waar het mij alleen maar om ging was ofdat iemand wist ofdat je een schimmmelinfectie zou kunnen krijgen als je bij een vrouw even gevoeld had hoe en wat en daarna je pielemansje hebt aangeraakt om te laten zien hoe opgewonden hij daar van was.

Als jullie het zo willen hebben dan krijg je het zo. Nog netjes gezegd in mijn beleveing.

In principe is het gewoon een puur algemene vraag. Kan dit of kan dit niet?

Wat er werkelijk aan de hand is,. ja sorry daar kan je alleen maar van dromen. Dat is een verhaal waar ik een speelfilm over zou kunnen maken waar iedereen al snotterend van zou terugkomen.

Het ging mij alleen maar over kan het wel of kan het niet. De rest is heel spannend maar dat weet niet iedereen te waarderen.

Je kan misschien ook zeggen dat ik in een vreselijke situatie zit ofdat ik iemand bedrieg,.. nee sorry,... zo is het niet.

Sandra

Maar

Het is toch ook mogelijk dat zijn partner zelf al de schimmel bij zich droeg en door wrijving en vocht het pas symptomen bij beiden heeft veroorzaakt? Dat zou ook verklaren waarom jij geen klachten hebt. Zoals gezegd, zij kan ook een antibioticakuur of andere veroorzakers hebben gebruikt.

buzz

buzz

01-01-2011 om 15:56

Ach

laat alle vervelende berichtjes toch in hun sopje gaar koken.
Wat maakt jou het uit jou leven, jou manier.
Het is zo dat jij een schimmeltje kan hebben door zeep, medicijnen, zelfs van overmatig maandgebruik, van je man. Wat hij heeft gekregen toen hij aan je zat en daarna aan zijn eigen piel. En dat hij het zo aan zijn eigen vrouw heeft over gegeven.
Het kan ook zijn dat zijn vrouw door medicijnen zeep of wat ook zelf een schimmeltje heeft gekregen en haar man besmet heeft. Het kan ook zijn dat je vriend er meerdere op nahoud, of je man, of zijn vrouw.
Het is moeilijk te zeggen.
Als je je zorgen maakt moet je ff naar je huisarts gaan. wat je man betrefd en wat je daar tegen zecht, tja das weer jou leven, je kan op allerlei manieren schimmeltjes krijgen. Maar goed als ik in je schoenen zou staan (voor zo ver ik weet wat voor schoenen je hebt). Zou het misschien een goede gelegenheid zijn dat er ten opzichten van je man eens uitkomt wat je tekort komt. Moeilijke zaak, maar ja
sterkte er mee, wel een vervelende situatie, dat zo een schimmeltje net na zoiets de kop op steekt.

buzz

buzz

01-01-2011 om 15:59

Haha

maandgebruik, maandverband bedoel ik

buzz

buzz

01-01-2011 om 19:42

Xanneke

Dan is het maar goed dat het jou partner niet is.
Het is haar leven, haar partner haar vriend, en ze vroeg naar de kans dat de besmetting van haar kwam, en niet naar wat we er van vonden. En ook niet naar een wijzend vingertje. Dus mijn advies was, haal de reacties er uit waar je wat aan hebt en wat maakt jou het uit wat andere zeggen en vinden van wat jij doet. Wil niet zeggen dat ik zo ben, wil niet zeggen dat ik het goed keur wil alleen maar zeggen dat ik vind dat zij zich niets ongevraagde meningen hoefd aan te trekken.

Carla

Carla

01-01-2011 om 19:58

Huisarts

zou een huisarts ook met een opgestoken vingertje komen als Sandra daar had verteld hoe ze misschien aan de infectie was gekomen? Denk het zelf eigenlijk niet.

buzz

buzz

02-01-2011 om 08:49

Xanneke

met 1 andere, vriend was er zelf bij, met nam leeft ze als broer, dus alleen met vrouw van vriend, daar heeft vriend net zo veel verandwoordelijkheid voor.
Ze zijn niet verder gegaan als wat ze deden vanwegen de partners, dat zecht toch ook dat ze niet geheel als een kip zonder kop handeld. Ze maakt zichnu druk waar het vandaan komt en wat ze er mee moet, dan lijkt me dat je toch ook wel denkt oh jee wat heb ik nu gedaan.
Ik voi9nd het heel vervelend als ik te horen krijg dat ik iets fout doe wat ik zelf al weet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.