Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tirza G.

Tirza G.

14-01-2011 om 11:09

Het gaat gebeuren: groot consumentenonderzoek naar homeopathie

http://www.kwakzalverij.nl/1310/Consumenten_in_Nederland_plannen_inname_homeopathische_overdosis_

Onno, ga je ook kijken?

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Trrrrrring!

Daar in het verte hoor ik het geluid van de praktijkbel van Onno

Groeten,

Temet (weet nu ook het getal van Avogadro weer, nu even nazoeken wat dat ook alweer precies was...)

amk

amk

14-01-2011 om 12:58

Temet

aantal moleculen in 1 mol.

Pluk53

Pluk53

14-01-2011 om 12:58

Trrrrrring2

Onno zal (terecht) kunnen argumenteren dat dit de kracht is van de toverkorrels, dat ze geen overdoseringsrisico geven, en geen bijwerkingen hebben. Hij gaat dan wel voorbij aan het basis-principe van de homeopathie: genezen met het gelijkende. Je geneest een klacht/ziekte met een gepotentieerd middel, dat bij gezonde personen juist die specifieke verschijnselen oproept van de klacht/ziekte. Als een persoon dus geen last heeft van bijvoorbeeld "ondraaglijke jeuk", dan zal hij, als hij het "tegenmiddel" slikt, JUIST last krijgen van "ondraaglijke jeuk". Hopelijk staan de ambulances gereed als de vrijwilligers zich aan deze levensgevaarlijke demonstratie wagen.

Onno

Onno

14-01-2011 om 13:21

Onzinnge actie van domme figuren.

Deze actie heeft geen enkel effect anders dan de homeopathie in een kwaad daglicht zetten. Dat weet Skepsis net zo goed als ik. Iedereen (zelfs plukje) die iets van homeopathie afweet begrijpt dat dit niets oplevert. Homeopathie is een energetische geneeswijze en als er geen affiniteit is met het middel gebeurt er gewoon niets. Daarom is het volkomen ongevaarlijk voor de deelnemers.
Homeopathie is daarom bijna niet geschikt voor zelfmedicatie maar in de handen van een deskundige een krachtig geneesmiddel. Tja, als de homeopathie niet zo populair was en niet zo'n grote bedreiging voor de farmaceutische industrie zou deze actie niet plaatsvinden.

Pluk53

Pluk53

14-01-2011 om 13:34

Provings

1: http://www.homeopathyschool.com/provings.html

2: http://www.hominf.org/articles/miprots.htm

we zullen de "domme figuren" indien nodig wat bijleren. "2" geeft de regels voor een "proving" (= de methode om de werkzaamheid van een klassiek homeopatisch middel te bepalen door middel van het effect op gezonde proefpersonen). "1" is een leerzame opsomming van allerlei bijzondere provings, oa van het rubber van een condoom (maar helemaal volgens de regels van de klassieke homeopatische middelen).

Onno

Ik begrijp dus dat jij de theorie aanhangt dat homeopathische middelen geen (ziekte)verschijnselen opwekken bij gezonde personen? Dat is vziw in strijd met de homeopathische leer. Ben jij nou een dissidente homeopaat, of is de leer ook zoals jij schrijft (het doet alleen wat indien toegediend door een homeopaat aan een zieke en anders doet het niets)

Groeten,

Temet

Tirza G.

Tirza G.

14-01-2011 om 16:00

Nee temet

Onno betoogt dat homeopatische middelen niks doen bij mensen die er niet in geloven. Kijk, dát is pas echt mooi. Zo heb je altijd gelijk: geneest de patient, dan heb jij het als behandelaar goed gedaan, geneest de patient niet, tja, dan ligt het aan de patient.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

14-01-2011 om 16:05

Ah Onno, dus het zijn dus gewoon placebo's?

Onno

Onno

14-01-2011 om 19:45

De onzinnge actie.

Inderdaad kunnen homeopatische geneesmiddelen prooving symptomen opleveren maar dan moet je het wel goed doen en niet zoals die malloten.
Of je nu eenmaal een druppel neemt of ineens een liter van een homeopatisch geneesmiddel maakt geen verschil. Het zou beter zijn als die malloten een maand lang iedere avond voor het slapen gaan 1 korrel 200K van een middel zouden nemen. Hadden we de discussie over de werkzaamheid ook niet meer. Jamer dat ze dat nou net niet doen.
Trouwens, verscheidene collega's hebben paranormale kinderen zoals in het prachtige programma van Liesbeth v Dijk te zien waren. Die zien feilloos het verschil tussen een geladen korrel en een ongeladen korrel zoals plukje het pleegt te zegggen.
Daarnaast kan deze domme actie weleens heel erg in het voordeel van de homeopathie uitpakken, wij wachten het rustig af.

Onno

Onno

14-01-2011 om 20:53

Nog steeds geen tijd.

