Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Help, tandvlees van kind verdwenen?

Jeetje, is dat even schrikken.... ik wil net even kijken hoe het met de wiebeltand van mijn zoontje zit. Ik keek even naar zijn tand en zag opeens een wit randje zitten. Toen ik vervolgens zijn bovenlip optrok zag ik dat het tandvlees boven de betreffende losse tand helemaal verdwenen was. Ik kon de hele wortel van de tand zien liggen tot bovenaan toe... Brrrrr! Ik heb aan zoontje gevraagd of het pijn deed, maar hij zei van niet, en hij lijkt ook inderdaad nergens last van te hebben. Ik heb natuurlijk meteen de tandarts geprobeerd te bellen, maar de praktijk bleek al dicht te zijn. Nu ga ik het morgenochtend meteen opnieuw proberen, maar ik ben benieuwd of iemand weet hoe dit zou kunnen komen. Of misschien heeft iemand dit zelf al eens eerder bij de hand gehad? Het gaat om een van zijn twee voortanden (boventanden).

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Groet,
Mariola

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nee niet lostrekken

Hier heeft jongste melktanden die niet vanzelf eruit gaan (niet allemaal, maar ong. de helft wel,de helft niet). Die zijn allemaal getrokken door de tandarts. En bij haar zag je ook vaak dat de wortel (die dus niet oplost zoals bij normaal uitvallende melktanden) opeens naar voren stak door het tandvlees heen. Er zit dan een volwassen tand onder te drukken die niet verder kan doordatdie melktand niet uitvalt. En daardoor kan die tand dus ook (met wortel en al) naar voren worden gedrukt door het tandvlees heen. Helemaal een blote tand +wortel , zoals jij omschrijft hebben we nooit gehad, maar na 1 keer waren wij en de tandarts er wel allert op en zodra die volwassen tand in aantocht was moest ze voor extra controles komen en hielden ze het in de gaten (voor evt. trekken dus). Misschien dat het daarom zover niet is gekomen bij haar....
Zo'n melktand waar de wortel nog aan zit mocht ik nooit zelf eruit trekken.
Dus op naar de tandarts.
groeten albana

Mariola

Mariola

28-10-2011 om 10:42 Topicstarter

Bedankt

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb zojuist de tandarts gebeld en ik kan er dinsdag terecht. Mocht mijn zoontje toch last krijgen van de tand dan kan ik in het weekeinde terecht bij een noodtandarts.

Groet,
Mariola

Mariola

Mariola

28-10-2011 om 11:03 Topicstarter

O ja

En ik zal jullie op de hoogte houden van het resultaat.

Groet,
Mariola

Is het niet de nieuwe tand die je ziet?

is het niet de nieuwe tand die al klaar"staat"? is het echt een wortel?

bibi63

bibi63

29-10-2011 om 15:56

Wortel

Normaal gesproken zijn de wortels van melktanden en -kiezen helemaal opgelost als ze los gaan zitten/eruit gaan. Dus m.i. is het gewoon de tand eronder die je ziet.
Gr. Bibi

Mariola

Mariola

01-11-2011 om 20:08 Topicstarter

Terug van de tandarts

Vanmiddag ben ik naar de tandarts geweest met mijn zoontje. Het was inderdaad de wortel van de melktand die ik zag zitten. Dat dacht ik ook al want het "stuk wit" dat ik zag zitten was veel langer dan een tand zou moeten zijn. De tandarts zei dat dit hoogstwaarschijnlijk door een val was gekomen. Er is verder nog een foto genomen, en omdat de tand wel heel los zat heeft de tandarts hem meteen ook maar getrokken. Zoontje was een held, want hij heeft helemaal niet gehuild en was ook helemaal niet bang.

Volgens de tandarts zou zijn nieuwe tand snel doorkomen en zou het tandvlees weer normaal worden. Gelukkig maar, want ik had al allemaal enge visioenen van vleesetende bacterieën enzo.

Tot zover even de update. Iedereen nogmaals hartelijk bedankt voor de reacties.

Groet,
Mariola

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.