Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Terpi

Terpi

21-01-2010 om 13:48

Hersteltijd conisatie

Binnenkort moet ik mij melden voor een conisatie. Helaas konden zowel de gyneacoloog als de anesthesist mij vandaag niets vertellen over de gemiddelde herstelduur! Dus bij deze gooi ik het balletje hier op, wie heeft dit ook gehad en hoe lang duurde het herstel zo ongeveer? Ik wil graag weten hoe lang ik mezelf uit het rooster moet plannen op mijn werk...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

21-01-2010 om 13:54

Heb ik ook gehad

Ik ben onder narcose geholpen en het kan zijn dat ik slecht tegen de narcose kan. Maar ik ben 6 weken uit de roulatie geweest. Veel rusten en kalmpies aan.
Dat betekent echt zitten en liggen en geen sport. In afnemende mate natuurlijk, zo langzamerhand ging ik vaker wat doen.
Mijn lichaam vertelde direct wanneer ik te actief was: ik begon onmiddelijk meer te vloeien. Het kost tijd, accepteer dat! succes en sterkte!

Marieke-

Marieke-

21-01-2010 om 21:44

Ik heb ervaring

Hoi, wat naar dat je een conisatie moet ondergaan! Het is niet niks hoor! Heb je een slechte pap-score gehad? Dat was bij mij de reden voor de conisatie.
Ik ben zeker 6 weken thuis geweest. De laatste 2 weken kon ik wel weer een beetje wat doen, maar ik moest wel voorzichtig blijven want het viel best tegen. Ook toen ik weer ging werken viel het eerst nog tegen, op aanraden van de bedrijfsarts ben ik eerst halve dagen gaan werken en heb ik de uren langzaam weer opgebouwd.
Gelukkig was de behandeling bij mij succesvol! Ik hoop dat jij er ook goed doorheen komt. Neem vooral de tijd om te herstellen, want anders duurt het allemaal nog veel langer.
Sterkte ermee! Wanneer gaat het precies gebeuren?

Terpi

Terpi

22-01-2010 om 08:35

Reactie

Dank je Koentje en Marieke voor jullie reactie! Ik heb inderdaad sinds vorig jaar mei slechte papscores, er is in juni een lisexcisie gedaan die helaas niet succesvol was. Nu blijkt de toestand weer verslechterd en is een conisatie een logisch vervolg... Maar jeetje, 6 weken, dat is stukken langer dan ik verwacht en gehoopt had! Ik hoop op nog wat reacties van mensen die sneller ermee klaar waren
Groet Terpi (oh, Marieke, ik moet begin maart voor de conisatie)

Liesbeth

Liesbeth

22-01-2010 om 09:41

Helaas ook ervaring

En wat viel het mij tegen!
Ik dacht na een week wel weer te kunnen werken, met een uitloop na 2 weken. Alleen voelde ik me na 2 weken nog als een dweil!
Ik was moe, ik vloeide nog flink, sliep elke middag een paar uur, en bleef uiteindelijk 5 volle weken thuis.
De zesde week ben ik begonnen met halve dagen (in overleg met de bedrijfsarts die vond dat ik veel te snel wilde gaan werken).
De 7de week heb ik ook nog halve dagen gewerkt, daarna voelde ik me weer fit genoeg om volledig aan de slag te gaan.
Veel sterkte in maart terpi en zorg goed voor jezelf!

Terpi

Terpi

23-01-2010 om 20:12

Liesbeth

ook jij bedankt voor je reactie, ik word er toch lichtelijk zenuwachtig van want ik dacht ook aan twee weken maximaal!
Groet Terpi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.