Dit weekend bijscholing.

m@ss

m@ss

15-01-2011 om 10:03

Heeft

er nooit iemand van jullie baat gehad bij homeophatie?
Raar, zo kwam mijn zoon wel van zijn ooronstekingen af. Van 7x per jaar naar 0? Hoe verklaren we dat dan?

Verklaring (m@ss)

Mijn oudste had ook tig oorontstekingen per jaar, aan beide oren trouwens, de ene keer de ene de andere keer de andere. Ook gemiddeld rond de 6 tot 8 keer per jaar. Gepaard gaande met zeer hoge koorts en oren die openknappen etc. etc.
En toen opeens was het 'over' zomaar........
Zonder medicatie, zonder buisjes en zonder homeopathie.
Ergens rond haar 4de/5de jaar.
Ze heeft nog 1 (niet noemenswaardig want niet doodziek ervan) keer een oorontsteking gehad, toen we aan zee waren op vakantie. Toen was ze rond de 7.
En erna nooit meer.
Hoe verklaar je dat dan?
groeten albana

m@ss

m@ss

15-01-2011 om 14:41

Misschien

erover heen gegroeid?
Mijn zoon was toen nog maar 1 jaar.

tja sorry ik geloof er wel in, en denk zeker als deze mensen die actie uitvoeren er doodziek van zullen zijn.
En onno heeft het over 200k wat dacht je van 1000k

Fiorucci

Fiorucci

15-01-2011 om 14:53

Dus mass

Dus kan het ook zo zijn dat jouw kind erover heen is gegroeid.

Gertrudis

Gertrudis

15-01-2011 om 15:47

Oke

Dat er met modder wordt gegooid naar homeopathie tot daar maar dat jullie zo onwijs weinig kritisch kijken naar de reguliere, dat is beangstigend. Doet me denken aan de US waar mensen roepen dat ze hun vrijheid zullen kwijt zijn omdat er gezondheidszorg komt voor iedereen.

Bizar.

Gertrudis

Gertrudis

15-01-2011 om 15:56

Doordenker

Er wordt veel op 'vanzelf' gestoken als je geneest bij hp, stel dat je dokter het verkeerd heeft en je bent na een week beter, ook helemaal vanzelf dus want je had, ik zeg maar, een virus en je kreeg ab. Domme dokter, nutteloos pillen geslikt, geld kwijt, kwakzalverij?

Ook bij ab zijn veel soorten trouwens niet bacteriedodend maar bacteriostatisch, dat wil zeggen dat het middel de verdere groei van de kiem tegenhoudt maar niet alle kiemen doodt. De rest doet je lichaam dan ook helemaal zelf.

Je bent oververmoeid en hebt stress: je kan ad slikken en kalmeerpillen (geld voor dokter en pillen uitgeven) of je leven over een andere boeg gooien of wat meer sauna en massage inlassen. Maakt dat ad heilig? Nee, het is maar 1 van de wegen naar herstel.

Ik bedoel maar: ons lichaam is een wonder van cellen en structuren en wat voor de een werkt hoeft niet te werken voor de ander, alle statistiek ten spijt.

Fiorucci

Fiorucci

15-01-2011 om 18:05

Wie zegt dat?

Wie zegt dat wij niet kritisch kijken naar reguliere geneeskunde? Ik zal nimmer AD gaan slikken en kalmeringspillen omdat ik overwerkt ben. Ga er maar gerust van uit dat ik ook bij reguliere geneeskunde goed nadenk, met wat ik doe en onderga.

Gertrudis

Wat mij vaak opvalt bij de kritiek op de reguliere zorg is dat er wordt gedaan alsof die artsen niets liever doen dan pillen voorschrijven. Het tegendeel is eerder waar: gewoonlijk ga je zonder recept de deur weer uit. Ik kom niet vaak bij de huisarts, en als ik kom wordt mij vaak verteld dat wat ik heb a) onschuldig is en b) vanzelf overgaat. En dat is tot nu toe altijd juist gebleken.

Kom daar bij de gemiddelde alterneut maar eens om: het overgrote deel van de mensen krijgt te horen dat medicatie noodzakelijk is, en wordt om korreltjes, drankjes of supplementen (of allemaal) gestuurd.

Hoezo zit de grote zelfverrijking bij de regulieren, vraag ik me dan af.

Groeten,

Temet

Puck

Puck

16-01-2011 om 13:27

Gertrudis

Wat een rare aanname. Wie zegt dat ik niet kritisch kijk naar de reguliere geneeskunde? Ik kijk daar minstens zo kritisch naar. Overigens staat in het draadje over pseudokroep nog een vraag aan aan jou open.
Jij verwijt anderen dat ze niet kritisch kijken, uit jouw postings maak ik op dat jij vooral eenzijdig wilt kijken.

m@ss

m@ss

16-01-2011 om 17:31

Ik vind het minstens zo belangrijk dat je naar reguliere middelen moet kijken als naar homephatie. Maar als je met regulier niet verder komt kan homephatie een oplossing bieden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.